ПОЇХАЛИ!

Швидкісний потяг долає шлях від Києва до Львова за 5 годин

У свій перший рейс із Києва до Львова швидкісний потяг рушав із Центрального вокзалу без будь-якого пафосу: ні тобі святково прибраного перону, ні гучної маршової музики… Запрошені на роль пасажирів журналісти, працівники залізниці та студенти профільних вишів під поривами холодного пронизливого вітру куталися у що могли. В очікуванні віце-прем’єр-міністра — міністра інфраструктури Бориса Колеснікова репортери засипали запитаннями всіх причетних до відкриття швидкісного руху.

Ось вродливий юнак у формі стюарта дає перше своє інтерв’ю, оточений з усіх боків телекамерами, наче знаменитість на Каннському фестивалі. Хлопець радіє з того, що переміг колег у жорсткому відборі на спеціальні курси, де готують обслуговуючий персонал на швидкісні поїзди.

Обслуги менше — комфорту більше

Біля іншого вагона журналісти обступили представників фірми Hyundai. Корейські інженери хоч і помітно схвильовані, однак упевнено відкидають усі сумніви українських журналістів щодо техніки безпеки та довговічності свого творіння. Мовляв, такі потяги використовуються на далекі відстані у самій Південній  Кореї. Для України, з огляду на стан її доріг, систему підвіски і тяги поліпшено та посилено. Поїзди пройшли необхідний пробіг і були сертифіковані. Тобто техніка випробувана та надійна, має дворічний гарантійний термін експлуатації. До того ж на перших порах у рейсах корейські фахівці будуть поруч із нашими. Відправилися вони і в перший рейс Київ — Львів, який віце-прем’єр Б. Колесніков назвав історичним для української залізниці.

— Ви зможете самі відчути якість перевезення та обслуговування, — сказав він, звертаючись до присутніх на пероні. — Запроваджуючи швидкісний рух, ми намагалися якомога краще виконати доручення Президента щодо нічних поїздів, максимально врахувавши інтереси пасажирів. Більшість із цих потягів залишені й курсуватимуть доти, доки на них буде попит. З понеділка відновиться продаж квитків на раніше скасовані поїзди.

Що ж до вартості квитків на швидкісні потяги, то тут у залізниці проблеми. Рентабельність перевізника на цьому виді послуг становить лише 9%. Однак і в пасажирів зайвих грошей у кишені немає. Тож вирішено, що уряд уже в понеділок розгляне питання про скасування ПДВ на продаж квитків. Що це дасть, віце-прем’єр показав на прикладі поїзда Київ — Харків, де проїзд у другому класі коштуватиме 190 грн, що лише на 25 грн дорожче, ніж у купе.

Щоправда, зробити це з перших днів курсування швидкісних поїздів не вдасться, уточнив уже під час самої поїздки

Б. Колесніков. Річ у тім, що зміни до чинного податкового законодавства має внести парламент. Однак посадовець запевнив, що з цим ніхто не зволікатиме і вже з другої половини липня (пік курортного сезону) квитки подешевшають.

Швидкість на «турбулентність» не впливає. Фото з сайту mtu.gov.ua

Не зчулися, як приїхали

Подорожувати у швидкісному поїзді справді комфортно. Просторі вагони зі зручними сидіннями, які відкидаються для відпочинку чи сну, не змушуючи сусіда підбирати коліна до підборіддя. Кожне місце обладнане відкидним столиком і опорою для ніг, індивідуальним освітленням. Між рядами крісел — розетки для підключення зарядних пристроїв та ноутбуків. Інтернет-послуги надаватиме спеціальна компанія-провайдер, яка має на це ліцензію. Тож до їхньої вартості перевізник не матиме жодного стосунку. Однак генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак запевнив, що вона буде нижчою, ніж за кордоном. У червні Інтернет буде безплатним.

Для інвалідів є два спеціально обладнані місця. Оскільки підлога в усіх зонах поїзда одного рівня, це полегшує пересування на візках. Усі вагони обладнані клімат-системою, моніторами для перегляду відеопродукції, вакуумними туалетами, герметичними міжвагонними переходами. Тож дійти, скажімо, до буфету не становить жодних труднощів. Щоправда, буфет один на весь потяг і, як на мене, можуть бути черги.

Втім, замовлення можна зробити стюарту, і він усе принесе на місце.

До речі, про обслуговуючий персонал. На дев’ять вагонів буде лише три стюарти. Зі своїми обов’язками вони впораються, переконаний гендиректор Укрзалізниці. Адже значний обсяг робіт провідника звичайного потяга тут автоматизовано. Не буде й начальника поїзда. Та й машиніст тільки на перших порах працюватиме з помічником. Коли ж набуде необхідного досвіду, обходитиметься без нього і поїзд вестиме вже на 15—30 хв. швидше, ніж зараз.

Під час випробувальної поїздки з Києва до Львова поїзд здолав цю відстань майже за 5 годин. Люди, які неподалік залізничного полотна пололи грядки, з цікавістю розглядали потяг, а ті, що стояли на переїздах, навіть виходили з автівок, аби краще його розгледіти. Не обминули увагою корейський експрес і жителі галицької столиці, влаштувавши гучний прийом з промовами посадовців та концертом дітвори.

А вже через два дні (у неділю 27 травня) швидкісні потяги попрямували з Києва до Львова і Харкова. Особлива нагорода чекає 10-тисячного пасажира: він отримає в подарунок два квитки на Євро-2012. Коли верстався номер, Укрзалізниця шукала щасливчика, який купив цей квиток у Львові.

ДОВІДКА «УК»

Загальна кількість місць в електропоїзді Hyundai у дев’ятивагонній комплектації — 579, з них 1-го класу — 168, 2-го — 411. Максимальна швидкість руху — 160 км/год. Вартість квитка буде різною: щочетверга та щосуботи діятиме 10%-на  знижка. У п’ятницю та неділю він дорожчатиме на 10%. Якщо ж купувати квиток туди і назад, його ціна буде на 10% нижчою. Всі чинні пільги на проїзд у швидкісних поїздах зберігаються.

Нині середня вартість квитків у 2-му класі сполученням Київ — Харків — 275,66 грн, Київ — Львів — 307,45, Київ — Донецьк — 365,75. Тривалість перебування в дорозі відповідно: 4,25 год, 4,55, 6,30.