ОПИТУВАННЯ

Де святкуватимуть  і що даруватимуть українці на Новий рік

Традиційно зустріч Нового року вважається сімейним, домашнім святом. Нинішня винятком не стала: згідно з опитуваннями, застілля у власній оселі збираються влаштувати 71% наших співвітчизників. Ще 14% не хочуть перейматися новорічними клопотами, тож планують «впасти на хвіст» знайомим і друзям, уникнувши тим самим самостійного приготування новорічних страв та прибирання. Решта опитаних (15%) вирішили взагалі відмовитись від традиційних посиденьок: вони мандруватимуть Україною та за кордоном.

У лідерах —  Єгипет та Іспанія

У нинішньому році на святкування й подарунки рідним і близьким українці збираються витратити на чверть більше грошей, аніж у минулому, — в середньому 3660 грн. Про це свідчать дані опитування, проведеного компанією Deloitte серед наших співгромадян. Основні причини, які спонукають людей збільшувати святковий бюджет, прозаїчні: частина респондентів (42%) зізнається, що новорічні клопоти, вибір подарунків і складання меню допомагають їм хоч на деякий час відволіктися від думок про кризу. Переважна ж кількість (55%) опитаних збирається більше витратити на свято, тому що може собі це дозволити, адже їхні статки протягом року зросли.

Близько 33% цієї суми, тобто 1200 грн, буде витрачено на новорічний стіл, подарунки потягнуть з гаманця 54% (1980 грн). На розваги та веселощі залишається не так уже й багато — близько 475 грн. І якщо комусь така сума видається доволі значною, то для європейців це суща дрібниця: жителі 16 із 18 європейських країн, опитаних компанією, збираються витратити на новорічні свята у середньому 587 євро (6400 грн). Менше, ніж українці, на свята витратять тільки греки, батьківщина яких довгий час намагається уникнути дефолту з допомогою позик Євросоюзу (260 євро).

Звісно, людям, які запланували поїздку за кордон, свято обійдеться значно дорожче. Особливо тим, хто не обмежився штучним снігом на гірськолижних курортах Карпат, а помандрував далі, до теплого моря, — а таких 62% усієї кількості туристів. Серед країн-лідерів, у яких українці збираються провести новорічну ніч, — традиційно Єгипет, Об’єднані Арабські Емірати й Таїланд. Несподівано цього року втратили популярність курорти Мертвого моря. Натомість, за даними опитування Бізнес-довідки 123, у лідери вибилась Іспанія. А от у сегменті гірськолижного туризму, якому надають перевагу 23% опитаних, першість продовжують утримувати Карпати та Грузія. 13% туристів планують помилуватися на святково вбрані міста старої Європи, і тільки 2% українців вирішили «махнути» до США.

Ті ж наші співвітчизники, які зустрічатимуть Новий рік удома, за святково накритим столом з традиційними новорічними телепередачами збираються готувати олів’є (без нього Новий рік не настане), запікати птицю (її полюбляє Дракон) й пити шампанське.

Найближчим людям — найдорожчі подарунки. Фото з сайту golden.by 

Книжка — добре, гроші — краще

Згідно з даними опитування, у цьому році українці змінили своє ставлення до подарунків і витрат узагалі. Більшість респондентів (83%) зізналися, що даруватимуть тільки корисні презенти, й заздалегідь спланували список необхідних покупок, аби не придбати нічого зайвого. Цікава тенденція спостерігається й у ціновому сегменті: якщо торік 79% наших громадян збиралися скуповувати подарунки на новорічному розпродажу, то нині навідатися туди мають намір тільки 56% респондентів. Інші зізнаються: сенсу йти немає, все одно ціни особливо не знижуються. Та й краще купити дорожчі подарунки найближчим людям, аніж купу дрібничок, але всім знайомим.

Що ж до очікуваних подарунків, то українці, порівняно з жителями європейських міст, стали на диво корисливими. 49% опитаних воліли б знайти під ялинкою гроші, 42% — мандрівку або ноутбук (планшет, дорогий телефон), або ювелірну прикрасу. Причому презентувати гроші близьким збираються тільки близько 40%. Більшість (62%) мають намір дарувати косметику (парфуми) або шоколад. Натомість у європейців, як і у минулому та позаминулому роках, найжаданішим подарунком залишаються книжки. Щоправда, варто зазначити, що отримають такий подарунок одиниці: більшість закуповує на презенти косметику й парфуми.