Певну частину таких нововведень поки що запроваджують тільки у столиці, та, можливо, з часом вони набудуть поширення на всю Україну. А поки що начальник головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві Володимир Аніканов поінформував, що в органах ПФ Києва працюють уже кілька дистанційних форм обслуговування громадян. Серед них веб-портал, про який «УК» вже розповідав у вересні.

Нагадаємо, що людина може зареєструватися на сайті portal.pfu.gov.ua та щомісяця за потреби отримувати виписку із системи персоніфікованого обліку, контролюючи сплату роботодавцем єдиного внеску, і підтвердити свій страховий стаж. Це для тих, хто працює. А пенсіонери мають змогу отримувати інформацію зі своєї пенсійної справи, де вказано вид та суму призначеної пенсії, цільової грошової допомоги та інших доплат, встановлених законодавством. Також зареєстрований користувач може подати запит для підготовки довідок, інших необхідних йому документів у паперовому вигляді, записатися на прийом до керівника чи іншого фахівця ПФ тощо. Інформацію надають у найкоротші терміни.

На жаль, нині поки що не запроваджено форми електронного підпису, тому для реєстрації людині необхідно особисто звернутися до районного управління ПФ за місцем проживання для отримання персонального коду. Адже інформація, до якої людина отримує доступ на порталі, конфіденційна. Тому, щоб вона не потрапила в чужі руки, а особливо в руки шахраїв, такий код для входу на портал варто отримати особисто. За словами Володимира Аніканова, з вересня на цьому веб-порталі вже зареєструвалися понад 10 тисяч громадян.

Також у столиці працюють «гарячі» телефонні лінії ПФ. Оператори інформують людей щодо перерахунку пенсій, відповідають на запитання й надають усі необхідні роз’яснення. Нині таких ліній у столиці 19: одна в головному та 18 — у районних управліннях.

Ще консультації фахівців можна отримати у соціальній мережі Фейсбук на офіційній сторінці Головного управління ПФУ в місті Києві за електронною адресою: www.facebook.com/gupfukiev.

Серед нововведень — Skype-зв’язок. Цю нову для пенсіонерів-киян послугу було протестовано у Святошинському районі. Вона добре себе зарекомендувала. Насамперед вона буде дуже зручною для літніх людей з обмеженнями руху, які відтепер можуть дистанційно не лише почути, а й побачити фахівця ПФ, із яким спілкуються. Та, на переконання Володимира Аніканова, вона буде корисною для будь-якого пенсіонера, якому віднині не обов’язково щоразу особисто їхати до районного відділення ПФ, яке не завжди розташоване поряд із домом. Тож відтепер можна не виходячи з дому в зручний час поспілкуватися з потрібним фахівцем із пенсійних питань.

Звісно, не кожна літня людина добре обізнана з інтернетом, проте у столиці, напевно, все-таки їх чимало. До того ж вони завжди зможуть попросити про допомогу дітей чи онуків.

А ще інформаційні повідомлення з районних управлінь ПФ відтепер надсилатимуть пенсіонерам і через sms. Звісно, якщо людина надасть згоду на отримання інформації у такий спосіб, а для цього вона має особисто написати про це заяву. Для впровадження такої послуги у київського відділення ПФ є домовленість з усіма операторами мобільного зв’язку.

Говорячи про переваги такого спілкування, Володимир Аніканов зазначив, що раніше, щоб викликати людину до Пенсійного фонду з певного питання, їй надсилали запрошення звичайною поштою. А це забирало багато часу й коштів. Звичайно, можна зателефонувати, проте sms-повідомлення коштує дешевше за дзвінок. До того ж телефон може бути не завжди увімкнений. А друковане повідомлення пенсіонер отримає, увімкнувши телефон. Зберігання його в апараті, на відміну від телефонної розмови, нагадуватиме пенсіонерові про те, куди й коли йому необхідно завітати.

Володимир Аніканов нагадав, що на обліку в органах ПФ столиці перебувають 722 тисячі пенсіонерів, з них понад 40 тисяч — внутрішньо переміщені особи зі сходу та Криму. З початку року нових пенсій призначено понад 17 тисяч, перерахували пенсії понад 100 тисячам людей. Потреба у коштах на всі виплати з початку року становить приблизно 16 мільярдів гривень, на місяць — майже 2 мільярди. Пенсії виплачують вчасно, заборгованостей немає.