СТОЛИЧНИЙ ПРОЕКТ

КМДА збирається зекономити на пільговиках половину тих коштів,  які витрачає на них зараз

Зокрема, не пощастить тим іногороднім студентам, які мешкатимуть на квартирах і не матимуть хоча б тимчасової столичної реєстрації. Це станеться після того, як уведуть у дію соціальну «картку киянина».

Втім, заступник голови КМДА Руслан Крамаренко зауважив, що реалізація цього проекту підвищить якість та ефективність надання соціальних послуг киянам, дасть можливість аналізу, прогнозування й планування бюджетних видатків та заходів соціальної політики. Карткою зможуть користуватися ті пільговики, які отримують соціальні виплати з бюджету міста: «Це стосується лише тієї категорії громадян, які отримали пільги не від держави, а саме від Києва. Таких пільговиків налічується 80 тис. У нас більше половини пенсіонерів узагалі не користуються комунальним громадським транспортом. А ми за них нараховуємо дотацію перевізникам».

За словами посадовця, на картку киянина, який має право на відповідні пільги (це не лише пенсіонери, а й школярі, студенти та інші), буде нарахована певна сума, яка може дорівнювати орієнтовно вартості проїзного квитка і яку можна буде витратити не лише на проїзд у комунальному транспорті. «Проїзний квиток коштує 80-100 грн, а замість нього ми кластимемо на цю картку 120 грн і відстежуватимемо, скільки грошей витрачається на проїзд. Якщо людина не хоче користуватися транспортом, вона може витратити цю суму в аптеці або соціальному магазині», — сказав він.

Для отримання картки пільговик має написати відповідну заяву до районного управління соціального захисту населення, самому обрати банк та отримати картку. За її видачу, каже Руслан Крамаренко, грошей не братимуть. Втім, поки що не варто поспішати писати заяву. Планується, що невелика кількість пільговиків отримає таку картку з 4 кварталу, а після успішної «обкатки» всім, хто матиме право на такий документ, його видадуть на початку нового року.

Руслан Крамаренко пояснив, що КМДА планує провести інвестиційний конкурс на виготовлення картки киянина. На відміну від банківських карток, вона матиме як контактний, так і безконтактний чип для проходу в громадський транспорт. Посадовець розповів, що метро і наземні види громадського комунального транспорту буде обладнано відповідними пристроями, які зчитуватимуть інформацію з карток. КП «Київпастранс» уже провів конкурс на придбання таких зчитувальних пристроїв, і їх почнуть встановлювати в автобусах, тролейбусах і трамваях із 4 кварталу.

Безумовно, обов’язкова умова, яку має виконати пільговик для отримання картки, — столична реєстрація. Наприклад, якщо іногородній студент не зміг зареєструватися — навряд чи йому «світить» пільговий проїзд. «Є такий термін — реєстрація, за яким студент може отримати таку картку. Якщо студент проживає у гуртожитку, у нього є тимчасова реєстрація. Якщо він знімає квартиру, у нього також є договір найму житла, і це є тимчасовою реєстрацією. Школярі також будуть отримувати картки», — зазначив Руслан Крамаренко.

«Ефективність від впровадження і розвитку в Києві проекту «Картка киянина» включає економічну і соціальну складові. Економічний ефект у вигляді економії бюджетних коштів, що виділяються на різні соціальні програми, може бути отриманий за рахунок забезпечення точного обліку обсягів фактично наданих послуг та запобігання використанню нелегітимних документів, які надають право на пільговий проїзд. Основним соціальним ефектом від впровадження проекту є підвищення ефективності і якості соціальної підтримки населення і зниження рівня соціальної напруженості за рахунок підвищення зручності обслуговування киян та спрощення інформаційної взаємодії громадян з органами соціального забезпечення», — підсумував посадовець.