Кілька днів тому звернулася до мене приятелька із запитанням: «Що ти скажеш про наші дороги?» Після мого реготу у відповідь вона уточнила: мовляв, її цікавить лише стан дороги з Миколаєва до Кривого Рогу. Стримуючи емоції, пояснюю Оксанці, що такого поняття, як дорога до Кривого Рогу, на мапі Миколаївської області просто не існує. Можливо, десь із космосу видно, що прокладено стежки, ймовірно, навіть хтось там ходив, може, навіть їздив. Але це не дорога в тому розумінні, яку її мають бачити люди ХХІ століття. Цікавість приятелька пояснила: маємо їхати з людиною після операції. На єдиний потяг того дня не встигаємо. Тож радилася, чи можна проїхати рейсовим автобусом, чи все-таки залізницею наступного дня. Звісно, додаються витрати на готель. Сама давно не їздила від Миколаєва до Кривого Рогу, тож запитала у Фейсбуці: хто скаже, в якому стані дорога? Начебто її ремонтували? Чи намагалися ремонтувати? Може, хоч частину?

Відповіді красномовні. «Лєн, ти сама хочеш їхати чи когось у ДТП відправити?», «Забудь про цю трасу, її немає в принципі», «Залізниця — вихід, там хоч без підскоків». А ще надіслали відео проїзду тією «трасою».  Я не хочу перевіряти, переконуватися. Усе очевидно. Люди кажуть, що ті 180 кілометрів дороги від Кривого Рогу до Миколаєва можна їхати, лише якщо тобі дуже терміново, якщо обкладешся подушками і застрахуєш життя. Приятелька поїхала потягом наступного дня. Та річ не в цьому напрямку дороги. На Миколаївщині доріг немає не тому, що грошей немає. Так, гроші уряд надав, але в області їх не освоїли. Скажу більше: з Миколаївської області забрали 100 мільйонів гривень, що спрямовували на ремонт, як неосвоєні. Стримуючи емоції, цікавлюся: вам дали державні гроші, їх спрямували на ремонт доріг — чому їх досі не освоїли? Про це запитували неодноразово і я, і мої колеги. У відповідь виконувач обов’язків керівника Служби автодоріг Миколаївської області Андрій Максименко заявив, що дороги можна відремонтувати, тільки порушивши закон. На цей закид відреагувала прес-служба Державного агентства автомобільних доріг. «Коли керівник одного з регіональних підрозділів, замість ремонту доріг і виконання запланованих обсягів робіт, вишукує приводи для порушення закону, — це навряд чи свідчить про його професіоналізм, прагнення до конструктивного розвитку і такого очікуваного жителями області ремонту доріг».

Миколаївська область стала найгіршою у країні за рейтингом виконання ремонтних дорожніх робіт і виконала лише 17% запланованого обсягу. На трасі Н-14 Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв ремонт так і не розпочали. Є безліч інших напрямків, які потребують ретельної уваги. Кажуть, там колись будуть дороги. Коли, для кого? Мабуть, уже точно не для нас. Миколаївщина запрошує? Повірте, від залізничного вокзалу ви матимете ще більше «задоволення», ніж від доріг.