РЕАНІМОВАНЕ ВИРОБНИЦТВО

Визнання ЛАЗівських дорожніх лайнерів офіційним перевізником під час Євро-2012 відкрило перед підприємством нові перспективи

"А таки молодці, ЛAЗівці! - щоразу подумки хвалю заводчан, спостерігаючи, як вправно маневрує поміж потоком транспорту на тісних вулицях міста чималих розмірів тролейбус з маркою ЛАЗу. - Більше б таких тролейбусів і автобусів - гостра для обласного центру проблема пасажирських перевезень була б розв'язана, і підприємству та колективу стабільність була б гарантована".

Про спроби порятувати єдиний в Україні автобусний завод доводилося писати не раз, бо боляче було дивитися, як підприємство, яке мало б розвиватися, занепадало на очах, а кваліфіковані автобусобудівники, залишившись без роботи, поневірялися у пошуках заробітків по закордонах.

Допомогти ЛАЗу намагалися на державному рівні: "реанімація" автомобілебудівного виробництва могла взяти на буксир не одну галузь вітчизняної промисловості. Адже одне робоче місце на автозаводі може забезпечити ще 6 - 8 робочих місць у суміжних галузях! Не спрацювала й ініційована урядом програма "Український автобус", не дали конкретного результату й численні зустрічі, наради, проведені за участю керівників різних галузей промисловості у Львові. Економічна криза ледь не затягла остаточно зашморг: борг по зарплаті перевищив 6 млн грн, астрономічних сум досягла податкова заборгованість. Та попри таку скрутну фінансово-економічну ситуацію конструктори дорожніх лайнерів продовжували розробляти нові моделі автобусів, які б відповідали сучасним європейським стандартам. За останні дев'ять років вони створили 15 принципово нових моделей автобусів і тролейбусів.

Успішним дебютом на Московському міжнародному автосалоні сучасного півтораповерхового автобуса підвищеної комфортності "НеоЛАЗ", серійний випуск якого налагодили на підприємстві, та автобусів із низьким і двома рівнями підлоги, електротрапом для інвалідних візків ЛАЗ впевнено нагадав про себе транспортникам України та зарубіжжя. Першими львівські дорожні лайнери оцінив уряд Македонії і надав перевагу ЛAЗівським автобусам у міжнародному тендері на виготовлення та поставку 84 автобусів для столиці держави - міста Скоп'є. Відтак українського виробника підтримав і вітчизняний уряд, визнавши сучасні та комфортабельні ЛАЗівські дорожні лайнери офіційним перевізником під час проведення Євро- 2012. Відповідно до підписаного у березні 2010 року меморандуму про співпрацю з Кабінетом Міністрів ЛАЗ має випустити 1500 автобусів та 500 тролейбусів для їх використання у містах, що прийматимуть чемпіонат Європи з футболу (загальна вартість замовлення -3,5 млрд грн). Аби мати змогу одночасно виконувати замовлення уряду України та македонського контракту, на підприємстві вдвічі збільшили кількість робітників. У цехи повернулися кваліфіковані спеціалісти, на робітничі посади зараховано молодих складальників, слюсарів механо-складальних робіт, малярів, токарів, фрезерувальників, електрозварювальників.

У заводських цехах виблискують фарбою новенькі міські ЛАЗи та комфортабельні "НеоЛАЗи" - за кілька днів перша партія автобусів вирушить за призначенням у міста, які прийматимуть євротурнір. Вулицями Києва курсуватимуть ЛАЗи білого кольору, у Львові - синього, у Харкові - зеленого, у Донецьку - фіолетового. Львів, який не поспішав списувати з рахунку улюбленця ЛАЗ, радіє з успіхів колективу. Це перемога не лише підприємства, адже для міської громади "реанімований" промисловий гігант, що спромігся вибратися із глухого кута, - символ ренесансу для міста.