АКЦІЯ

Одесити розмалювали ями на автошляхах, аби попередити водіїв про небезпеку  та нагадати мерії, що вибоїн взагалі не має бути

Вранці 15-го одесити побачили на дорогах міста білі малюнки довкола вибоїн, ям і тріщин — від просто обведених контурів до вельми чудернацьких малюнків із побажаннями на адресу тих, хто відповідає за стан дорожнього покриття.

Це був перший день акції «Вдаримо фарбою по бездоріжжю». Поштовхом до неї стала загибель 26-річного мотоцикліста, котрий, за однією з версій, саме через яму, що раптово з’явилася на його шляху, змушений був виїхати на зустрічну смугу, де й зіштовхнувся з автівкою. Трагедія сталася 13-го травня, а вже наступного дня, у ніч на 15-те, Всеукраїнське товариство автомобілістів «Громадський контроль доріг» ініціювало акцію, в рамках якої усі небайдужі водії мали б розмітити білою фарбою усі вибоїни на одеських дорогах. Робили це вночі, коли припинився пожвавлений рух. Одесити охоче відгукнулися на заклик. Лише на площі Толбухіна, котра стала епіцентром акції, вже у перший день зібралося більш як сто осіб. 

Значно важче навіть прикинути, скільки активістів діяли «децентралізовано» — кожен у своєму районі, відгукнувшись на заклик, поширений соціальними мережами. І мета акції, і сам її процес справді вабили людей, хоч їм і перешкоджав сильний вітер. «Результат: машина у фарбі, руки у фарбі, кермо у фарбі, але головне, що ями в місті — у фарбі», — ділиться враженнями на одеському форумі одна із учасниць акції. Натхнені цікавим і корисним дійством, люди висували креативні пропозиції. Приміром, провести конкурс на найбільшу і найглибшу яму міста.

Особливо ж зауважують «художники» поблажливе і навіть прихильне ставлення правоохоронців: бійці «Беркуту» навіть і не думали перешкоджати дорожньому розпису, а інспектори ДАІ навіть дякували і підказували, куди ще слід було б навідатися із балончиками з білою фарбою. 

Ці самі балончики одесити або купували своїм коштом, або брали в офісі партії «Удар» та організації «Якість життя», котрі приєдналися до громадської ініціативи. При цьому лідер «Громадського контролю доріг» Сергій Дубенко всіляко наголошує на цілковитій аполітичності акції — допомога, мовляв, приймається від усіх, кого не влаштовує стан міських доріг і хто береться чимось зарадити цій традиційній біді.

Об’єктами розмальовування стали не лише «природні» вибоїни, а й спеціально вирізані задля подальшого ремонту ділянки. Саме така стала причиною загибелі мотоцикліста. Сергій Дубенко вважає, що спеціально вирізані ями мають негайно заповнюватися асфальтом. На його думку, з повним циклом таких робіт цілком можна вкластися у 5 годин. Тобто протягом ночі видати на-гора полагоджений шматок, а не потенційно небезпечну яму, до якої лише згодом покладуть асфальт. Власне, перейти саме на таку технологію або, в гіршому разі, хоча б позначати вирізані ями — це і є першою вимогою учасників акції. Ще вони хочуть, аби мерія на своєму сайті давала докладну інформацію про те, хто, за яку ціну і на яких умовах ремонтує ту чи іншу ділянку, а також наполягають на персональній відповідальності посадовців мерії та компаній-підрядників за неякісний ремонт.

Сергій Дубенко повідомив «УК», що акція триватиме доти, доки міськрада не відреагує на вимоги автомобілістів. В ідеалі — це мав би бути меморандум про якісь спільні дії задля кращого стану одеських доріг. «Ми ж не вимагаємо, щоб уже за рік наші дороги опинилися на європейському рівні, — каже Сергій Дубенко, — ми пропонуємо дії, цілком здійсненні у поточних умовах».