ІНФРАСТРУКТУРА

«Укравтодор» запустить першу чергу нових мостових переходів  через Дніпро у Запоріжжі вже в 2012 році

Голова Держслужби автомобільних доріг України Володимир Демішкан і щойно призначений очільник Запорізької області Олександр Пеклушенко на нараді з питань будівництва «Автотранспортної магістралі через Дніпро у  м. Запоріжжя» домовилися активізувати роботи і щотижня обмінюватися інформацією з розв’язання поточних нагальних проблем. Очільник області запевнив, що особисто проводитиме виїзні наради двічі на місяць.

Проблем  із фінансуванням не буде

 — Президент і Прем’єр-міністр визначили цей об’єкт пріоритетним, його будівництво проходитиме під їхнім особистим патронатом, — зазначив   Володимир Демішкан. — Тож питання фінансування вирішуватимуться оперативно. Наразі головне завдання — негайно приступити до роботи. Якщо спрацюємо узгоджено і конструктивно, гарантую: мостові переходи будуть здані у термін, визначений урядом.

— Станемо прорабами цього будівництва, — підбив підсумок Олександр Пеклушенко.

Нагадаємо, наприкінці вересня після візиту до Запоріжжя Прем’єр-міністр Микола Азаров підписав розпорядження Кабміну про передачу означених об’єктів у держвласність, а вже у листопаді новий кошторис будівництва (розпорядження №1183-р від 23 листопада 2011 р.), згідно з яким у 2012 р. планується у понад тричі збільшити його фінансування. Забудовником  автомагістралі буде Служба автомобільних доріг у Запорізькій області, а генпроектувальником — АТЗТ «Київсоюзшляхпроект». Генпідрядника ще визначатимуть.

Вартість будівництва, яке розпочалося ще у 2004-му, за проектно-кошторисною документацією становитиме 5,029 млрд грн.  За час, що минув із  закладки першого каменя, воно подорожчало щонайменше у кілька разів. Лише метал зріс у ціні у 7 разів. Тож цьогоріч обсяги капітальних інвестицій становили 1,21 млрд грн замість 0,78 млрд запланованих.

Мине небагато часу і обидва береги великої ріки буде з'єднано. Фото з сайту gggpht.com

А от трудових ресурсів катма...

Під час наради керівники  Держслужби автомобільних доріг у Запорізькій області, ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», АТЗТ «Київсоюзшляхпроект» поінформували голову «Укравтодору», що об’єкт перспективний, але надзвичайно складний і потребує суттєвих трудових ресурсів (штат мостобудівників треба збільшити до 10—11 тис., сьогодні ж тут працюють кілька сотень) та фінансових витрат. Адже  якнайшвидше треба  ввести в дію понад 9 км автошляхів, шість транспортних розв’язок і 27  штучних споруд. Володимир Демішкан на власні очі ознайомився з ходом його будівництва і зауважив, що в уряді є розуміння нагальності потреби якнайшвидшого завершення будівництва мостових переходів. Адже сучасна транспортна автомагістраль через Дніпро вкрай необхідна не лише для подальшого ефективного  економічного  розвитку області, а й для  забезпечення  безперебійної роботи міжнародного  транспортного коридору. Це імідж України у світі. Тож проблем із її фінансуванням не буде.

— Сьогодні  маємо вирішувати  невідкладні  питання щодо  замовлення комплектуючих для завершення будівництва, —  зазначив посадовець.

Присутній на нараді Запорізький міський голова Олександр Сін підкреслив, що місцева влада теж готова працювати в авральному режимі. Зокрема міськрада має якнайшвидше розв’язати питання з виділення землі під будівництво, бо ділянки під мостами — у власності міської громади, а сам  об’єкт    у державній (з необхідних 90 га виділено лише 76). До того ж, у зоні будівництва треба буде знести кілька тисяч дерев, кілька будинків і численні  гаражі, а також оперативно розселити велику кількість трудового люду, що прибуватиме на будівництво у Запоріжжя. 

Під час  наради була також порушена проблема жахливого стану  автошляхів в області. Голова «Укравтодору» В. Демішкан зауважив, що вже наступного року планується будівництво траси «Москва — Сімферополь», яка проходитиме і через Запорізьку область. Служба планує щороку будувати до 2 тис. км доріг, повідомив він, додавши, що потреби в автошляхах  Запоріжжя тут будуть обов’язково враховані.