Пасажири, які чекали на Дарницькому залізничному вокзалі на приміський електропоїзд 24 червня після 16-ї години, з цікавістю спостерігали за метушнею залізничників та представників ЗМІ біля чудернацького потяга. «Мабуть, — почув у натовпі, — знову Укрзалізниця якогось «корейця» купила. От чи довго ходитиме він по наших дорогах?»

— 40 років експлуатації гарантуємо, — запевнив начальник проектно-конструкторського управління — заступник технічного директора ПрАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Олег Шкабров. — І не «корейця», як дехто думає, демонструємо сьогодні, а власні швидкісні електро- та дизель-поїзди. Вони ще у квітні 2013 року пройшли всі необхідні випробування, отримали схвалення міжвідомчої комісії та дозвіл на експлуатацію. Але попри обіцянки минулого уряду так і не були закуплені у нас.

230-метровий Тарпан бере в дорогу 609 пасажирів.  Потяг має не лише сучасний вигляд, а й забезпечує комфортні умови проїзду мандрівників. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Нині ж патріотизм чиновників переважив інші почуття, і в Києві, нарешті, зрозуміли, що проводити оновлення рухомого складу залізниць вигідніше та дешевше за рахунок вітчизняних виробників.

— Уряд прийняв програму щодо оновлення рухомого складу Укрзалізниці, де окремим пунктом було передбачено купівлю двох крюківських швидкісних електропоїздів, — каже міністр інфраструктури Максим Бурбак. — Загалом же на модернізацію держава виділила понад 12 мільярдів гривень. Нині ведемо перемовини з підприємством з приводу закупівлі 15 рейкових автобусів, які можуть використовуватися у приміському сполученні.

— Перший свій рейс наш «Тарпан» (тарпан — дикий степовий кінь. — Авт.), який застоявся в «конюшні», довезе з вітерцем до Львова всіх охочих. Крюківський потяг довший за «Хюндай» на 25 метрів, але за ціною дешевший майже вдвічі за імпортний аналог, — підкреслив голова спостережної ради — президент ПрАТ Володимир Приходько. — У майбутньому підприємство готове повністю забезпечити Укрзалізницю швидкісними потягами. І не лише Укрзалізницю. Крюківськими дизель-поїздами, наприклад, зацікавився Казахстан.

З 1 липня до «Тарпана» приєднається ще один «скакун», який курсуватиме зі столиці до Одеси. Вартість проїзду та сервіс у потягах виробництва Крюківського заводу, як запевняють залізничники, відповідають класу Інтерсіті+.