БЕНЕФІС 

З аншлагом та оваціями пройшов творчий вечір української прими-балерини Олени Філіп’євої
 

Національна опера України поновила традицію, що прийнята у світі, вшановувати своїх прим та прем’єрів. Яскравою подією в культурному житті столиці став бенефіс народної артистки України Олени Філіп’євої.

…Хіба можна словом чи навіть кульмінаційним моментом, зафіксованим  фотографом, передати той сплав професійності та пристрасної емоційності, який демонстрували цього вечора танцівники на сцені Національної опери! Глядачі, затамувавши подих, разом з героями балету «Шехеразада» переймалися пристрастю кохання та відчайдушним горем від втрати коханого разом з Оленою — аж до смерті! А потім присутні завмерли, побоюючись поворухнутися, аби не завадити неперевершеній синхронності рухів пари прими та її партнера! Коли ж Олена з’явилася на сцені в образі «фірмового» помираючого лебедя Майї Плісецької, зал вибухнув овацією та криками «браво!» Дрібні хвилі її рук-крил настільки були зворушливі і чуттєві, що здавалися майже нереальними у виконанні людини. Гучними «браво!» глядачі відзначали й ефектні стрибки, і 32 фуете, досяжні далеко не для кожної балерини, у третьому акті «Дон Кіхота».

У балеті  «Дон Кіхот» високу техніку демонстрували олена Філіп'єва та Денис Матвієнко (у центрі). Фото надано продюсерським центром «Софіт»  

Олена Філіп’єва була неперевершеною, довівши, що невипадково є гордістю українського балету   і має «почесне звання» улюблениці великої Майї Плісецької.

Щоб свято балету було цікавим і всебічно продемонструвало можливості головної героїні дійства, творчий вечір складався з трьох частин. Перша — балет «Шехеразада», друга — дивертисмент з номерів сучасної хореографії, а третя частина — третій акт балету «Дон Кіхот». Спеціально для цього вечора готувалися два прем’єрні номери.

Особливо треба відзначити партнерів балерини. У «Шехеразаді» Олена танцювала з зіркою світового балету народним артистом Росії 49-річним Фарухом Рузіматовим. Його техніка та володіння тілом, здається, не має меж, за що світові ЗМІ охрестили його «танцюючим леопардом». Протягом творчого життя він виконав практично всі партії в балетах класичного репертуару, працював із видатним французом Морісом Бежаром, номер у хореографії якого він продемонстрував цього вечора.  Мало сказати, що це було неперевершено — хореографія Бежара у виконанні Фаруха Рузіматова насичена змістом до відчуття нереальності.

 «Помираючий лебідь» Філіп’євої зірвав овації 

А в «Дон Кіхоті» партнером Олени Філіп’євої виступив 33-річний заслужений артист України Денис Матвієнко, який з листопада минулого року очолює балетну трупу Національної опери. Незважаючи на доволі молодий вік, він як прем’єр танцював у Маріїнському  та Большому театрах Росії, у Гранд опера в Парижі. Новий керівник українського балету прагне представити на головній сцені країни сучасну хореографію — тільки-но відбулася прем’єра  двох одноактних балетів «Клас-концерт» та «Radio&Juliet». Його номер сучасної хореографії зірвав на вечорі овації.

Зазвичай балерини йдуть на пенсію в 38 років, але бенефіс Олени Філіп’євої не був її прощанням зі сценою, 42-річна прима не ставить крапку у своїй творчій діяльності. Вона продовжує танцювати, дарувати насолоду любителям балету своєю професійною майстерністю та багатою емоційністю.

ДОСЬЄ «УК»

Олена ФІЛІП’ЄВА. Народилася у м. Дніпрорудне Запорізької області 23 травня 1970 року. Після закінчення Київського хореографічного училища була прийнята у трупу Національної опери України, гордістю якої залишається вже понад 20 років. Незважаючи на пропозиції співпрацювати з кращими театрами світу, солістка зберігає вірність рідній трупі.

В 23 роки стала народною артисткою України. Лауреат престижних міжнародних конкурсів артистів балету в Москві та Японії. 1994 року у Міжнародному конкурсі артистів балету «Майя» виборола золоту медаль. З того часу вона — улюблениця славнозвісної Майї Плісецької, яка вважає її кращою балериною на всьому європейському просторі.

У 34 роки народила доньку Лізу.