РЕАЛІЇ

Чому регіональна преса поверхово висвітлює діяльність органів державної влади

Це питання не тільки до журналістів, а й до тих засновників періодичних друкованих видань, які не дружать з редакціями, не дописують до газет і мало цікавляться, якого змісту інформація з’являється на їхніх шпальтах. У кращому разі віддаючи перевагу виступам на телебаченні та в електронних ЗМІ. В таких регіонах потужний комунікаційний інструмент — газети — використовується неефективно. А про пріоритети державної політики та діяльність влади на місцях і в центрі населення дізнається не з об’єктивних джерел, а з Інтернету. Де навіть найважливіші події часто подаються наче в кривому дзеркалі.

Уміла готувати,  та не вміла  подавати…

У  цьому ключі взаємодію органів виконавчої влади та друкованих засобів масової інформації обговорили на розширеному засіданні колегії департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської облдержадміністрації.

    — Я б хотів, щоб ми в критичному плані розглянули питання використання ЗМІ. І навпаки — як журналісти використовують сьогодні можливості комунікацій з різними інституціями, котрі представляють державну владу, місцеве самоврядування, щодо інформаційно — роз’яснювальної роботи позицій глави держави, влади, — сказав голова облдержадміністрації Олександр Удовіченко. — Якщо об’єктивно дивитися на ситуацію, ми її повинні оцінювати як невикористані можливості відсотків на дев’яносто. Аналіз друкованих ЗМІ сьогодні свідчить, що вони не висвітлюють роботу голови облдержадміністрації, керівників департаментів, управлінь районного рівня настільки, наскільки це можливо.

— У регіоні відновлено діяльність багатьох дитсадків, обласного театру, що десятки років не знав капітального ремонту, побудовано сучасний обласний перинатальний центр. Швидшими, ніж по країні, темпами зростає заробітна плата. І журналістам, представникам влади треба сміливіше розповідати про це на шпальтах газет, — вважає директор департаменту Микола Перепелиця. На його думку, преса державницького спрямування має низку переваг у порівнянні з електронними засобами масової інформації. Хоча б тому, що бореться за моральність, несе відповідальність за надруковане, їй більше довіряють. Газетна стаття і живе довше. На жаль, цього не чули ті керівники, статті яких, за його словами, з’являються у газетах усього кілька разів на рік. — А окремі матеріали, — зауважив він, —узагалі подано як про окрему республіку. Про Президента й уряд там — жодного слова.

Пертурбації  з оптимізацією

Крім того, що газети не повною мірою виконують свою функцію, вони ще й не потрапляють вчасно до передплатників. Тому, що в області триває так звана «оптимізація» поштового зв’язку. Колегія розкритикувала Полтавську дирекцію УДППЗ «Укрпошта» та її директора за невміння організувати свою роботу так, щоб це не впливало негативним чином на передплатні тиражі. Принагідно присутнім продемонстрували свіжовідзнятий ролик, де свою думку щодо реорганізації галузі висловлюють потенційні передплатники та представники громадськості в різних районах області. Всі вони обурені такими пертурбаціями і вимагають, щоб газети і журнали їм носили згідно з графіком. З ними солідарні й самі учасники засідання.

— Я багато років працюю на керівних посадах, але стільки дзвінків і скарг на роботу пошти щодо доставки газет не було. Вже минуло два місяці після того, як закінчилася передплата на 2013 рік, а ще немає доставкових  карток, передплачених видань не носять, — розповів голова Лубенської райдержадміністрації Віктор Алєксєєнко. А редактор диканської райгазети «Трудова слава» Світлана Глушко повідомила про те, що в їхньому районі газети «Урядовий кур’єр» і «Голос України», які виходять протягом тижня, приносять наприкінці пачкою. А звичайний лист із Диканьки до Полтави іде — скільки б ви думали? — 7-8 днів!

Невиконання дирекцією угод з доставки газет в області призвело до того, що всеукраїнська газета «Зоря Полтавщини», яка виходила чотири рази на тиждень, перейшла на дворазовий випуск. Про це повідомив її головний редактор Григорій Гринь. Зате сама дирекція поліпшила свої економічні показники. Як розповів її директор Микола Хоменко, за підсумками роботи в першому кварталі цього року підприємство отримало прибуток у розмірі 1 мільйон 400 тисяч гривень.

Олександр Удовіченко сказав, що якщо реорганізація галузі потрібна, то її треба проводити, але щоб це не впливало на якість доставки періодики.

— Ми повинні зробити все, щоб діяльність «Укрпошти» не викликала такого негативу від населення. Треба шукати ефективні методи її роботи, — зауважив він. — Це не другорядні речі. Адже до населення суспільно важлива інформація не доходить. Звідси нерозуміння проведення реформ, негативне ставлення до дій влади.

Він поставив вимогу перед керівництвом дирекції розв’язати всі проблемні питання до кінця першого кварталу, а за результатами роботи будуть прийняті відповідні рішення.