ПЛАНИ

Транспортники збираються зустріти холоди у всеозброєнні
 

На селекторній нараді, яка днями відбулась у Кабміні, йшлося, здавалося, про проблеми, далекі від сьогодення. На вулиці спека далеко за 30 градусів, а представники Мінінфраструктури обмірковують з регіонами підготовку транспортників до зими. Перший заступник гендиректора Укрзалізниці Сергій Болоболін та директор департаменту безпеки Мінінфраструктури Юрій Гержод передусім проаналізували недоліки торішнього сезону, аби уникнути подібних помилок цього року, а потім поспілкувалися з транспортниками та керівниками місцевої влади Одеської, Дніпропетровської та Харківської областей.

З’ясувалося, що торік були проблеми із забезпеченням проїзду в усіх трьох областях. Зокрема в Одеській чималий клопіт мали на трасах Одеса — Ізмаїл, Одеса — Київ. Цілу низку невиконаних рейсів спричинив не лише  поганий стан доріг, а й неналежний технічний стан авто, недостатня кількість зимового палива та гуми для коліс. Свої корективи вносили й метеоумови. Причому не лише на суші, а й на воді: на Дунаї чимало мороки було з проходженням суден. Щоправда, значною мірою їх спровокували недоліки в  організаційній сфері.

Що ж до нинішнього холодного сезону, то всі терміни підготовки залишилися такими самими, як і торік. Зокрема до 1 жовтня — готовність до зими житлово-комунальної сфери, яка  перебуває на балансі транспортного відомства, до 15 — виробничих приміщень, до 15 листопада —  рухомого складу. За словами Сергія Болоболіна, всі заходи затверджено наказом генерального директора Укрзалізниці. Він затвердив і склад комісії з підготовки до роботи в зимовий період. Окрім того, складено план-графік виконання робіт. Встановлено контроль за його виконанням і вже з липня запроваджено звітність про зроблене.

Придніпровська залізниця все виконує вчасно, однак там стурбовані реорганізацією, яка відбувається у транспортному відомстві. Деякі структурні підрозділи буде виведено з-під її підпорядкування, і може порушитися взаємозв’язок. А це, в свою чергу, відіб’ється на злагодженості робіт.

— На нинішньому підготовчому періоді це не позначиться, — запевнив С.Болоболін. —  Реорганізація припаде на 2013—2015 роки. Однак і тоді головна інфраструктура дороги й надалі залишиться у підпорядкуванні начальника конкретної залізниці.

На питання щодо фінансового забезпечення автомобільних доріг на Дніпропетровщині відповів Ю.Гержод. Він нагадав, що є відповідний план,  він виконується. Укравтодор зробив замовлення на рівні минулого року щодо сипучих сумішей на період ожеледиці. Техніку закуповуватимуть за планом, а в разі непередбачуваних ситуацій використовуватимуть 5 мобільних загонів, які можна перекидати у будь-яку точку. На допомогу зможе прийти і залізнична служба (ко?лишні залізничні війська).

Південна залізниця також дотримується графіка виконання робіт, запевнили представники Харківської облдержадміністрації та керівники транспортних структур. Щоправда, громадська рада при облдержадміністрації стурбована тим, що за продаж квитків на групу понад 9 осіб береться додаткова оплата (комісійний збір). Вона попросила звільнити пільговиків від цього, а представник Укрзалізниці висловив готовність  розглянути це питання.

Ще одна проблема — нижні місця для інвалідів. За новою системою продажу (в міру заповнення вагонів) їх складно придбати. До того ж, не в усіх вокзалах є зали очікування для людей з особливими потребами. Над цим питанням у залізничному відомстві також поміркують. Принаймні у цьому запевнив харків’ян заступник гендиректора.

Одеса відрапортувала найповніше. Зіславшись на наказ про підготовку до зими та план заходів, тут уже виконали низку робіт і навіть провели перше засідання штабу. Серед пріоритетів підготовчої роботи —  накопичення палива на зиму. Потрібно 5 тис. тонн вугілля, нині в запасі є 1600. Триває ремонт котелень. Їх на балансі 473, на 72 ремонти вже закінчили. Деякі соціальні об’єкти переводять на газ, інші — на альтернативне паливо.

Приводять до ладу виробничі приміщення, готують пасажирські (533) та вантажні (понад 2 тис.) вагони. Стрілочні переводи вже у повному порядку. Матеріали для ремонтних робіт у залізничників є, починають лагодити снігоочисну техніку. Закуплено теплий одяг і взуття для працівників.

Однак попри таку готовність, в одеської громади і місцевих мас-медіа є претензії до начальника залізниці. Він уже понад рік обіймає цю посаду, а жодного разу не зустрівся з представниками громадськості і журналістами. У них є чимало нарікань на роботу залізниці. Зокрема щодо волюнтаристської зміни графіка руху поїздів та електричок. Заступник гендиректора Укрзалізниці пообіцяв усунути ці перепони. Виступити посередником у перемовинах висловила готовність місцева облдержадміністрація.