ПІДСУМКИ 

Українські дизайнери зуміли домовитися про загальні тенденції та прикмети нових колекцій

У трьохсотлітніх арках «Мистецького Арсеналу», де відбувалися покази ХХІХ «Українського тижня prеt-a-porter», організатори розмістили ретроспективну виставку «Межі тіла». Її присвятили 20-річчю Незалежності. Найдавніша модель 1980-х — зі славнозвісного Будинку моди «Хрещатик». Її представила Ніна Попова. Це була наша відповідь Пако Рабанну з його металевими платтями. Найсучасніший комбінезон 2011 року вивісив Володимир Подолян. Дизайнер ушив штани в прямокутник цупкої тканини — і драпіруй у межах тіла, як заманеться. 

На показах UFW було багато моделей, які можна трансформувати і драпірувати на власному тілі згідно зі своєю цнотливістю та смаком. І відчути себе дизайнером. А професійні модельєри знаходили натхнення в антиці, як Марія Бех, середньовіччі, як Олексій Залевський, на подіумі проглядалося бароко, конструктивізм та оп-арт, як в Олени Голець. Колористичне розмаїття та гра з об’ємами, траплялося, ставало збоєм смаку і демонструвало недбалість кольорових форм.

Загалом після всіх переглядів склалося враження, що українські дизайнери напередодні показів «Весна–літо 2012» зуміли зібратися і, що дивно, домовитися про загальні тенденції та прикмети нових колекцій.

Колекція Олени Буреніної графічна і мінімалістична

Італійський слід перед’ювілейного

ХХІХ UFW відрізнявся від попередніх. На ньому відчутний італійський слід. Відбулися покази трьох колекцій італійських дизайнерів, їхні імена нам мало що говорять. Але їхній талант засвідчений фахівцями фешн-простору Європи. А візит знаного Антоніо Бернарді зі своєю колекцією викликав ажіотаж. Відвідини Києва італійцями можна розцінити як візит ввічливості після успіху цього року 11 українських дизайнерів у Мілані. Слід зазначити, модний простір північної столиці Італії — «найкращий майданчик з бізнесової точки зору». На виставці White, орієнтованій на моду як прогноз, українські дизайнери не загубилися серед 360 колекцій перед 600 журналістами і 12 тис. байєрів зі всього світу.

На UFW в центр уваги ЗМІ та численних модників потрапила… ні, не найуспішніша в світі наша манекенниця, лірична Сніжана Онопко, яка відкривала показ Андре Тана, а немолода юнка Періс Хілтон. Вона несла себе як принцеса без усіляких горошин. Дівчина з різноманітним стажем та високим чолом без жодної зморшки вийшла у фіналі показу Андре. Будемо сподіватися, що майже ділові візити світської леді до Києва теж поліпшать імідж України в світі.

Творчий дует Наталя Соболева — Людмила Веронська пропонує неймовірну різноманітність орнаментів у всій палітрі  

Наші дизайнери схильні до філософії

Володимир Подолян вважає, що «всі ми опоясані: хто по руках, хто по шиї, хто по… Одяг людини передусім виявляє її настрій». Натуральні тканини, складний крій, коли об’єм наче стікає з фігури і грає незалежно від її обрисів. Для чоловіків — шорти з піджаком, що теж можна назвати загальною тенденцією чоловічої моди. Акцент на спині — шлейф від комірця до талії. У дизайнера середня цінова політика. Свою колекцію показав у Шанхаї, Лондоні, Парижі, Мілані. Він присутній і на американському ринку.

Людмила Кисленко здивувала новим силуетом

Олена Буреніна зробила значний крок з арт-моди до комерційної, хоч і попередні її «просунуті» колекції розкуповували в Україні. «Я стала дослухатися до байєрів. Колекція графічна і мінімалістична, в ній комфортно та затишно… Хоч і цей одяг стане естетично тісним. І тоді знову пошук модної новизни». Недбало-вишуканий шов. Дбайлива колористична гама, художність роботи з кольором та фактурою. Складна конструкція, в якій фігура вгадується. В чоловічих «луках» явна жіноча складова. «Чоловік як частина жіночої історії. Людина — амбівалентна істота». Олена вважає, що наші жінки перебирають з прикрасами, у них погано лягає колір. Спідниці-штани від 100 доларів. Лосини від 100 грн. Буреніною зацікавилися головний редактор італійського «Вогу», корейські байєри та британські фахівці.

