Нові реалії життя формулюють і нові терміни. Один з них — «ліквідація ямковості». Раніше ми б іще сумнівалися — де, мовляв, та ямковість, у полі чи на голові? А тепер усе одразу зрозуміло: йдеться про наші багатостраждальні дороги. Але ще цікавіший сам процес, який можна було б порівняти з латанням драної свитини. Скільки не замазуй ті ями та провалля, а вони все одно з’являються.

Черкаська облдержадміністрація недавно оприлюднила цифру –– 170 тисяч квадратних метрів. Саме стільки дорожнього покриття полатано в області цього року. Однак, як визнав сам голова облдержадміністрації Сергій Тулуб, таке латання поліпшує шляхи лише тимчасово. Через деякий час відремонтовані шляхи вкриваються новими деформаціями. Це –– сізіфова праця, що відчутного результату не дає, але кошти й інші величезні ресурси з’їдає.

В області, за словами Сергія Борисовича, в цьому плані зроблено набагато більше, ніж заплановано за дорученням Кабінету Міністрів. Хоч, як завжди, є й відстаючі, з якими пообіцяли розібратися.

Однак із дорогами таки треба щось робити. Адже від 65% до 73% опитаних жителів області на перше місце висувають саме цю проблему.

Вирішили поки що відігратися на перевізниках. З метою збереження дорожнього покриття від руйнівної дії великовагових транспортних засобів у період спекотної погоди Служба автомобільних доріг області за погодженням з Державтоінспекцією ввела обмеження на проїзд великовагового транспорту з 10 до 22 години на автомобільних дорогах загального користування. Встановлюють відповідні дорожні знаки.

За повідомленням УДАІ УМВС, на території області визначено 22 місця, де можна паркувати транспортні засоби, але на більшості стоянок місць для паркування обмаль. Вирішили влаштувати стоянки для вантажного транспорту вздовж автомобільних доріг на кордонах області, на під’їздах до найбільших міст та в місцях перетину автодоріг. Інспектори ДПС, зупиняючи транспортні засоби, рекомендують водіям здійснювати відстій автомобіля на найближчому майданчику й надають йому під розписку листок-попередження про недопустимість руху автомобільними дорогами при температурі повітря понад 28 градусів.

Зрозуміло, це ускладнює автоперевезення, зокрема роботу водіїв, у яких виникає чимало виробничо-побутових проблем. Як розповів водій із 20-річним стажем Василь Гаврилюк зі Львова, який уже не один рік транспортує товари шляхами України, він та його колеги у зв’язку з подібними обмеженнями змушені значно уповільнювати доставку замовлень. Турбує автомобілістів і неможливість нормально відпочити, своєчасно похарчуватися в дорозі.

Як бачимо, одна проблема тягне за собою іншу. Труднощі, однак, хоч які складні вони були б, зрештою пережити можна. Ось тільки б знати, що камінь, який тягнемо на гору, завтра знову не скотиться вниз…