ТОЧКА ЗОРУ 

Юним глядачам не вистачає цікавих програм, де порушувалися б їхні проблеми

Валерія КИРИЧЕНКО 
для «Урядового кур’єра»

Щороку у вітчизняному телепросторі зростає кількість різноманітних програм. І кожне нове шоу намагається привернути ще більше уваги глядачів, підняти ще вище свій рейтинг. Способи для цього можуть бути найрізноманітнішими: чи то по-справжньому цікава ідея, сюжет програми, чи якомога більше абсурду, який режисери телешоу намагаються видати за оригінальну ідею.

Гортаючи програму телепередач у будь-який з днів тижня, майже на кожному з каналів можна знайти розважальне шоу. Десь вчаться готувати, десь вагітніють у шістнадцять, десь взагалі міняються жінками. Зрозуміло, що всі ці телепроекти створені для того, щоб розважити глядача. Щоб він прийшов після важкого робочого дня, увімкнув телевізор та відпочив, розслабився й особливо не замислювався над тим, що він бачить на екрані. Але інколи здається, що по телевізору йде пряме включення з цирку.

А що дивиться молодь? Поцікавившись таким питанням серед студентів, можна сміливо зробити висновок, що більшість молодих людей просто не дивляться те, що показує українське телебачення. У них є Інтернет — саме там, у віртуальну світі, вони знаходять все, що їх цікавить, пов’язане із їхніми захопленнями.

«Телевізор вмикаю дуже рідко. Та й що там дивитись? Набридли однотипні телешоу, як правило, запозичені за кордоном, — ділиться враженнями студентка третього курсу Київського національного університету культури та мистецтв Аліна. — На жаль, на вітчизняному телебаченні важко знайти справді вітчизняний продукт».

Серед молоді більш-менш популярними можна вважати талант-шоу — там, де хлопці й дівчата демонструють свої здібності, надзвичайні вміння. Такі програми хоча б позитивно впливають на свідомість людей, навіть більше — стимулюють займатись чимось гарним: співати, танцювати чи грати на незвичних музичних інструментах. А ось телепрограм для молоді, які справді були б цікавими, на нашому телебаченні майже немає. А ті, які є, переважно на музичних каналах і мають досить вузьку тематику.  Решта — усілякі американські розважальні передачі, де підлітки знайомляться після обшуку в кімнаті одного з них чи заможно святкують «солодкі шістнадцять». Та наша молодь такими шоу цікавиться мало.

Безперечно, те, що наше телебачення стрімко розвивається та намагається розважити глядача, — дуже добре. Просто не хотілося б, щоб згодом телебачення «засмітилося» зовсім. Слід більше уваги приділити створенню справді необхідних, важливих програм, де люди могли б порушувати та обговорювати різні проблеми. Щоб побачене на екрані допомагало їм у реальному житті. Скажімо, цікаві молодіжні проекти чи програми, присвячені проблемам молоді, — передачі соціального напрямку. І показувати їх треба на провідних телеканалах України — переконана, цей продукт знайде свою юну аудиторію.

Журналіст Малколм Маггерідж якось сказав: «Неправда, ніби телебачення відучує людей думати, воно просто фокусує їхню бездумність». Тому хотілося б, щоб телебачення не залишалося бездумним і телевізор зацікавлював усіх, даючи змогу і розважитись, і побачити те, над чим можна замислитись.