Позавчора три автомобілі «швидкої допомоги» класу А, В та С, виготовлені  НВО «Практика», передали на експертизу фахівцям: перед тим, як масово поїхати до регіонів, де ними користуватимуться медики, зразки машин усіх класів мають пройти дослідження, котрі визначать, чи відповідають вони тендерним і технічним умовам та вимогам ДСТУ. Перевірятимуть «швидкі» спеціалісти  державного підприємства «Політехмед» МОЗ України.

Нагадаємо, що торік МОЗ закупило 1412 «швидких» різних типів на суму 921,4 мільйона гривень. Договір на постачання найбільшої кількості — 1165 авто — з Мінохоронздоров’я уклало НВО «Практика».

«Швидкі» виготовляли на базі автівок Peugeot Boxer. Фото Світлани СкрябіНої

 «Це перші сигнальні автомобілі, які виробник представив на огляд, — повідомив начальник відділу екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ Михайло Стрельников. — Наше завдання —  протестувати їх. Нині йдеться про зовнішній вигляд машини — чи відповідає він тому, котрий ми замовили. Подивимося, наскільки зручне кріплення медичної апаратури, щоб персонал у добовому режимі чергував у цьому автомобілі, протестуємо технічні характеристики».

За його словами, випробування триватимуть протягом місяця. Якщо виникнуть зауваження,  про це повідомлять виробникові, котрий має їх усунути. Після висновків експертів планується масове постачання машин. «Ми порахували, що коли поставимо ці автомобілі, то приблизно на 60% оновимо автопарк», — сказав фахівець. «Експертиза медобладнання відбудеться трохи пізніше, — уточнив він. — Тепер наше завдання — подивитися, наскільки якісно це зроблено. Коли ми починали працювати над технічним завданням, мали досвід, бо рік тому до пілотних регіонів уже поставляли автомобілі. З відгуків дізналися, що фахівців не влаштовують, скажімо, ноші, треба змінити розміщення крісла. Все це було враховано під час складання технічного замовлення».

В машині, яку продемонстрували журналістам, — сучасний дефібрилятор європейського виробництва

«Швидкі» переобладнували на базі автомобілів Peugeot Boxer. Спершу спеціалісти «Практики» провели зовнішні роботи — врізали вікна, нанесли написи «Швидка медична допомога», встановили спеціальні сигнали тощо. Салон облаштували скловолоконними панелями, котрі захищають від вологи та перепаду температур і мають антитравматичні властивості, встановили тепло-, вібро- і звукоізоляцію тощо. Відтак встановили медичне обладнання виробництва Європи, США, Японії та Південної Кореї.

«Машини будуть укомплектовані обладнанням згідно з вимогами МОЗ та тендерної документації. Сьогодні  — тестова перевірка, потім почнеться здача автомобілів. Вже готові понад 500 «швидких». Ми запросили директорів з Іспанії, Італії, Швейцарії, офіційних представників в Україні. Ви можете пересвідчитися, що тут немає китайського обладнання, тут найкраще устаткування», — переконував керівник НВО «Практика» Олег Висоцький.

Аби перевозити хворого на таких ношах, досить однієї людини

Як повідомив експерт «Політехмеду» Емануїл Сінанов, під час зовнішнього огляду фахівці невідповідностей або порушень не виявили, а деякі зауваження щодо кріплення салону виробник має виправити найближчим часом.

За словами Михайла Стрельникова, в договорі на постачання автомобілів  окремим пунктом передбачено обов’язкове навчання персоналу, котрий працюватиме на них. «Постачальник їхатиме до центрів медицини катастроф, там передаватимуть автомобілі й навчатимуть фахівців», — повідомив він.