Дует Альона Ворожбит і Тетяна Земськова пропонує елегантний напівспортивний одяг з нестандартним жіночним кроєм речей-трансформерів. Їх надихали лаконічні 60-ті та багатошарові 90-ті минулого століття. Тканини: бавовна, льон, шовк… Відтінки бежевого, молочного, коралового з агресивним чорним. Травлені аплікації, лаковані текстури. Кишені-мілітарі. Необроблені краї. Довжина до підлоги, але розрізи не заважають бігу по життю та вихвалянню доглянутими ніжками. На модних розтріпаних косах примостився капелюх з Ніцци. «Жінки беруть на себе чоловічу роль… Ми одягаємо самодостатніх жінок без віку… На їхню естетику тисне наш менталітет». Дизайнери непогано продають свою лінію в США та в 10 наших магазинах, зокрема «другу лінію», більш спрощену та дешеву, яка відшивається не в майстерні, а на виробництві». Блузки від 600 грн.

Людмила Кисленко для Дому моди «Люкіс». Колекція полонить свіжістю і приємною тональністю. Адже «чим жорстокіший світ, тим м’якіша жінка з її світлою і тихою радістю», — вважає дизайнер. Її одягу властива певна музичність. На обов’язкову прес-конференцію після показу дизайнер спізнилася, бо її спинив байєр із США, який запропонував співпрацю. У своїй колекції Людмила піддала натуральні тканини декатировці, тобто штучній пожмаканості. Вони втратили гламурність  і  набули привабливої природності. Залишаючи свої фірмові кишені та довгі стрічки, дизайнер здивувала новим силуетом і різноманітністю поєднання штучних мережив з топами та спідницями до підлоги.

Альону Ворожбит і Тетяну Земськову надихали локанічні 60-ті та багатошарові 90-ті минулого століття

Щоб «і шаллю, і мантильєю»

Багато чоловіків-дизайнерів вдягають жінок. Наталя Соболева — Людмила Веронська — навпаки. Вони пропонують етніку, кежуал, спортивний стиль — від лосин до пальт — чоловікам, які не бояться виділитися в натовпі, бути індивідуальністю. Фішка колекції — жакардовий малюнок. Творчий дует запропонував неймовірну різноманітність орнаментів в усій палітрі. Привабливі піджаки з рослинним малюнком, куртка з технологічним матеріалом, що нагадує вовну. Багато речей з їхньої колекції замовив Філіп Кіркоров. Він давній клієнт дизайнерів.    

Колекції були що називається «міцними» з явним комерційним ухилом. Погодьтеся, для ужитково-прикладного мистецтва, в координатах якого позиціонують моду, цілком доречно. Складалося враження, що в одному «луку» дизайнер намагається втілити дві-три речі одразу, щоб «і шаллю, і мантильєю» — звідси залишки, які нагадують про футболку, піджак, тренч тощо. … Дизайнери з різною мірою успіху намагалися наділити нас через одяг «одухотвореністю та інтелектом». 

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»
(фото з сайту fashionweek.ua)

 

ЗАГАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Прозорі тканини на щільних фактурах топів, спідниць, штанів.

Акцент на оголеній спині, яка може бути оперезана стрічками.

Довгі до підлоги спідниці, вкорочені спереду, відкривають вузькі штани.

(Максі виграли бій у міні та міді, і навіть у штанів).

Резинки-стяжки на кишенях, талії та деінде окреслюють і підкреслюють фігуру.

Асиметрія подолу та рукавів — один з рукавів може бути відсутнім. Одне плече оголене.

Необроблені і розтріпані краї та блискавки як декор.

Проглядається стиль мілібарі, особливо в дизайні кишень.

Чудернацьке взуття на високих підборах. Інколи настільки травматичних, що хочеться спитати, наприклад, у пані Літковської: чи є в манекенниць страховки?

Лосини: довгі, до колін або нижче. І для чоловіків теж.

Кораловий колір аж до червоного. Хоч переважала біло-сіро-чорна гама.

І ще важлива прикмета ХХІХ «Українського тижня pret-a-porter» — на показах були помічені байєри з Італії, Росії, Кореї, США… На прес-конференціях дизайнери менше скаржилися на відсутність підтримки держави. Чи втомилися жалітися, чи справи поліпшилися?.. Там же пролунала ще одна цифра: в 40 країнах світу продається одяг від українських дизайнерів. Невже вже?