ФІНІШ 

Фанатів перевезли, хоч і не без проблем
 

Чемпіонат Європи з футболу, який місяць тримав у напрузі мільйони вболівальників, фінішував. Хвалити Бога, ані масштабних порушень правопорядку, ані транспортних колапсів не трапилося. Частково завдяки тому, що налякані антиукраїнською пропагандою фанати не приїхали у надвеликій кількості, а частково й тому, що побоювалися вести себе неадекватно, аби не спровокувати вигаданих хворою уявою расистів.

Авіатори не підкачали

 Тож Міністерство внутрішніх справ і Мінінфраструктури в один голос рапортують, що з поставленим завданням впоралися: «Транспортники повністю забезпечили потреби гостей турніру та громадян України у наданні безпечних та якісних послуг під час Євро-2012. Значних збоїв у роботі транспорту не відбулось, а мінімальні затримки швидко та ефективно ліквідовували».

І хоча це не зовсім так, бо дістатися з одного міста в інше, аби встигнути на матч, могли далеко не всі вболівальники. За даними координаційно-диспетчерського центру з питань функціонування транспорту та управління дорожнім рухом під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, найбільше зростання пасажиропотоку спостерігалось упродовж проведення відбірного циклу та фінальних ігор чемпіонату.

У міжнародному сполученні максимальне навантаження припало на авіатранспорт. Скажімо, за період чемпіонату харківський аеропорт обслужив 1078 рейсів — утричі більше, ніж зазвичай. При цьому кількість регулярних рейсів становила 731, чартерних та додаткових (бізнес-рейсів) — 347. У стільки само разів зросла й звична для аеропорту Львова кількість рейсів — до 1477 (994 регулярних і 483 додаткових і чартерних). Донецький аеропорт обслужив 2572 рейси, що у чотири рази більше звичайного режиму (1226 —регулярних, 1346 — додаткових і чартерних).

Щодо столичного аеропорту «Бориспіль», то тут кількість виконаних рейсів зросла лише у півтора раза — до 10177, з яких 8223 регулярних, 1954 чартерних і додаткових. Причому в день проведення фінального матчу аеропорт обслужив 630 рейсів (358 — на прибуття та 272 — на відправлення). Загалом його послугами скористалися 39 317 осіб. 

Таксисти теж заробили. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Залізничники — у лідерах, автомобілісти — на підхваті

Проте пальму першості у пасажироперевезенні під час Євро-2012 отримала залізниця. Значною мірою завдяки впровадженню швидкісного руху поїздів. За червень нею перевезено понад 5,4 млн пасажирів, з них у міжнародному сполученні — приблизно 1,3 млн (658 173 ввезено та 495 409 вивезено з України, транзитне сполучення — 112 906). На швидкісні експреси придбали понад 103 тис. квитків: у харківському напрямку — 67 548, львівському — 14 548, донецькому — 21824. На поїзди виробництва Skoda за час Євро-2012 продано 46 229 квитків. Окрім графікових поїздів, залізничники призначали 24 додаткові, а до графікових причепили 47 вагонів для перевезення вболівальників.

Про те, скільки фанатів прибуло до нас автотранспортом, знають у держпідприємстві СМАП. Там підрахували, що за час чемпіонату на 32 пунктах пропуску український кордон перетнули 487 автобусів на в’їзд та 157 на виїзд. Так, із дня відкриття футбольного турніру на територію нашої країни прибуло 12 132 пасажири, виїхало 3879. У столиці у дні проведення матчів організували автобусний маршрут від аеропорту «Бориспіль» до станції метро «Бориспільська» з резервом 60 автобусів, які за потреби забезпечували щохвилинне відправлення.

На всі можливі збої оперативно реагував Координаційно-диспетчерський центр, який розпочав свою роботу з початком Євро-2012. Окрім диспетчерів на місцях (відповідні служби в Укрзалізниці, Державіаслужбі, Укравтодорі, на автомобільному транспорті, а також приймаючих міст), задіяли 15 фахівців самого Координаційного центру Мінінфраструктури. Останній цілодобово відслідковував транспортні пасажиропотоки та за потреби оперативно реагував на будь-які непередбачувані ситуації з перевезенням уболівальників. Задля цього задіяли всі резерви транспорту.