ЗАСІДАННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ

 Cтан вітчизняних автошляхів викликає серйозне занепокоєння в уряді 

У нас немає доріг, самі лише напрямки. Мабуть, після останньої зими ця приказка перетвориться з напівжартівливої сентенції на жахливу реальність. До настання справжньої весни залишилося щонайбільше півтора місяця, і тоді сьогоднішнє обурення станом дорожнього покриття видасться нам невинними квіточками.

Складність просування, а іноді й повну відсутність такої змоги вітчизняними автошляхами вчора визнав навіть Прем’єр-міністр Микола Азаров: «Нинішня зима «доконала» багато кілометрів шляхів і вулиць». Руйнується покриття на вулицях, комунальних дорогах, старих автошляхах загального користування. Усе це ми бачимо й відчуваємо щодня шкірою свого зимового взуття, станом міського та власного автотранспорту.

«Без сліз» неможливо дивитися на автомобільну дорогу Київ — Одеса, на ділянку дороги Хмельницький — Чернівці. Або спробуйте, наприклад, проїхати від Сум до Києва, — продовжив думку глава уряду. — Не краща ситуація з дорогами комунальної власності. Як приклад: кільцева дорога навколо Києва. Жоден обласний центр не може похвалитися гарними дорогами».

І це констатується попри те, що останнім часом збудовано чимало першокласних доріг, які витримують великі механічні навантаження і надзвичайні погодні умови. Таких магістралей у 2011 та 2012 роках введено в експлуатацію майже чотири тисячі кілометрів. У масштабах України цього виявилося надзвичайно мало.

Де мерзне, там і рветься

20 106 — стільки торік зафіксовано об’єктів з будівництва чи ремонту комунальних доріг, які вже тоді потребували негайного оновлення. Скільки їх вигулькне з-під снігу цієї весни, неможливо навіть уявити. Разом зі звичним нам недбальством і розкраданням виділених бюджетних коштів серйозною причиною стала саме погода. І не власне морози, а різкий перехід від тепла до холоду впродовж доби.

«Кількість днів з опадами вже становить 42 доби, що вдвічі більше, ніж протягом усієї зими минулого і позаминулого років, — констатував глава уряду. — Кількість переходів середньодобової температури через 0 градусів за Цельсієм становить 24 доби, тоді як упродовж усієї тогорічної зими їх було лише 11. Зрозуміло, що така кількість циклів замерзання-розмерзання плюс важкий транспорт вдарили по всіх слабких місцях дорожнього покриття».

Інша річ — чому в нас їх так багато, буквально на кожному кроці й напрямку? Розглядаючи цю ситуацію з погляду водіїв, можна зрозуміти їхнє право користуватися нормальними дорогами адже відповідні збори та акцизи вони сплачують регулярно.

Головними причинами негараздів Микола Азаров бачить, по-перше, недостатні кошти субвенцій на розбудову та утримання мережі комунальних доріг. По-друге, недостатню мобілізацію ресурсів на місцевому рівні. І, по-третє, неефективне використання в регіонах уже виділених фінансів, їх розпорошення по інших об’єктах.

Лише Дніпропетровщину Прем’єр відзначив позитивною оцінкою. І одразу навів сумну статистику так званого господарського ставлення до справи: «На рівні 92—98% субвенції освоєно у Донецькій, Кіровоградській, Харківській, Миколаївській та Хмельницькій областях. Лише на 60—70% — в Одеській, Чернігівській, Закарпатській. Найгірший стан справ у Тернопільській області, де субвенцію використано лише на 30%. Хіба це робота, я питаю?»

Одному зі своїх заступників, Олександру Вілкулу, глава уряду доручив узяти під особистий контроль організацію невідкладного ремонту та підготовку до планових ремонтів автошляхів. Водночас Микола Азаров визнав обмеженість ресурсів, що не відповідає потребам масштабної модернізації доріг. Тож Державну фінансову інспекцію зобов’язано прискіпливо проаналізувати використання коштів державного бюджету і місцевих бюджетів на розвиток і утримання дорожнього господарства.

А місцевим держадміністраціям до 1 березня доручено завершити формування переліку об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання комунальних вулиць і доріг. При цьому в Миколи Азарова виникло логічне запитання до Укравтодору: «Чому досі на затвердження уряду не подано перелік об’єктів дорожнього господарства, фінансування робіт на яких здійснюватиметься у 2013 році? Даю на цю роботу тиждень».

Як протидіяти повеням

Що одним місцем, де негода показала слабкість господарства, стали повені. Їх сила, помножена на недбалість, може незабаром загрожувати значними матеріальними збитками. У цій сфері Прем’єр також не обійшовся без доручень. Перше стосується міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадія Темника і керівництва Державної служби з надзвичайних ситуацій: провести селекторну нараду з регіонами і поставити комунальникам чіткі завдання з підготовки до сходу води. З неодмінним контролем виконання на місцях.

Крім того, Службі з надзвичайних ситуацій, Міноборони, Мінрегіону, Мінінфраструктури, Міністерству охорони здоров’я (все це під головуванням Олександра Вілкула) наказано створити міжвідомчий оперативний штаб з підготовки заходів протидії повені. Це ж стосується і розгортання аналогічних штабів у регіонах з ризиком виникнення цих природних явищ

Чітке виконання поставлених завдань, на переконання Миколи Азарова, покликане захистити як майно, так і життя людей у небезпечних регіонах. «Починаючи з наступного тижня уряд буде регулярно слухати оперативні звіти Держслужби з надзвичайних ситуацій про те, як складається ситуація і виконуються підготовчі роботи», — пообіцяв Прем’єр-міністр.

ЩО РОЗГЛЯНУТО НА ЗАСIДАННI УРЯДУ

♦ Про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми на 2013—2017 роки (проект закону);

♦ Про внесення змін до Порядку використання коштів державного бюджету, що спрямовуються для реформування та розвитку комунального господарства у сільській місцевості (постанова Кабінету Міністрів);

♦ Про  затвердження плану першочергових заходів щодо інтеграції України до Європейського Союзу на 2013 рік (розпорядження уряду);

♦ Про реорганізацію Закарпатського державного університету (розпорядження уряду);

♦ Про  забезпечення взаємодії Кабінету Міністрів України з Верховною Радою України (розпорядження уряду).