Коли 26 червня 2015 року директором колись потужного промвелета призначили «варяга» Олега Винника, мало хто зі старожилів вірив у швидкі зміни на краще. Та сталося, здавалося б, неможливе. Завод уже розрахувався з багатомільйонними боргами, заробітки піднялися в рази, робітники зітхнули з полегшенням.

— Відбулися грандіозні зміни, — каже голова первинної профспілкової організації ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» Володимир Батюнін, людина літня, який, пригадую, найбільше сумнівався в новому керівникові не з місцевих, що той зможе підняти завод із прірви. — Із червня завод постійно додає, і ми вийшли на належний рівень. Це без зайвих слів, щоб не зурочити.

 

Керівник Запорізького електровозоремонтного заводу Олег ВИННИК. Фото надане автором
Керівник Запорізького електровозоремонтного заводу Олег ВИННИК. Фото надане автором

Володимир Сергійович похвалився, що працівники вчасно отримують зарплатню в повному обсязі, всі соціальні вимоги виконуються, заводчани добре працюють і відпочивають. У травні ухвалять новий колдоговір. Нині ремонтують кімнати відпочинку, гуртожиток — життя налагоджується. Ніяк не може натішитися профорг, що робітники нарешті після колишніх дво- та триденок перейшли на повноцінний робочий тиждень.

Очільник електровозоремонтного заводу теж радіє, що підприємство працює сім днів на тиждень у дві зміни. Завод отримав додаткові замовлення та фінансування. Приміром, торік у першому півріччі було виготовлено чотири електровози, у другому — 27. Коли він уперше прибув на завод, кредиторська заборгованість сягала 100 мільйонів гривень, на заводському рахунку було 50 гривень, більшість працювала три дні на тиждень, а дехто — й день.

Було дев’ять мільйонів гривень заборгованості із зарплати, п’ять мільйонів — за електроенергію. Завод впевнено банкрутів. Тож перше, що зробила його команда, — забезпечила підприємство замовленнями. Зарплата виросла з 1,2 тисячі гривень до 6. Тут уперше стали ремонтувати трамваї. Керівник Укрзалізниці Олександр Завгородній дозволив передоплату, щоб набрати обертів. Раніше закупівельні ціни у рази перевищували середньоринкові — до 254%. Тобто рівень корупції тут зашкалював. Закупівельні ціни вдалося зменшити на 20—30% за 100 позиціями, а оборотні кошти пішли на розвиток виробництва.

Провели в Запоріжжі форум за участі керівників Укрзалізниці та місцевої влади, на якому уклали кілька нових контрактів на постачання продукції місцевих виробників (раніше 80% комплектуючих були російськими) і сусіднього Дніпропетровська. Торік на заводі  відремонтовано 31 електровоз, цього року планують 78 та в півтора раза збільшили виробництво запчастин. Тепер додатково набирають 150 фахівців: зварювальників, слюсарів, фрезерувальників, майстрів тощо. Планують підняти середню зарплату до 7-8 тисяч гривень, тоді як токарі та фрезерувальники отримують на 2—3 тисячі гривень більше на руки.

ДОСЬЄ «УК»

Олег ВИННИК раніше працював головою правління Горлівського авторемзаводу. У 2011 році став директором Дніпровського автобусного заводу в Дніпродзержинську, запустив виробництво після трирічного простою. Першими випустили п’ять міських 12-метрових сучасних автобусів, згодом — нові А 183 ДЗ стандарту «Євро-3», створили пілотний зразок реанімобіля швидкої медичної допомоги. У 2015 році виграв конкурс Мінінфраструктури і очолив Запорізький електровозоремонтний завод.