Генеральний директор
«Київавтодору»
Георгій ГЛІНСЬКИЙ

Важливість існування якісних автомобільних шляхів і доріг важко переоцінити у будь-якому суспільстві. Однією з бід, як свідчить відоме російське прислів’я, є саме їх поганий стан. Уже багато років поспіль реконструкцію та будівництво столичних автомобільних артерій веде комунальна корпорація «Київавтодор». Про її здобутки, проблеми та плани роботи кореспонденту «УK» розповів його генеральний директор Георгій ГЛІНСЬКИЙ.

— Георгію Ярополковичу, знаємо, що для покращення транспортної ситуації в Києві Прем’єр-міністр Микола Азаров поставив низку завдань з будівництва та реконструкції транспортних розв’язок та мостових переходів за рахунок коштів держбюджету. Чи можна сказати конкретніше, що це за завдання, терміни їх реалізації та обсяги фінансування?

 — Крім реконструкцій та будівництва розв’язок та мостових переходів уряд поставив перед нами завдання ще й поновити деякі міські автодороги. 5 квітня голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов уже відкрив реконструйовану транспортну розв’язку на примиканні Дніпровського узвозу до Набережного шосе. У травні плануємо закінчити реконструкцію проспектів М. Бажана і П. Григоренка та вулиці М. Горького. Нагадаю, що торік виконано поточний ремонт 1,5 км зони доступності до НСК «Олімпійський».

А загалом лише за останній рік дорожники столиці завершили будівництво транспортної розв’язки біля станції метро «Дніпро» та на примиканні просп. Науки до Столичного шосе. Виконано капремонт бульвару Лесі Українки і вулиці Червоноармійської. 

Торік згідно з планом поточного (середнього, дрібного) ремонту вулично-шляхової мережі Києва з бюджету було виділено 80,8 млн грн при плані 106,6 млн грн, що дало змогу відремонтувати 572 тис. кв. м та облаштувати 473 наземні пішохідні переходи заниженими бортовими каменями (безбар’єрне середовище для інвалідів). Виконано тонкошарове покриття типу «Мультмак» по Наддніпрянському шосе, проспекту Гагаріна, вулиці Артема, бульвару Дружби народів тощо.

— Люди нарікають на велику, як кажуть у ваших колах, ямковість наших вулиць та площ. Що робиться для подолання цього негативного явища?

— На жаль, через несприятливі погодні умови цієї зими (танення снігу і часті зміни температури повітря) стан вулично-шляхових мереж міста погіршав. Наразі ми ліквідовуємо «ямковість» у всіх районах міста і ця робота виконана вже приблизно на 40 тис. кв. м. Як ми і обіцяли, до 1 травня маємо ліквідувати всі аварійні ями на дорогах міста.

— Але стан покриття доріг і вулиць Києва не у найкращому стані. Чи будуть вони колись європейськими?

У всіх районах Києва триває робота з ліквідації   «ямковість» . Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ 

— Справді, майже 85% покриття міських вулиць потребують капітального ремонту, або щонайменше заміни та поновлення верхнього шару асфальтобетонного покриття, що відслужив свій нормативний термін. Планового капітального ремонту потребують 13 млн кв. м покриття, на що потрібно 6,5 млрд грн. Виходячи з нормативного максимального терміну служби покриття (12 років), щорічно капітальним ремонтом має відновлюватися 1557 тис. кв. м. За останні десять років капремонт виконано на 2598 тис. кв. м. Планового поточного ремонту потребують 9,3 млн кв. м проїзних частин та тротуарів, на що у грошовому еквіваленті орієнтовно необхідно 1,4 млрд грн.

— Чи застосовує сучасні матеріали та новітні технології «Київавтодор» при виконанні робіт?

— Так, ми широко застосовуємо новітні технології та надсучасні матеріали при будівництві та ремонті доріг. Ми вже апробували і впровадили у практику бітумні емульсії для під∂рунтовки покриття, різні модифікатори для бітуму та асфальтобетону, синтетичні армуючі сітки для підвищення зчеплення шарів асфальтобетону, нові гідроізоляційні матеріали для мостів та шляхопроводів; укладання гусасфальту, який майже не пропускає вологу. Ми тісно співпрацюємо з вітчизняним СБМУ «Підряд», яке виробляє продукцію високої якості.

Вперше в Україні завод освоїв технологію з виготовлення гус-асфальту спільно зі швейцарською компанією Aeshlimann International AG і влаштовано «дорожній одяг» на мосту через Гавань, Дарницькому залізнично-автомобільному мостовому переході, шляхопроводи транспортної розв’язки на примиканні проспекту Науки до Столичного шосе, а також Дніпровського узвозу до Набережного шосе. Широке впровадження сучасних технологій вимагає наявності відповідної техніки і комунальних машин, яких на балансі підприємств корпорації 1500 одиниць. Ми значно оновили свій парк високопродуктивними машинами та обладнанням провідних фірм світу, що дало нам змогу значно скоротити строки виконання робіт та покращити їх якість.

— Останнім часом підготовка до Євро-2012 була на першому плані у роботі корпорації. Але після проведення чемпіонату з футболу життя триватиме надалі у звичному режимі. Що робитимете найближчими роками?

— Згідно з планом стратегічного розвитку Києва до 2015 року передбачено будівництво тунелів, мостових переходів, естакад, багаторівневих розв’язок, нової хордової автомагістралі у створі залізничних ліній, реконструкція місцевої вуличної мережі. Пропускна спроможність київських вулиць за рахунок збільшення площі доріг також буде істотно збільшена. Здійснити це плануємо, по-перше, будуючи додаткові вулиці, стоянки, а по-друге, спорудивши розв’язки.

Після Євро-2012 візьмемося до реконструкції Поштової площі. Один із найважливіших об’єктів — Подільсько-Воскресенський мостовий перехід, який передбачає одночасне будівництво автодороги і траси метро на Троєщину. Із введенням його в експлуатацію автотранспортом стане значно легше дістатися з лівого на правий берег.

У планах стратегічного розвитку столиці — перебудова Ленінградської площі, де передбачена трирівнева розв’язка, а також реконструкція з будівництвом розв’язки на площі Шевченка. З’являться розв’язки і біля станції метро «Шулявська» (вулиця Довбуша буде з’єднана з вулицею Бутлерова), з Броварського проспекту на вулицю Марини Раскової та на інші об’єкти дорожньо-транспортної інфраструктури.

Олег ГРОМОВ,
«Урядовий кур’єр»

ДОСЬЄ «УК»

Георгій ГЛІНСЬКИЙ. Народився 19 квітня 1952 р. у м. Володимир-Волинський Волинської обл. У 1975 р. закінчив Київський автомобільно-дорожній інститут, кандидат технічних наук, доцент Національного транспортного університету. В 1975—1980 рр. — старший виконроб ШРБУ-63 у м. Миколаєві. У 1980-1983 рр. — навчання в аспірантурі Київського автомобільно-дорожнього інституту. З 1984—1999 рр. — на різних посадах Київського облавтодору. 1999—2007 рр. — працює на різних посадах у корпорації «Укравтодор» і начальником головного управління економіки Київської облдержадміністрації. З липня 2007 р. — генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор».