Стосунки Державної фіскальної служби (ДФС) та підприємців донедавна важко було назвати партнерськими. Коли це закінчиться, коли бізнесу дадуть змогу працювати, а ДФС виконуватиме свою функцію, чітку й обмежену (прийом звітності, аналіз і перевірки) — лише тоді, коли це справді необхідно? У ДФС заявляють, що впевнено крокують до створення реальної сервісної служби, яка працюватиме за світовими стандартами. Представляючи днями в столиці концепцію реформування Центрального офіса (ЦО) з обслуговування великих платників податків, яка передбачає якісно новий рівень обслуговування бізнесу, голова ДФС Роман Насіров зазначив, що нині в територіальних підрозділах ЦО обслуговують уже тисячу великих компаній, а до кінця року їх буде майже дві тисячі. А загалом — майже три тисячі компаній.

Обслуговування в Центральному офісі великих платників податків дасть компаніям додаткові преференції. Скріншот officevp.sfs.gov.ua

Великі платники податків нині забезпечують понад половину надходжень у державний бюджет, тож, за словами Романа Насірова, заслуговують індивідуального підходу та високого рівня сервісу. У концепції реформування ЦО серед стимулюючих новацій для платників податків, зареєстрованих в офісі великих платників, закладено скасування планових і зустрічних перевірок, а також отримання відшкодування ПДВ в автоматичному режимі. Крім того, для таких платників спростять процедуру митного оформлення товарів. А ще у межах реформи побільшає електронних сервісів (нині їх 14). Натомість платникам запропонують і електронні перевірки.

Нині ЦО має 8 територіальних підрозділів, згодом матиме 12 (детальніше з концепцією можна ознайомитися на сайті ДФС — sfs.gov.ua). Кожне підприємство в зручному для себе підрозділі отримає свого податкового консультанта-координатора. Як заявив Роман Насіров, великому бізнесу для вирішення проблемних питань вже не потрібно буде стукати в різні двері, адже консультант матиме всі можливості для оперативного вирішення в правовому полі всіх питань, з якими компанія зіштовхується у своїй роботі.  В. о. начальника Центрального офіса Євген Бамбізов додає, що ЦО очікують і кадрові зміни. Проведуть тестування нинішніх співробітників на відповідність службі європейського зразка, а нові фахівці проходитимуть конкурсний відбір, можуть застосовувати й поліграф. Отож із 1 січня ЦО постане оновленим.

Як зазначають у ДФС, процес переходу великих платників на обслуговування в ЦО триває з початку цього року. Це відбувається за заявою платника. Тих, хто так і не подасть заяв, переведуть автоматично. Хоча в службі вважають, що запропоноване в концепції активізує цей процес. У ДФС обіцяють: тих, хто сумлінно сплачуватиме податки, взагалі не помічатимуть. В зоні уваги будуть лише несумлінні.

До речі, кадрове оновлення відбувається у всій ДФС. Як повідомив учора під час брифінгу в Кабміні Роман Насіров, уже звільнено 42% вищого керівного складу ДФС та 15% керівників територіальних органів, усього 345 посадовців, які підпадали під люстрацію. Загалом з травня  звільнено понад 1,5 тисячі працівників. Наступне планове скорочення — 20%. У службу залучають людей із бізнесу, тестують співробітників, щоб залишалися тільки професіонали.

Водночас з очищенням системи ДФС повертає борги підприємцям. За словами керівника ДФС, з початку року борг з відшкодування ПДВ зменшився на 9 мільярдів гривень. Також зменшилися переплати ПДВ, податку на прибуток, акцизного податку — за півроку майже на 10,5 мільярда гривень. «Тож не за рахунок авансів ДФС звітує про перевиконання бюджетних надходжень у жовтні на 3,2 мільярда гривень. Рекордно зростають і надходження ПДВ. Середньомісячний збір ПДВ за останні три місяці зріс на 2,2 млрд — до 9 млрд грн. Тобто фіскали переводять кошти із тіні у бюджет»,  — резюмував чиновник.