ТАК ТРИМАТИ

Глядачі наділили театральну прем’єру комедії найвищими епітетами
 

Тим часом ідея її постановки виникла спонтанно: фрагмент з оперети В. Ільїна та В. Лукашова, презентований під час гала-концерту на честь закриття сезону в червні, так сподобався глядачам, що це спонукало колектив до створення повноцінної вистави. Щоправда, робота над нею велася таємно, щоб зберегти інтригу до останнього.

За словами Богдана Струтинського, існував певний ризик порівняння вистави з однойменним фільмом, який уже давно здобув  симпатії глядачів, тож довелося «йти іншим шляхом». І він виявився вдалим. Вистава, виконана в жанрі оперети,  вперше набула ознак мюзиклу.

Тут  сучасно звучать класичні репліки, а персонажі, попри костюми тієї епохи, схожі на наших сучасників. Типажі, описані Старицьким у позаминулому сторіччі, —  альфонси, аферисти, шахраї, —  прогулюються вулицями і сьогодні. Глядачів очікують приємні несподіванки протягом усієї вистави: тандем Голохвастова

та його внутрішнього голосу (цю роль виконує інший актор), пристрасне танго Секлети, «політ джмеля» у виконанні кумедної Химки,  амбіції «вище лаврської дзвіниці», танцювальні викрутаси.

У постановці використані лібрето Д. Шевцова, написане за мотивами однойменної п’єси М. Старицького «За двома зайцями», та музика В. Ільїна і В. Лукашова. Окрім цього, у виставі звучать твори А. Вільєльде, М. Римського-Корсакова, Ф. Шуберта, А. Хачатуряна, А. Шишкіна, Ф. Мендельсона у музичному аранжуванні Д.Морозова.

За словами Богдана Струтинського, столична оперета сьогодні  — це поліфункціональний  музичний театр із чітко визначеною стратегією розвитку, який перебуває в постійному пошуку нових творчих ідей.

— Сучасний театр повинен випереджати смаки публіки, сприяти формуванню нових естетичних пріоритетів, знайомлячи глядача з кращими здобутками жанру. Це дасть змогу вийти на міжнародний рівень — брати участь у гастролях і фестивалі, відчуваючи себе в європейському контексті, — завважує керівник  Театру оперети.

Підтвердженням цих слів стала участь Київського національного академічного театру оперети в IV Міжнародному фестивалі музичних виконавчих мистецтв «Життя прекрасне!», що відбувся в листопаді в Бухаресті. Виставу українців  «Бал у Савойї» тут  визнали найкращою. Зазначимо, що  змагалися між собою театральні трупи з Угорщини, Росії, Італії, Франції, Великобританії, США…

А трохи раніше, в жовтні, відбулася ще одна гастрольна поїздка київської оперети. У Литві відбувся гала-концерт у рамках угоди, укладеної з  Каунаським музичним театром. Нещодавно творчі колективи знову зустрілися, вже в  Києві, щоб відзначити гала-концертом 20-річчя встановлення дипломатичних відносин між Україною та Литовською Республікою. Артисти разом виконували улюблені арії з опер та оперет, запальні танці та двомовні дуети зі світових вистав-шедеврів.

Один з них — Сільва і Едвін — Сергій Авдєєв і Христина Сіурбіте — навіть посперечалися, чиє кохання, українське чи литовське, пристрасніше. На запитання, хто ж переміг у цьому змаганні, С.Авдєєв усміхнувся: « 1:1. Я перед виступом сказав: «Христино, запалимо зал!»

— Українські артисти продемонстрували  високу майстерність, — висловив свої враження кореспондентові  «УК» художній керівник Каунаського музичного театру Беньямінас Жяльвіс. — Після концерту овації були такі, що артистів мало не знесло зі сцени.

 —  Каунаський державний музичний театр є давнім творчим партнером Київської оперети, — розповів Богдан Струтинський. —  У Литві  надзвичайно сильна музична культура, потужні виконавська і диригентська школи, які дуже високо цінуються у світі. Тож кожна така поїздка дає нові відкриття, зміцнює співпрацю. Бути званим гостем у Європі почесно, це вже велике досягнення, а ще чудовий майданчик для промоції вітчизняних артистів.