Звертаються до вас мешканці одного з багатоквартирних будинків Києва. Торік улітку до нашого будинку вселився новий сусід, який одразу почав проводити в квартирі будівельно-ремонтні роботи та перепланування.

Внаслідок цього на стінах будинку з’явилися тріщини завдовжки до 10 см. Також цей мешканець зніс частину несучої конструкції будинку та порушив систему сантехнічних будинкових розподілювачів. Своїми діями новий власник квартири заважає спокійно жити сусідам і наражає будівлю на небезпеку руйнування.

Хочемо дізнатися: чи законні його дії та як нам захистити будинок від руйнації?

В. СОКИРКО, Ю. ЮРЧЕНКО та ще 5 підписів,
м. Київ

Юрій ЮСИПЕЦЬ, 
заступник директора  Департаменту
житлової політики
Мінрегіону:

— Відповідно до статті 34 Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі — закон) замовник має право виконувати будівельні роботи після:

направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт Державній архітектурно-будівельній інспекції або її територіальному органу за місцезнаходженням об’єкта будівництва — щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів;

реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт — щодо об’єктів будівництва, які належать до І—ІІІ категорій складності;

видачі замовнику відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт — щодо об’єктів будівництва, які належать до ІV  і V категорій складності.

Згідно зі статтями 35-37 закону та постанови Кабміну від 13.04.2011 року №466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», підготовчі роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень чи будівельні роботи замовник може виконувати за наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно з інформацією Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві, за колективним зверненням мешканців інспекція провела перевірку законності виконання будівельних робіт у квартирі вашого сусіда.

Під час перевірки встановлено, що власник квартири розпочав будівельні роботи з капітального ремонту та перепланування своєї квартири відповідно до розробленого  проекту, затвердженого наказом замовника від 25.12.2011 року.

Будівельні роботи виконуються на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт з капітального ремонту та перепланування квартири, зареєстрованої інспекцією від 27.12.2011 року.

Згідно з висновками і рекомендаціями акта будівельної лабораторії КП «Київжитлоексплуатація» від 21.01.2011 року №170/04, несучі конструкції житлового будинку перебувають у задовільному стані за несучою здатністю, але тріщини, що проходять стінами флігельної частини будинку, знизили його конструктивну жорсткість і негативно позначаються на експлуатаційних якостях приміщень квартири.

На замовлення власника квартири незалежні технічні експерти провели обстеження та підготували звіт про технічне обстеження будівельних конструкцій житлових приміщень згаданої квартири.

Згідно з наданими результатами та висновками, тріщини на фасадній частині будинку не впливають на несучу спроможність будинку загалом. Тріщини виникли внаслідок віку і не мають тенденції для подальшого розкриття. Зв’язку із переплануванням у квартирі та тріщинами на фасаді немає. Ширина розкриття тріщин на дворовому фасаді спостерігалася з 2007 року за допомогою маяків, встановлених інженерами експлуатуючої організації. Останнє встановлення маяків 18.06.2010 року показало, що тріщина не розвивається.

Відповідно до Закону «Про місцеві державні адміністрації» та «Про місцеве самоврядування в Україні», питання здійснення контролю за використанням та утриманням об’єктів житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективності експлуатації,  а також за технічним станом, використанням та утриманням нерухомого майна всіх форм власності належить  до повноважень місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування.