ТОРГІВЛЯ

Кабмін своєю постановою  встановив  утилізаційний збір не придатних для використання російських транспортних засобів та кузовів для них

 

Документом передбачено, що імпортери російських транспортних засобів та кузовів до них зобов’язані самостійно забезпечити подальшу заготівлю та утилізацію відходів (зокрема кузовів, акумуляторів, полімерних, гумових та інших виробів) або укласти договори про виконання робіт із заготівлі та утилізації з урахуванням затверджених урядом граничних цін за такі послуги.

Постановою також затверджено граничні ціни для таких послуг.

Купуючи імпортовану з Росії машину, слід пам'ятати, що до її ціни віднині додана вартість утилізації. Фото з сайту kolessa kz

Для транспорту, оснащеного електричними двигунами, якщо вони нові, ціна становить 4,8 тисячі гривень, якщо старші за 3 роки — 29,2 тисячі гривень.

Для легкових автомобілів ціна становитиме  від 4,7 до 192,6 тисячі гривень (залежно від віку та об’єму двигуна).

Для транспорту, призначеного для перевезення понад 10 осіб, вантажу, транспорту спеціального призначення та кузовів з повною масою граничні ціни коливаються від 19 тисяч до 448,4 тисячі гривень (залежно від віку та об’єму двигуна). Про це йдеться в постанові Кабміну №843 (опублікована у цьому номері газети).

 Як раніше  повідомляв «УК», Росія ввела з початку вересня утилізаційний збір на поставлені в країну, зокрема з України, колісні транспортні засоби.

Тоді Прем’єр-міністр України Микола Азаров  заявив, що ми можемо  захистити національного машинобудівника, застосувавши утилізаційний збір на зразок введеного Росією.

У відповідь Міністерство екології та природних ресурсів України розробило проект постанови уряду, яким встановлюється утилізаційний збір на імпортні легкові, вантажні автомобілі, автобуси і кузови для транспортних засобів, вироблені в Росії.

За оцінкою вітчизняних  експертів, дія утилізаційного збору зробила українські автомобілі в РФ на 10—12% дорожчими.  Наші північні сусіди ввели його  з метою захисту свого автопрому  в умовах різкого зниження мит після вступу РФ до СОТ.

У нашому уряді вважають, що введення утилізаційного збору не узгоджується з нормами Договору про зону вільної торгівлі СНД і суперечить Договору Євразійської комісії.

Коментуючи цю ситуацію, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко сказав,  що введення збору на ввезення російських автомобілів сприятиме скасуванню аналогічного збору, введеного російською стороною щодо вітчизняних авто. За його словами, для України введення  збору лише на російські автомобілі — це ідеальне рішення. «Я вважаю, що це певна перемога автоімпортерів і дилерів. Як відомо, на сайті Мінекології було розміщено проект постанови про введення утилізаційного збору на всі без винятку автомобілі, що імпортуються до України. Таке рішення було пролобійоване асоціацією «Укравтопром», яка виступала за обмеження імпорту автомобілів до України за допомогою утилізаційного збору. ВААІД же виступав за введення збору лише щодо російських автомобілів, що стане адекватною реакцією України. Після цього наші держави зможуть домовитися про взаємне невизнання цього обмежувального заходу, і проблему для автовиробників обох країн буде знято», — констатував  О. Назаренко.

При цьому він додав, що голова колегії Євразійської економічної комісії Віктор Христенко вже заявив про те, що між Україною і Росією розпочалися переговори про гармонізацію торговельного законодавства. О. Назаренко також  підкреслив, що поширення утилізаційного збору на всі без винятку автомобілі, що ввозяться до України, серйозно ускладнило б відносини нашої держави  з найважливішими торговельними партнерами. «Це посварило б Україну з ЄС, Японією, США і Південною Кореєю. Як наслідок — могли б постраждати українські експортери, щодо яких могли б бути прийняті у відповідь обмежувальні заходи. У першу чергу це торкнулося б українських металургів», — сказав керівник  ВААІД