БЕЗПЕКА РУХУ

Столичні водії побоюються, що з настанням осені рух центральними вулицями застопориться

Експерти з організації дорожнього руху вже давно помітили, що наприкінці літа — на початку осені в Києві відчутно (за деякими підрахунками, до 40%) зростає завантаженість міських автомагістралей. Чогось надзвичайного в цьому немає — насамперед треба зважати на вже традиційне пожвавлення активності населення з настанням нового сезону. Тим паче, що в більшості городян закінчуються відпустки, у студентів та школярів — літні вакації, а приміські жителі поспішають уторгувати в столиці якусь копійку за вирощену городину… Тому київські перевізники змушені випускати на маршрути додатковий громадський транспорт.

Але цього року про неминуче «сезонне» ускладнення руху столичними дорогами заговорили якось песимістичніше, ніж зазвичай. Мовляв, на центральних вулицях може дійти й до транспортного колапсу, оскільки до вже давно відомих проблемних відрізків автодоріг додасться запланована масштабна реконструкція Поштової площі. Справді, навесні наступного року тут має бути нова сучасна дорожня розв’язка, покликана, до речі, вирішити й проблему постійних заторів у цій частині міста. За деякими даними, вже з наступного понеділка рух автомобілів Набережним шосе на ділянці від мосту Метро до Боричевого узвозу може бути частково обмеженим, а за кілька днів планується звузити проїжджу частину і в районі Річкового вокзалу. Отож якщо раніше «тягучки» виникали переважно на самій площі, то тепер простоюватимуть усі під’їзди до неї, а також в рази зросте навантаження на прилеглі, придатні для об’їзду в напрямку Хрещатика вулиці.

Хоч би які зручні транспортні розв'язки обіцяли нам чиновники, кількість автомобілів зростає набагато швидше, аніж пропускна спроможність доріг. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

— Звичайно, складнощів із безперешкодним рухом транспорту найближчим часом не уникнути, — констатує експерт з перевезень Богдан Аганін. — Але я вважаю, що до суцільних заторів не дійде. Згадайте недавній чемпіонат Європи з футболу, під час якого багато хто очікував на той самий транспортний колапс. Проблему вдалося «розрулити», чим, безперечно, треба завдячувати зданим напередодні транспортним розв’язкам біля київських мостів, а також практично зразковій роботі Державтоінспекції. Якщо ДАІ спрацює належним чином і зараз, багатьох негараздів можна буде уникнути, адже велику частку вини за перманентні труднощі на київських дорогах можна покласти на самих водіїв. Приміром, якщо вдасться звільнити Сагайдачного і прилеглі вулиці від незаконно припаркованого транспорту, будівництво розв’язки на Поштовій пройде менш болюче, ніж очікується.

Заступник начальника Головного управління транспорту та зв’язку Київської міськдержадміністрації Богдан Тимченко також переконаний, що лякати киян не баченими досі «пробками» на дорогах не варто. Певна річ, додаткові незручності у зв’язку з реконструкцією одного з найбільш завантажених транспортних вузлів на Подолі неминучі, але щоб тут з’явилася сучасна зручна розв’язка, можна і треба потерпіти, зауважує він. До речі, про терміни і масштаби обмеження чи закриття руху на прилеглих магістралях говорити ще зарано — за його словами, проект відповідного розпорядження проходить останні узгодження з усіма міськими службами, після чого буде затверджено найоптимальніший варіант будівництва шляхопроводу.

— Якщо буде потрібно, Головне управління транспорту та зв’язку КМДА внесе зміни в роботу маршрутів наземного пасажирського транспорту в межах Поштової площі, аби пасажири не відчували значних незручностей, — запевняє Богдан Тимченко. — Загалом же облаштування київських доріг рік у рік лише зростатиме. Вже наступного року капітальна реконструкція чекає на автопроїзди мосту Метро через Русанівську протоку, завершується розробка й інших проектів будівництва нових та реконструкції давно діючих транспортних вузлів.

Поки матеріал готувався до друку, з Державтоінспекції міста повідомили, що у зв’язку з проведенням реконструкції транспортної розв’язки в районі Поштової площі в ніч з 26 на 27 серпня рух Набережним шосе на ділянці від Боричевого узвозу в напрямку мосту Метро частково обмежено. Для проїзду залишено половину цієї автомагістралі, якою буде організовано рух двома смугами в кожному напрямку.

Доки триватиме реконструкція, правий поворот з Боричевого узвозу на Набережне шосе в напрямку того ж мосту Метро також забороняється.