Довгоочікувана дніпрянами добудова першої черги багатостраждального метрополітену ось-ось має розпочатися — вже в жовтні (про перипетії та  історію цього питання «УК» докладно інформував у матеріалі «Метро до центру Дніпра довезе?» від 30 серпня 2016 р.). Нині ведуть підготовчу й організаційну роботу для масованого початку будівельних робіт одразу на всіх стволах, узгодження дій підрядників тощо.

Віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко під час робочої поїздки до області оглянув майданчик будівництва підземки й перевірив стан готовності до потужного старту. Насамперед він наголосив, що децентралізація відкриває нові можливості місцевим громадам у реалізації масштабних інфраструктурних проектів, яким у Дніпрі є добудова першої черги метрополітену.

Кабмін відповідною постановою передав цілісний майновий комплекс ДП «Дніпропетровська дирекція будівництва метрополітену» у комунальну власність Дніпра, а Дніпропетровська облдержадміністрація передала функції замовника будівництва дніпровській міській раді. Три завершальні станції першої лінії підземки мають добудувати за рахунок кредитних коштів європейських банків — укладено угоди з ЄБРР та ЄІБ (обидві на 152 мільйони євро). Згідно з проведеним тендером і підписаним з його переможцем і дніпровською міськрадою контрактом, генеральним підрядником будівництва виступатиме турецька компанія «Лімак», а субпідрядником — «Київметробуд».

«Але ми розраховуємо на те, що близько чотирьох тисяч наших людей буде залучено — інженерів, проектувальників, робітників. Нам важливо, щоб за рахунок цього проекту не тільки підтримали галузь, залучили молодь, а й, можливо, оновили технічне обладнання. Головне, щоб місцеві громади визначили пріоритети розвитку, яким чином залучатимуть кошти, ефективно використовуватимуть бюджет. Тому розраховуємо, що таких проектів в Україні буде дедалі більше. Бачимо, що в нас також є потенціал виходити на зовнішні ринки, пропонувати свої послуги іншим країнам», — зазначив Геннадій Зубко.

Термін будівництва згідно з контрактом для такого масштабного проекту визначено дуже стислий, але реальний — три роки на підземні роботи і проходки. Тому потрібно залучити максимальну кількість фахівців, які є в Україні. І обов’язково — спеціалістів «Дніпрометробуду».

«Такі кадри виховують не за рік, а десятиріччями. Це дуже гарний шанс підняти й підтримати метробудівників Дніпра», — зазначив урядовець. Таким чином київські і дніпровські тунельники працюватимуть спільно. В.о. голови правління «Дніпрометробуду» Олександр Бутенко наголосив, що нині не можна втрачати жодного дня й необхідно швидше розгортати роботи водночас на всіх станціях («Театральна», «Центральна» та «Історичний Музей»). Своєю чергою начальник тунельного загону №14 «Київметробуду» Євген Шатайкін пояснив, що сьогодні вже розпочато підготовчі роботи, аналізують стан техніки та виконаних робіт.

Один з ефективних інструментів регіонального розвитку, на думку віце-прем’єра, є Держфонд регіонального розвитку (ДФРР). Цього року його коштом на Дніпропетровщині реалізовують 9 проектів загальною вартістю 182,8 мільйона гривень: три освітні проекти, три — у галузі охорони здоров’я та соціального захисту і ще три — у сфері водопостачання та водовідведення.

Крім того, у місті Кам’янське Геннадій Зубко провів нараду з підготовки до проходження опалювального сезону 2016—2017 років за участю голів райдержадміністрацій та районних рад. Урядовець повідомив, що до зими готові 93% житлового сектору і 94% — об’єктів соціальної сфери. На 1 жовтня технічно й остаточно має бути підготовлено до холодів усе житлово-комунальне господарство країни. На Дніпропетровщині показник готовності до опалювального сезону також перевищує 90%: до роботи готові 95,8% котелень, замінено 46 км теплових мереж (94%), підготовлено 391 центральний тепловий пункт (96%).