ІНФРАСТРУКТУРА

За останні три роки фінансування будівництва та ремонту доріг в області збільшилося втричі
 

Донедавна трасу Миколаїв — Одеса називали «дорогою смерті». Щодня тут траплялися аварії, більшість з яких мали трагічні наслідки. І таких автошляхів по області налічувалося чимало. Причини відомі — жахлива якість самих доріг. Утім, сьогодні автомобілісти в разі аварії можуть дорікати лише собі. Адже дороги більш-менш приведені в належний стан.

Хоча подібних одеській «доріг смерті» існувало чимало. Ще з 2004 року великою «дорожньою» проблемою для жителів Жовтневого району  був мостоперехід Новопетрівка — Засілля. Цей шлях з’єднує не тільки чотири села в районі, а й Херсонську та Миколаївську області. Саме перед цим мостом ще рік тому зупинявся шкільний автобус, чекав, поки учні пішки перейдуть на інший бік, а потім, без пасажирів, переїжджав сам, щоби вже в Засіллі забрати дітей назад до салону й довезти до школи. Цього року на сесії обласної ради депутати прийняли рішення направити 3,7 млн гривень, виділених області з державного бюджету, на розв’язання проблеми мостопереходу.

Як розповів депутат обласної ради Микола Жук, питання аварійності мостопереходу порушили самі жителі: «Було звернення від Первомайської селищної ради про те, що мостоперехід в аварійному стані. Ми приїхали переконатися в цьому. Як з’ясувалось, міст безгосподарний, не було проектно-кошторисної документації, нічого. Укравтодор узагалі відмовлявся приймати його на баланс. Найголовніше було — знайти господаря».

Нарешті його знайшли і згодом відкрили рух відремонтованим мостопереходом Новопетрівка — Засілля в Жовтневому районі. Після того, як митрополит Миколаївський і Вознесенський Питирим освятив дорогу, першим  проїхав шкільний автобус. Нарешті діти з комфортом і в безпеці дісталися до Засілля, де  їхня школа.

Взагалі, за останні три роки фінансування будівництва та ремонту доріг в області збільшилося втричі: в 2009 році воно становило 102 млн гривень, у 2010-му — 240 млн, в 2011-му — 380 мільйонів. «Коли я був призначений головою облдержадміністрації, — зазначає керівник області Микола Круглов, — перш за все проїхався основними трасами. У той час ані на Одесу, ані на Київ доріг не було, це були «напрямки». Сьогодні завершуємо одеську дорогу. Відновили й зробили якісну дорогу на Первомайськ, Вознесенськ, Київ. Взялися за дорогу на Кіровоград, Кривий Ріг. Наступного року практично всі центральні державні автошляхи будуть завершені. Але найголовніше — у наступному році більшу частину коштів спрямуємо на дороги в районах, які дадуть можливість людям швидко діставатися до  райцентру та основних трас».

Не залишився осторонь дорожніх проблем і обласний центр Миколаїв. Незважаючи на нестачу коштів, служби Миколаєва вирішують питання забезпечення належного стану магістралей міста, ремонту доріг. Так, повідомляють у департаменті житлово-комунального господарства міської ради, складні погодні умови  осінньо-зимового періоду, що минув, негативно позначилися на асфальтобетонному покритті доріг Миколаєва, привівши їх у незадовільний стан. Під час обстеження встановлено, що ремонту потребує 258 300 кв. м  асфальтобетонного покриття. Для цього потрібно близько 49,5 мільйона гривень.

Ситуацію з ремонтом магістралей ускладнило й те, що у 2011 році Податковим кодексом України відмінено дорожній збір з власників транспортних засобів, кошти якого йшли на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності. У зв’язку з цим обсяги дорожнього фонду міського бюджету значно зменшилися. Тому за кошти, передбачені міським бюджетом на ремонт доріг, виконувалися роботи на магістральних шляхах і вулицях, де спостерігається інтенсивний рух транспорту.

Так, з міського бюджету було виділено 2659,5 тис. гривень на капітальний ремонт доріг та 2426,7 тис. —  на поточний. Крім того, на капітальний ремонт доріг було спрямовано субвенцію з обласного бюджету обсягом  745,1 тис. гривень. Загалом за 10 місяців цього року, відповідно до планів, проведено поточний ремонт 14959,67 кв. м на суму 2329,4 тис. гривень. Роботи виконано на вулицях  Очаківська, Садова, Чкалова, Фалеєвська, 12-а Повздовжня, Китобоїв, на проспектах Леніна та Героїв Сталінграда, відремонтовано під’їзну дорогу до міського цвинтаря та інші траси.  Крім того,  капітально відремонтовано 12830,8 кв. м доріг на суму 2764,6 тис.гривень (з урахуванням субвенції). Поряд з цим за рахунок коштів субвенції з державного бюджету виконано капітальний ремонт доріг на суму понад п’ять мільйонів гривень.

Ремонт доріг, безумовно, річ недешева. Втім, знаходяться кошти і, головне,  бажання ситуацію виправити.