На виконання соціальних ініціатив Президента України у  Харківській області успішно стартував і реалізується проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту». Тепер кожен охочий, незалежно від того, де проживає — у великому місті чи маленькому селі, може встановити статус та оформити посвідчення або ж зареєструвати власний бізнес через найближче відділення зв’язку, а то й зовсім не виходячи з дому, через листоношу. І все це, що дуже важливо, можна зробити за мінімальну оплату.

Про те, як саме поштовики полегшують життя краянам та економлять їхні гроші, власному кореспонденту «Урядового кур’єра» розповів директор Харківської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Едуард БАГЛАЄНКО.

Директор Харківської дирекції Українського ДП «Укрпошта» Едуард БАГЛАЄНКО— Едуарде Васильовичу, скільки адміністративних послуг отримує населення області в рамках проекту і які з них мають найбільший попит?

— Очевидно, варто відразу пояснити, що Укрпошта адміністративну послугу як таку у прямому розумінні слова не надає. Бо не має права  та й, власне, фахівців. Саму процедуру здійснюють суб’єкти надання адмінпослуг, такі, як Пенсійний фонд, Державна реєстраційна служба і Управління  праці та соціального захисту населення. Наше підприємство виступає посередником. Тобто людина збирає документи, оператор поштового зв’язку  перевіряє їх наявність, запаковує і надсилає поштове відправлення на адресу суб’єкта надання адмінпослуг.

У кожному відділенні зв’язку є бланки заяв від тих організацій, які надаватимуть адмінпослугу, та інформаційна карта, що поетапно роз’яснює процедуру контакту між клієнтом, поштою та організацією.

Усього в рамках проекту надається 109 послуг, 30 з них — з уніфікованого переліку, затвердженого резолюцією Кабінету Міністрів України. Найбільший попит поки що мають чотири послуги: з отримання посвідчень багатодітної матері, учасника ліквідації Чорнобильської аварії, учасника чи інваліда війни, ветерана праці.

Першими відвідувачами Центру надання адмінпослуг у Зміївському районі стали керівники області та району Михайло Добкін і Ваграм Гулян. Фото прес-служби ХОДА

— І які головні переваги нововведень?

— Можна без перебільшення сказати, що запровадження проекту — це значний крок у розширення співпраці громади, влади і пошти. У сучасному інформаційному світі забезпечення громадян вільним та зручним доступом до необхідних даних — одне з пріоритетних завдань державних підприємств та установ. Новий напрям роботи передбачає взаємодію Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта», місцевих органів влади та суб’єктів надання адміністративних послуг.

Початок було покладено підписанням між Харківською облдержадміністрацією та Харківською дирекцією Укрпошти Меморандуму про співпрацю у сфері спрощення процедури надання адміністративних послуг. Повторюсь, що роль Укрпошти полягає в інформуванні про порядок отримання адміністративних послуг та створенні для клієнтів найбільш оптимальних умов доступу до адміністративних послуг засобами поштового зв’язку. Громадянин, якому потрібна адміністративна послуга, може прийти до відділення зв’язку, де наші працівники нададуть консультацію, методичну підтримку, допоможуть оформити пакет документів та надіслати його цінним листом на адресу Центру надання адмінпослуг чи суб’єктів їх надання.

Отримати кінцевий документ також можна через пошту, зробивши відповідну позначку в заяві. Більше того, оформлений пакет документів можна подати до пересилання навіть не виходячи з дому, через листоношу. Особливо це важливо для людей, які живуть у віддалених населених пунктах. На дорогу до райцентру — туди й назад — їм доводиться витрачати не лише час, а й із півсотні гривень. Наші послуги економлять і час, і гроші. Вартість відправлення, яке  іде цінним листом,  становить 13,56 гривні.

— Реалізація проекту в області розпочалася із Зміївського району, де вперше на базі центрального відділення зв’язку було відкрито  центр надання адмінпослуг. А скільки ще таких підрозділів працює?

— Коли започатковувався проект, були певні труднощі, оскільки перед нами стояло завдання за найкоротші терміни організувати надання послуг через відділення поштового зв’язку. Для більшої ефективності було ухвалено рішення за можливості відкривати районні центри надання адміністративних послуг на базі поштових відділень.

В облдержадміністрації підійшли до питання з розумінням, підставили, як завжди, своє плече, і вже наприкінці червня адмінпослуга стала доступною для клієнтів ВПЗ Зміївського району області. Це стало можливим також і завдяки ініціативі голови райдержадміністрації, мого попередника на посаді керівника дирекції Ваграма Гуляна. Людина, що професійно знається на можливостях пошти, добре розуміє потреби зв’язківців та всебічно підтримує нашу діяльність на місцевому рівні, він одразу оцінив актуальність проекту, який надавав можливість забезпечити зручний та вільний доступ громадян до отримання необхідної інформації.

Центри надання адміністративних послуг працюють на території центральних відділень поштового зв’язку у Великобурлуцькому та Лозівському районах. На сьогодні в області послугу надають усі відділення поштового зв’язку.

— A як сприйняли додаткове навантаження  підлеглі й чи не перешкоджає воно виконувати їхні безпосередні функції, до яких уже звикли люди? До речі, скільки в Харківській області  поштових відділень і поштарів?

— Мережа відділень зв’язку області складається із 680 об’єктів, де працює  майже п’ять тисяч різних фахівців, зокрема понад дві тисячі листонош.

