СЕЗОН

Понад сто пар поїздів ледве справляються з перевезенням відпочивальників до Криму
 

Бажання відпочити не спроможна відбити навіть аномальна температура. З 36 за Цельсієм у себе вдома люди масово від’їздять на південь, де за 40. Рекордні показники на термометрі пригальмовують навіть поїзди (за попередній місяць через перегрівання колії вони 15 разів збавляли швидкість до 60 км за год.), однак на плани відпускників не впливають. Понад сотня пар потягів (24 цілорічних, 71 літній та шість разових) ледве справляється з перевезенням пасажирів до Криму і назад. На півострів за це літо вже доставлено 2,217 млн відпочивальників, повідомив на брифінгу перший заступник начальника головного пасажирського управління Укрзалізниці Ігор Бреус.

Пасажирів побільшало, потягів теж. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Кондиціонери лише у 2 тис. вагонів

— Загалом за два літні місяці, — наголосив він, —  послугами залізничного транспорту далекого сполучення скористалися майже 32 млн пасажирів. Тобто залізниця була і залишається основним перевізником, на який  припадає понад половина пасажиропотоку. Для перевезення такої кількості людей задіяли більш як 5 тис. пасажирських вагонів, з яких приблизно 2 тис. обладнано системою кондиціонування повітря, у решті працює система вентиляції.

Що стосується кримського напрямку, то нинішні обсяги руху тут збереглися на рівні торішніх. До тих 700 вагонів, які використовували у графікових цілорічних поїздах, на піковий літній період ми додали ще 800, що на 74 одиниці більше, ніж торік.

Щоправда, через закінчення терміну експлуатації цього року парк пасажирських вагонів скоротився на 860 одиниць. Через це довелося  знімати рухомий склад з інших напрямків. Серед по?страждалих — Волинський регіон. Із двох поїздів, які курсували до Луцька, залишився тільки один та й той вирушає зі столиці й прибуває до місця призначення у вельми невигідний час. До того ж в обласному центрі почали масштабну і  тривалу реконструкцію вокзалу, зовсім не подбавши про пасажирів. Для них, окрім невеличкого «хлівця» для очікування, не напнули хоч би якийсь тент, де можна сховатися від спеки та дощу. Лавочки на пероні  можна перелічити на пальцях однієї руки, а замість щебеню чи піску під ногами — товстелезний шар пилу, в якому грузнеш по кісточки. Про підходи до вокзалу годі й говорити: вони скидаються на замасковані лази без жодного вказівника.

Якість послуг —у пріоритетах

Почувши про такий сервіс навиворіт, І. Бреус пообіцяв посприяти наведенню ладу на привокзальній території вже в найближчий час. Щодо відновлення скасованого поїзда, то Укрзалізниця повернеться до цього питання після закінчення курортного сезону, коли вивільниться рухомий склад на південному напрямку. Наразі ж додаткові потяги призначають тільки до Криму: із середини липня два з них уже курсують із Києва до Сімферополя, а третій за цим маршрутом вирушить у перший рейс 11 серпня.

Серед починань Укрзалізниці, спрямованих на нарощування пасажироперевезень, — збільшення кількості вагонів і схем поїздів, які існують. За два літні місяці до їхнього складу додатково включили 941 вагон на 2711 рейсах, зокрема в Кримському напрямку — 333 вагони на 504 рейсах.

Пересадочні варіанти — ще один вихід із ситуації. Приміром, пасажирам, які бажають відпочивати у Феодосії чи Євпаторії, пропонують мандрівку з пересадками через Сімферополь та Джанкой. А заради уникнення черг під час придбання квитків відкрили 160 додаткових кас, з них 7 — пересувні, які обслуговують до 40 оздоровниць і пансіонатів у Севастополі, Алушті, Ялті, Феодосії та Євпаторії. Продаються квитки і через Інтернет (за попередній місяць послугою скористалися 456 тис. осіб).

Однак річ не так у чергах, як у наявності квитків. Їх все одно бракує. Запевнення І. Бреуса в тому, що перед початком прес-конференції квитки були у вільному продажу в усіх напрямках, після прес-конференції підтвердилися лише частково. Моя спроба замовити проїзні документи  до Сімферополя на  9 серпня була безуспішна: касир повідомила, що вільні місця є лише у вагонах «люкс». Щоправда, на 10 число був один купейний квиток.