АКТУАЛЬНО

Чернігівські бізнесмени звинувачують податківців,  що ті не мають зворотного зв’язку з Пенсійним фондом

По одному перевіряльнику з різних установ  багато разів чи зразу кілька контролерів із одночасною комплексною перевіркою  один раз на рік? Який варіант сподобався б малому і середньому підприємництву більше?

Аби з’ясувати це та багато інших актуальних питань, у департаменті економічного розвитку Чернігівської облдержадміністрації провели «День юридичної допомоги», де йшлося про правові аспекти здійснення планових та позапланових перевірок суб’єктів підприємницької діяльності контролюючими органами.

За інформацією заступника начальника управління з питань розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності департаменту економічного розвитку обл­держадміністрації Та­мари Залозної, у регіоні діє 44 малі підприємства та 445 фізичних осіб-підприємців у розрахунку на 10 тисяч осіб, а загальна чисельність населення, залученого до цієї сфери, становить близько 110 тисяч осіб. Безперечно, у такої когорти назбиралася купа «робочих моментів» з нюансами, що потребують прояснення, тож ущерть заповнена досить велика зала демонструвала назрілу необхідність у такій розмові.

Загублена  копійка

Питання, до речі, посипалися відразу. Тільки-но поговорили про те, що в області вживають результативних заходів щодо створення умов для ефективного розвитку підприємництва і начальник  управління Чернігівської міської ради НаталіяПокідько розповіла про нещодавно відкритий Центр надання адміністративних послуг та його чітку роботу, як голова профспілки «Єдність» Світлана Жимолостнова поцікавилася: «А як щодо бланків? Ви гарно розповідаєте, але люди, котрі до вас прийшли із своїми проблемами, мусять розвертатися й їхати в місто купувати потрібні форми».

Найбільше питань було до начальника управління правової роботи Головного управління Міндоходів в області Ніни Соловей, котра розповіла, як працює новостворена установа, котра об’єднала податкову та митну служби. «Концентрація всіх функцій, пов’язаних з адмініструванням податкових імитних платежіву рамках єдиної структури, — це шлях, обранийбагатьма передовими країнами, — підкреслила вона. — Наша місія — адмініструватиподатки, збори, митні платежі і єдиний соціальний внесок. Надавати  послуги і, як наслідок, наповнювати прибуткову частину бюджету. Вітчизняні підприємці та іноземні інвестори віднині мають єдиного адресата, котрий відповідає за створення конкуренції на рівних, якісний сервіс, тобто швидке і ефективне обслуговування».

«Але у вас немає зворотного зв’язку між податковою службою і Пенсійним фондом! — прозвучало зауваження. — Коли підприємець закривається чи, скажімо, йде в «спрощенці» і певний час не працює, до нього  приходять виконавці з Пенсійного фонду з претензією щодо боргів. Ніякі виправдання не діють, людині доводиться йти по довідку в ту жподаткову, котра передала неправильні дані».

Одержавши запевнення, що прохання розібратися з цією ситуацією буде передане керівництву Головного управління Міндоходів у області, активна голова профспілки зауважила і щодо певної незлагодженості у роботі цієї установи: «Я не знаю жодного підприємця, котрий закрився б у податковій службі вчасно, згідно із законодавством. Ніби все зроблено — через півроку виявляється якась копійка — десь, колись, хтось її не врахував».

Міцний бізнес — міцна економіка

Непокоять підприємців також питання дуже малого відсотка забезпечення касовими апаратами та брак механізму електронних перевірок. Хоча чіткі відповіді тут одержати важко: все впирається у законодавчі нюанси.

Попри перипетії перевірок різними контролюючими організаціями, власники бізнесу завжди готові послухати про можливі фінансові підтримки. Тож цікавою для всіх була розповідьгенерального директора Державної організації «Регіональний фонд підтримки підприємництва по Чернігівській області» Андрія Лісового про умови відбору інвестиційних проектів, яким через регіональний фонд підтримки підприємництва надається кредит у формах часткового його відшкодування.

За словами пана Лісового, бізнес-проект має відповідати низці критеріїв. Це, зокрема, беззбитковість підприємства, створення нових робочих місць, збільшення надходжень платежів до бюджету. За час існування програми було профінансовано понад 100 проектів. Найцікавіші серед останніх: лінія з виробництва металочерепиці, дефібрилятори фірми, котра спеціалізується на медичному обладнанні,пункт громадського харчування на перетині туристських стежок.

Нарешті запитання, котре викликало особливе пожвавлення: «Чи можливе об’єднання  всіх контролюючих органів в одне ціле, щоб скоротити кількість перевірок?» Відповідь прозвучала з-поміж самих же підприємців: посилання на Указ Президента України від 12 червня 2013 року «Про невідкладні заходи щодо прискорення здійснення економічних реформ», в якому йдеться і про вимогу щодо проведення комплексної планової перевірки суб’єкта господарювання спільно всіма органами державного нагляду (контролю), які відповідно до закону можуть здійснювати такі заходи не частіше одного разу на рік.

Поки що важко уявити, як це може бути на ділі, коли приїде купа перевіряльників різного напрямку — фінансового, пожежного, охорони праці, пенсійного і т.д. та одночасно попросять документи… Втім, остаточну оцінку всім нововведенням може дати лише практика.