Щодо додаткового навантаження — так, воно з’явилося. Але ми маємо  і свій інтерес. По-перше, отримуємо дохід від пересилання листів з оголошеною цінністю, по-друге,  реалізуємо марки та конверти.

Безумовно, нова послуга потребує також певних затрат часу, але черг у відділеннях зв’язку не побільшало. Бо й тут усе передбачили. Оператора на момент надання  послуги може замінити заступник начальника поштового відділення або ж сам начальник.  Крім того, цей проект нині затребуваний більше у селі, ніж у місті. Хоч умови, підкреслюю, абсолютно однакові всюди з урахуванням потреб людей. Кожен може сам обрати, в яке  поштове відділення зручніше звернутися.

— Як ви реагуєте на конкуренцію, що склалася на ринку послуг та зв’язку,  і що можете протиставити, наприклад, «Новій пошті» чи Інтернету, який дає змогу користувачам листуватися есемесками?

 — Так, справді, письмову кореспонденцію витісняють есемески. Із часом змінюється життя, з’являються унікальні технічні можливості, та власноруч написаний лист, у який вкладено частку душі, як і раніше, пробуджує добрі почуття, чого не слід чекати від Інтернету. Тому, на моє переконання, листи як вид поштового відправлення ніколи  не зникнуть.

Аналогічна ситуація й у секторі виплати грошових коштів. Коли перед майбутніми та нинішніми пенсіонерами постає питання вибору, де отримувати пенсію — на пошті чи в банківській установі, то ми з радістю запрошуємо їх до співпраці й готові разом зважити всі «за» і «проти». При цьому усвідомлюємо, яку важливу соціальну функцію покладає на наше підприємство держава із здійснення виплат та доставки пенсій і матеріальної допомоги різним категоріям населення. Ми готові й надалі працювати так, щоб гарантувати нашим громадянам максимальну зручність у користуванні послугами.

Та на  будь-яку конкуренцію найкраще реагувати новими послугами. З 1 листопада стартував новий проект «Є доставка!» Це доступна за ціною масова послуга швидкої доставки відправлень, де на вартість не впливають їхні габарити й існує безліч форматів. Тут у нас для юридичних осіб і тарифи особливі — нижчі, ніж в інших організаціях, які надають аналогічні послуги. Цим проектом уже зацікавились інтернет-магазини, за нетривалий час роботи ми напрацювали договори, які перебувають на стадії підписання.

Крім цього, нова послуга передбачає використання сервісу «Особистий кабінет» — особистого веб-простору для зручного обміну інформацією, підготовки бланків та контролю статусу пересилання відправлень.

Наші потужності — це великий досвід роботи УДППЗ «Укрпошта» з доставки вантажів та відправлень і найбільша мережа поштових відділень в Україні.

Також ми удосконалюємо процес надання фінансових послуг. У жовтні на базі 52 відділень поштового зв’язку в Харкові було проведено дослідну експлуатацію безквитанційної технології приймання платежів на користь ХФ ПАТ «Укртелеком». І тепер користувачі послуг Укртелекому в приблизно 100 ВПЗ в обласному центрі мають можливість дізнатися про стан заборгованості та сплатити платежі без пред’явлення працівникові поштового зв’язку квитанції. Приймання платежів на оплату телекомунікаційних послуг регламентує угода про спільну діяльність Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» та ХФ ПАТ «Укртелеком», тому у відділеннях поштового зв’язку платникам  таку послугу надають безплатно.

 За останні роки введено ще кілька нових напрямів.  Зокрема, й проект «Власна марка», завдяки якому можна замовити прекрасний подарунок корпоративному клієнтові, партнерові по бізнесу чи близькій людині до знаменної дати.

— І насамкінець хочу поцікавитись: оскільки в розпалі передплатна кампанія на періодичні видання, як вона проходить у Харківській області зокрема на газету «Урядовий кур’єр»?

— Передплатна кампанія 2014 року на періодичні видання України хоч і стартувала  в усіх об’єктах поштового зв’язку області ще 27 вересня, пік її, як показує практика, настане у грудні. Тоді й можна буде говорити про результати. Нині ж ми проводимо широкоформатні заходи. Наприклад, на базі відділень поштового зв’язку проходять «Дні передплатника», де презентується великий вибір друкованих періодичних видань, зокрема й газета «Урядовий кур’єр». З 1 листопада по 20 грудня 2013 року організовано Всеукраїнську акцію з доброчинної передплати «Подаруй дитині радість читання!», яка має на меті привернути увагу громадськості до проблем дітей-сиріт в Україні та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також надати вихованцям дитячих соціальних закладів можливість читати різні газети і журнали.

А передплатити будь-яке друковане періодичне видання, зокрема й «Урядовий кур’єр», можна в операційних залах поштамту, центрів поштового зв’язку, пересувних відділеннях поштового зв’язку та безпосередньо в листонош на доставних дільницях.

Світлана ГАЛАУР,
«Урядовий кур’єр»

ДОСЬЄ «УК»

Едуард БАГЛАЄНКО. Народився у січні 1968 року в Харкові. Освіта вища. У галузі зв’язку працює з 2001 року: заступник начальника поштамту Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» з питань маркетингу. З 2004-го — заступник директора Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» за напрямами продажу послуг та технічними. У березні цього року його призначено на посаду директора Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта».