РЕФОРМУВАННЯ 

Укрзалізниця не спроможна реанімувати весь комплекс одразу
 

Не минає й дня, аби засоби масової інформації не повідомляли про ще один крок, зроблений  Укрзалізницею на шляху впровадження швидкісного руху. Нині, коли вже корейські поїзди в Україні, а навчений персонал на тренувальних базах шліфує майстерність, настає завершальний етап підготовки до Євро-2012.

Для гостей…

Упродовж квітня залізничники запланували виконати ще низку заходів. Серед них повна модернізація колії на більш ніж 27 км на напрямках Київ—Львів та Київ—Донецьк. Виконання цих робіт обійдеться в понад 105 млн грн.  Окрім того, до Євро-2012 майже на 89 км колії буде проведено комплексно-оздоровчий ремонт, на 97,3 км — середній, замінено на нові 35 комплектів стрілочних переводів, а 45 комплектів — відремонтовано. 

При цьому слід зазначити, що під час виконання цих робіт  застосовуватимуть нові матеріали і технології, які пройшли всі експериментальні та експлуатаційні стадії випробування. Йдеться про пружні елементи скріплень на залізобетонних шпалах, безстикові колії завдовжки в перегін із вмонтованими високоміцними ізолюючими стиками тощо.

Ще буде проведено масштабні роботи зі шліфування колій ( на 614 км) та майже на 2 тис. — виправлять сталеві магістралі за допомогою високопродуктивних колійних машин. Загалом на всі заходи з підготовки колії та інфраструктури до курсування швидкісних поїздів, які будуть проведені до травня 2012 року, Укрзалізниця інвестує понад 440 млн грн. Основні роботи пройдуть на напрямках Київ—Гребінка—Лозова—Донецьк та Київ—Коростень—Здолбунів—Львів. Тут введуть в експлуатацію  41 переїзд із черговим та реконструюють 50 низьких пасажирських платформ.

Здавалося б, нічого складного в цьому немає. Однак слід зважити на те, що всі роботи виконуються на напрямках інтенсивного руху як вантажних, так і пасажирських поїздів із мінімальним їх перенаціленням на інші напрямки.

Сталеві магістралі чекая повна модернізація. Фото Володимира ЗАЇКИ

… і для себе

Нещодавно Антимонопольний комітет рекомендував ДП «Одеська залізниця» та ДП «Придніпровська залізниця» привести до економічно об∂рунтованого рівня тарифи на послуги із надання пасажирам у користування комплектів постільної білизни у вагонах поїздів.

Контролери з’ясували, що згадані залізниці застосовують завищену рентабельність та собівартість послуги. Так, у період 2007—2010 років їхня рентабельність від надання цих послуг становила в середньому 42—61%. Мабуть, можна зрозуміти транспортників у їхньому прагненні заробити. Однак і в кишенях пасажирів негусто. Тож дії підприємств, що призвели до стягнення з пасажирів завищеної плати, Антимонопольний комітет визнав протиправними і на виправлення ситуації надав місяць часу.

Доведеться Укрзалізниці шукати інші джерела надходжень, аби латати дірки на менш пріоритетних, ніж Євро-2012, напрямках. Скажімо, на цей рік перед структурними підрозділами відомства стоїть завдання оптимізувати експлуатаційні витрати та збільшити дохідну частину. Про це під час засідання Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників повідомив перший заступник генерального директора Укрзалізниці Сергій Болоболін.

У Галузевій угоді між Державною адміністрацією залізничного транспорту та профспілками, у проекті фінансового плану залізниць у 2012 році передбачено підвищення тарифних ставок і посадових окладів на 19,1%. Кошти на це можна назбирати, зменшивши експлуатаційні витрати. А це означає скорочення кількості малозаповнених поїздів. На тих маршрутах, де вони скасовуються, поїзди дальнього сполучення використовуються і за прямим призначенням, і як приміські. Без таких непопулярних заходів не обійтися, адже збитковість пасажирських перевезень зростає з року в рік. Приміром, торік ця сума сягнула 6 млрд грн.