Нині в Україні більшість родин, які потребують субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, — це ті, у яких є люди з особливими потребами та малозабезпечені сім’ї. Програма житлових субсидій гарантує їм стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни їх вартості.

За постановою Кабміну від 6 липня 2011 року № 774 «Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» право на призначення субсидії мають родини, у яких розмір плати за ці послуги перевищує обсяг визначеного урядом обов’язкового відсотка платежу: 10 чи 15% середньомісячного сукупного доходу сім’ї.

Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, на урядову телефонну «гарячу лінію» з початку року надійшло понад 1000 звернень щодо отримання субсидій. Як і раніше, для громадян це питання залишається досить актуальним.

Люди цікавились умовами та порядком отримання субсидій: хто має на них право, куди звертатися та які для цього потрібно документи. Просили також перевірити правильність нарахування їх розміру. Зареєстровані непоодинокі скарги щодо відмови в отриманні та невиплаті відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Так, з міста Костянтинівки Донецької області звернулася жінка — інвалід ІІІ групи, яка проживає разом із сином — інвалідом з дитинства. Вона вже зверталася за призначенням субсидії за місцем проживання, але їй відмовили. Після дзвінка на урядову телефонну «гарячу лінію» питання було вирішено. Нині ця родина отримує субсидію.

І пенсіонер зі Львова — інвалід ІІ групи, дитина війни, ветеран праці — дуже просив допомогти у призначенні субсидії. Він розповів, що оскільки не являється власником житла, в управлінні праці та соціального захисту населення Залізничного району Львова йому відмовили. Проте за результатами розгляду звернення департаментом соціального захисту населення Львівської облдержадміністрації заявнику були надані рекомендації щодо розв’язання проблеми. Фахівці центру під час зворотного зв’язку із заявником з’ясували, що врешті житлову субсидію йому призначили.

А житель Вінницької області звернувся зі скаргою на те, що управління праці та соціального захисту населення Ямпільської райдержадміністрації з червня 2013 року не виплачує йому відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. За інформацією Ямпільської райдержадміністрації, кошти для виплати субсидії  за червень надійшли на рахунок управління у наступному місяці й одразу ж були перераховані на особовий рахунок заявника. Під час зворотного зв’язку заявник підтвердив, що питання вирішилося позитивно.

Загалом за період з 7–14 жовтня на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулося 15 тисяч 916 заявників.

0800-507-309.Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua