РЕФОРМА ЖКГ

Кількість послуг комунальників у Луганську значно скорочується,  що викликає невдоволення людей

З 1 серпня житлово-комунальні послуги луганчани оплачуватимуть за новими тарифами. Представники місцевого комунального підприємства «Центрожитлоком» скоротили перелік послуг, що дало змогу зробити їх економічно обгрунтованими. Це — один з етапів реалізації реформування системи ЖКГ. Нині у місті відбуваються збори, де мешканцям намагаються пояснити хід реалізації програми «Моя домівка». Та дискусії такі запеклі, що на незначній відстані люди не чують один одного. І щоб зрозуміти, наскільки така ситуація характерна, досить відвідати лише одні такі збори.

«Приведіть мера!» — скандували на останніх рядах актової зали, де зібралися мешканці багатоповерхівок центру. Спекотного липневого вечора чимало жителів обласного центру вперше дізналися і про рішення реформувати систему ЖКГ, і про те, що з першого серпня сплачуватимуть не за 13 послуг, як було раніше, а лише за 7; нові ж тарифи нараховуватимуть для кожного будинку окремо.

Представники міського комунального підприємства «Центрожитлоком», спеціально створеного наприкінці березня цього року, намагалися пояснити мету нововведень. 

Цитували свого директора Сергія Шатохіна, який заявив, що після здійснення розрахунків вийшло: з 1635 багатоповерхівок міста у третини з них тарифи знизилися на 7–10%. Тобто замість підвищення плати в кількох будинках луганчани отримали її зниження. Крім того, якби список послуг не був скорочений, тарифи для населення необхідно було б піднімати, що за нинішніх економічних умов просто непосильно для багатьох мешканців.

Капітальний ремонт будинків робитимуть спільно з мешканцями. Фото Володимира ЗAЇКИ

За комунальниками залишаються ті послуги, без яких неможливе нормальне утримання житлового фонду: прибирання прибудинкової території, техобслуговування конструктивів будинку, аварійна служба, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування. А такі послуги, як поточний і капітальний ремонт житлових будинків, відтепер надаватимуть за умов співфінансування з мешканцями. Відсоток вкладення коштів із боку луганчан складатиме від 10 до 30%, залежно від вартості робіт. Решту грошей знайдуть у міському бюджеті.

Начебто все логічно. Але під час зборів і згодом представники громадськості виступили проти рішення міськради щодо тарифу на кожен будинок, бо за словами керівника громадської організації «Луганська правова група» Наталії Целовальниченко, виконком самостійно, не питаючи думки співвласників багатоквартирних будинків, для мешканців 95% житлового фонду визначив виконавцем житлово-комунальних послуг КП «Центрожитлоком» та надав підприємству право визначати підрядника для надання послуг і здавати в оренду внутрішньобудинкові приміщення. Правозахисники вважають, що у мешканців будинків не буде важелів впливу на цю керуючу компанію, тож подали адміністративні позови до суду. Справу розглядатимуть 22 серпня.

Але вже з початку серпня кожний житель Луганська «проголосує» за чи проти рішення міськвиконкому щодо реформування системи ЖКГ, сплативши за комунальні послуги по-новому. І влада радить урахувати, що на здійснення ремонтів на засадах співфінансування з міського бюджету вже виділено 9 мільйонів гривень, і за 16 зверненнями вже лагодять покрівлі, під’їзди та системи водопостачання.