У круговерті міської суєти (це було кілька років тому) ми з чоловіком не надали уваги тому, що батьки не телефонували вже чотири дні. Подумали, що їм не до дзвінків, бо ж на вулиці весна, в селі гарячий час. Хоча до того домовлялися більш ніж три дні не мовчати. Раптом дзвінок. Незнайомий номер на екрані мобілки. На моє обережне «Алло» почула схвильоване свекрушине: «Олю, в нас заблоковано телефон, бо грошей немає на рахунку. Дзвоню із сусідчиного». Куди ж поділися гроші? Чоловік щомісяця справно поповнює рахунок контрактного номера, а батьки їх і на половину не вибалакують. Логіка не вмикалася. Лишень згадали, що кілька разів батьки скаржилися на безмежну кількість СМС-повідомлень, які сипалися з гаджета, як зі скриньки Пандори. А старенькі їх ані читати, ані видаляти не вміють: не той вік для глибокого вивчення сучасного винаходу.

Ой, ледь не забула про дбайливого представника оператора, яка після відключення зателефонувала батькам і повідомила, що їхній номер заблоковано на вихідні дзвінки і що слід поповнити рахунок. Жодні благання матері дати змогу подзвонити дітям і сказати про це не діяли. «Спочатку заплатіть, а потім дзвоніть». «Та платить постійно син, ми й гадки не маємо, як це робити. Ви ж, мабуть, бачите, на кого він зареєстрований?» Ні, жодних поблажок по той бік дроту не було. Хоча виникло запитання: а чому телефонувала? Бажання утримати клієнта, щоб не перескочив на іншого оператора, чи що?

Доступніше пояснили у столичному центрі обслуговування абонентів: так, на номер батьків ринула безліч СМС, на одне з яких старенькі, можливо, ненароком дали згоду, натиснувши клавішу, а це означало, що їм щодня надходила якась платна інформація. Гроші автоматично знімалися. І нічогісінько представник оператора вдіяти не могла, бо цю послугу надавав якийсь чужий провайдер, використовуючи лише канал мобільного оператора. Зупинити цей армагедон можна було, лише надіславши СМС із того телефону зі словом STOP англійськими літерами. «А якщо телефон вимкнути?» «Ні, лише СМС із того номера, інакше гроші все одно зніматимуть»… Тижнів зо два тривало «доїння» рахунку, аж поки ми не поїхали до батьків і не вгамували апетит провайдера повідомленням про відмову від тих СМС.

Чому згадала про це тепер? А тому, що в моїй сім’ї неодноразово потрапляли на фінансовий гачок до оператора. Так, у сина-школяра раптом замість гудків виклику виявила музичний рингтон. Малий божився, що нічого не замовляв. І лише після спілкування з представником оператора з’ясувалося, що було повідомлення з текстом типу «Вам надано послугу…(бла-бла-бла), у разі відмови від неї надішліть СМС». У капкан до оператора втрапив і мій брат. Торік у жовтні він отримав СМС із повідомленням про надану послугу «конференцзв’язок», якої не замовляв. Я так собі й уявила, як він у провінційному містечку проводить конференцію між індиком, куркою та собакою. Десяток спроб відіслати повідомлення з відмовою від послуги не увінчалися успіхом. Оператор сказав братові, що лише СМС врятує від напасті. А воно проходити не хоче. Дякую долі, що подарувала мені столичну прописку, а заодно і можливість поспілкуватися з представником оператора безпосередньо в його офісі. Вислухавши, дівчина без жодних коментарів відключила не одну, а навіть дві платні і непотрібні послуги.

Шановні, майте совість. Може, все-таки зміните правила гри? І замість «якщо хочете відмовитися…» пропонуватимете «ви маєте можливість отримати послугу»? А то виникає думка, що ця операція розрахована на старих, малих і неуважних. По гривні з кожного абонента — комусь «Мерседес».

 Які ще варіанти видурювання грошей придумають мобільні оператори, я не знаю. Не знаєте про це і ви. Але пильнуйте свої рахунки. Це того варте.