ПРИЇХАЛИ!

Ціни на пальне поповзли вгору

Для жителів Харківщини підвищення  цін на бензин не стало якимось значним резонатором суспільної думки чи ж основною темою обговорень у маршрутках, магазинах та інших багатолюдних місцях.  Тут, напевне, далися взнаки кілька чинників. По-перше, увага громадськості нині значною мірою поглинута нещодавнім вибухом газу в житловому будинку на вул. Слинька, а, по-друге, подорожчання пального широко прогнозували у пресі ще у середині літа. Тож воно і не стало цілковитою несподіванкою, тим більше, що зростання цін відбулося за два етапи: з 5—6 вересня — на 9—11 копійок та з 10 вересня — ще в середньому  на 10 коп. Так, бензин А-95 в таких великих мережах, як Shell, подорожчав до 11,19 грн за літр, WOG — до 11,29 грн/літр, ОККО — до 11,29 грн/літр, у мережі АЗС «Лукойл» —  до 11,3 грн/літр. Водночас, як ілюструють цінники  мереж «ТНК» і «Укргазвидобування», тут вартість пального збереглася на рівні 10,79 і 10,4 гривні за літр відповідно.

Вартість пального опустошує гаманець.  Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

 — А що тут дивуватися. До скачків цін ми вже, хоч як це сумно, звикли. Справжнє подивування  було б, якби пальне стали відпускати хоча б за російськими цінами, — коментує ситуацію водій «Ланоса» Сергій Коваленко. — Отож  подумую ставити на припон свою «конячку», бо бензобак стає справжньою прірвою для сімейного бюджету. А з іншого боку — маршрутки, мабуть, теж  здорожчають, та й таксувати буде накладніше…

Думками з приводу зростання вслід за ціною автомобільного пального вартості товарів першої необхідності та послуг за принципом сніжної лавини діляться і Сергієві колеги-таксисти. Логіці їхніх міркувань важко щось протиставити, адже, як не крути, вартість доставки — одна з вагомих складових ціноутворення.  Хоч самодіяльні пасажироперевізники й погоджуються, що згадані 10—20 додаткових копійок за літр бензину не відіб’ються на вартості проїзду клієнтів.

В унісон з ними говорить і один з керівників служби таксі Михайло Булгаков, хоч і застерігає, що після справжнього обвалу цін без збільшення тарифів на проїзд не обійтися. Михайла більше непокоїть не нинішнє сезонне подорожчання пального, а  нестабільність гривні, що спостерігається останнім часом.

 — Ось якщо наша валюта піде в круте піке, тоді й справді розпочнуться цінові гойдалки, — вважає Михайло. — Поки що без особливого задоволення, але й без паніки стежимо за змінами на цінових стелах автозаправок.

Про те, що клієнти не панікують і не виявляють незадоволення з приводу    сезонного підвищення  цін на пальне, говорить і  начальник  АЗС Тетяна Василенко. За її словами, особливої радості харківські водії та автолюбителі не виявляли й тоді, коли напередодні Євро-2012 бензин на міських  заправках  кілька разів дешевшав на 9—11 копійок.

На подальші перспективи щодо бензинової цінової політики  світло пролив незалежний експерт Василь Болотов. За його словами, різке подорожчання в першій половині вересня бензину на Харківщині, як і в усій Україні, спричинило збільшення вартості нафтопродуктів в оптовому сегменті. Ціна на нафту за два останніх місяці зросла на 27%, а  закупівельна лише за серпень — на 10 %. Отож, враховуючи рівень оптових цін, можна  сміливо прогнозувати, що відбудеться зростання цін у роздрібній торгівлі на 20—25%.  Якщо справдяться прогнози експерта, то бензобаки і справді стануть  прірвою для сімейних бюджетів.