ТV-МОРАЛЬ

Українські канали нав’язують підліткам культ продажності та розпусти 

Якось моя колега, випадково потрапивши до столичного зоопарку, повернулася просто шокованою — готову до найнеймовірніших речей журналістську свідомість неабияк вразила зустріч із тутешньою горилою. Тільки уявіть: велетенська людиноподібна волохата істота лежала на спині і, час від часу почухуючи черево, дивилася... телевізор! 

Телевізійний непотріб

Причому відвідувачів дивувала не стільки плазма в клітці мавпи, скільки сам процес. Цікаво, чи замислювалися наші вітчизняні телеканали у шаленій гонитві за глядачем, що їхня потенційна цільова аудиторія — не побоюся цього слова! —  просто ось тут, у клітці? Щодня включаючи «ящик», мимо?волі переконуєшся, що 99% телепрограм і найрізноманітніших ток-шоу на наших телеканалах, на жаль, розраховані саме на такого глядача.

Мислячі українці, дякувати Богу, вже перехворіли низькопробними «Дом-2» та «фабриками зірок», одразу збагнувши рівень такої телеіндустрії, вони потребують якісного телепродукту. Прикро, але на сьогодні його мізерно мало!

Полюючи на мільйонні прибутки, телеканали забувають (чи роблять це навмисно), що телебачення є неймовірно потужним інструментом впливу на маси. І не можна лише рекламою пива, прокладок та енергетичних напоїв виховувати наших дітей, молодь. Як мама 13-річної школярки, з упевненістю скажу: сьогодні практично немає цікавих розвивальних телевізійних програм для дітей.

Нещодавно медики проаналізували, що українські телеканали показують дітям під час літніх канікул, і були приголомшені. Якщо у програмі  й були мультфільми, їх транслювали о 6-й ранку, лише на одному каналі пропонували переглянути більш-менш пізнавальну передачу о 7-й ранку. На іншому вже ввечері показали «На добраніч, діти!», але тільки один раз за весь тиждень! Тому підростаючому поколінню нічого не залишається, як втуплювати ніс у «порожні» шоу — більшість з них Україна знову ж таки «мавпує» в Америки чи в Росії. Але порожні вони лише на перший погляд.

Суперприз: гроші і секс

Мою доньку, яка в принципі не сприймає подібний теленепотріб, все-таки зацікавив один проект — «Холостяк» на СТБ. Шоу справді захоплювало: здавалося б, ну що такого — гарненькі дівчатка намагалися сподобатися головному герою, мандруючи з ним романтичними куточками світу. Мальдівські острови, Венеція, Париж... Що й казати, не лише наївні підлітки, а й жінки зрілого віку прикипали до екрана. Втім, чим далі по той бік реальності розвивалися події, тим більше не витримувало материнське серце.

З кожною порцією «телещастя» дедалі більше шокувало, які моральні цінності нав’язуються нашим дітям. По-перше, суттю телешоу був звичайнісінький марафон за здобуття руки і серця — ні, не принцеси! — справжнього принца — колишнього одесита, а тепер багатого симпатичного мачо Макса Чмерковського з Америки. Тобто з екрана телевізора всіх українських дівчаток 12-14 років вчать, що не хлопець повинен добиватися уваги, руки коханої, а навпаки.

По-друге, учасниці шоу у своїх коментарях неодноразово наголошували (проект тривав кілька місяців), що їхній наречений обов’язково повинен бути багатим, мовляв, у цьому немає нічого поганого. «Кожна дівчина в майбутньому буде мамою, і як майбутня мама вона прагне, щоб її діти виховувалися в достатку», — зокрема зауважує одна з учасниць Надія. «Надю, яка ж ти розумна!» — миттєво підхоплює «правильну» позицію суперниці вже теперішня переможниця проекту Саша Шульгіна. Тобто дівчата навіть не приховують, що вийшли на полювання не стільки за чоловіком мрії, скільки за його тугим гаманцем. Учіться, дорогі підлітки, як треба хапати своє щастя!

Заклик до продажності розчаровував, але культ відвертої розпусти та нерозбірливих інтимних стосунків — це вже занадто! Коли в нелегкій боротьбі до фіналу дійшли дві учасниці Саша і Яна, «головний холостяк країни» мав прийти до обох дівчат на останнє побачення — перш ніж зробити остаточний вибір. І що ми бачимо? Після недовгої біганини Парижем кульмінація побачень — двоспальне ліжко! Отже, мораль казки від телеканалу, любі дівчатка, така: будь-які стосунки закінчуються інтимом. Причому принц спочатку лягає в ліжко з однією претенденткою, і одразу — з другою. А молодь тим часом «ковтає»: мовляв, у цьому, дітки, немає нічого поганого.

Тож хочеться побажати нашим телевізійникам, щоб вони не забували — їхня цільова аудиторія перебуває не в клітці зоопарку. Пам’я?тайте, що це цілком нормальні homo sapiens, а особливо підлітки, в яких тільки формується світогляд!