На маршрутах курсування поїздів Інтерсіті+ з 12 лютого 2014 року тимчасово для перевезень пасажирів використовуватимуть поїзди, сформовані з пасажирських вагонів із локомотивною тягою. Таким повідомленням здивувала, а може, й не зовсім своїх клієнтів Укрзалізниця. 

Детальніше ситуацію роз’яснили на спеціально скликаному брифінгу для преси. Перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко наголосив, що до тимчасового виведення з експлуатації корейських потягів українську сторону спонукали висновки вітчизняних фахівців, які виявили несправності під час технічного огляду рухомого складу.

— 12 лютого, — заявив він, — фахівці з ремонту та обслуговування поїздів Інтерсіті+ виявили несправності, які змусили нас разом з технічною групою супроводу з корейського боку прийняти спільне рішення призупинити експлуатацію поїздів Hyundai.

Добре, що ці поломки завчасно виявили спеціалісти сервісної і гарантійної груп під час чергового технічного обслуговування поїзда, який готували до наступного рейсу. Того самого дня оглянули п’ять поїздів, а згодом і решту. Проблеми виявилися системними, тож рішення прийняли радикальне.

Потяг пробуксовує не лише через снігові замети. Фото УНIAН

На запитання, які саме неполадки виявили українські фахівці в іноземній техніці, керівництво Укрзалізниці чіткої відповіді не дало. Звісно, що вони відомі, однак доти, доки не буде проведено детального аналізу спільною українсько-корейською групою, жодних конкретних  висновків не оприлюднюватимуть. Серед чуток, які озвучували журналісти, намагаючись вивідати справжні причини поломок, називали тріщини кузова, ненадійність його несучих конструкцій, несправність колісних пар і багато іншого. Однак перший заступник гендиректора Укрзалізниці ані підтверджувати, ані спростовувати ці варіанти не став і закликав дочекатися висновків фахівців, які пообіцяв одразу ж оприлюднити.

Цікавилися представники мас-медіа й тим, за чий рахунок проводитиметься ремонт. З огляду на те, що поїзди експлуатуються майже два роки, а термін сервісного обслуговування становить 4,7 року,  гарантійного — 2,5,  ремонти проведуть коштом корейської сторони. Оскільки поїзди торік виходили з ладу досить часто і нині виявлені істотні  поломки, українська сторона наполягатиме на продовженні гарантійного терміну на один рік.

Нині корейські фахівці, які перебувають в Україні, викликають сюди своїх розробників, виробників та експлуатантів і разом з українськими колегами проведуть глибокий аналіз причин цих поломок, і за результатами розслідування буде прийнято спільне рішення щодо подальшої долі іноземних потягів. 

Генеральний директор представництва Hyundai в Україні Юн Сук Чой попросив вибачення в української сторони за ту ситуацію, що склалася на українській залізниці через проблеми з експлуатацією корейських потягів. Він сподівається, що днями до тих семи фахівців, які вже перебувають в Україні, приєднається ще 48 і всі разом упораються з неполадками.

Наразі ж замість поїздів Інтерсіті+  для перевезення пасажирів використають вітчизняні потяги з локомотивною тягою, а також швидкісні, які раніше були в експлуатації. Причому потяги компанії «Шкода» та поїзд «Україна» задіють лише на найзатребуванішому харківському напрямку. На інших курсуватимуть звичайні поїзди. Саме тому збільшиться їхнє перебування у дорозі від 40 хвилин до години.

За словами заступника генерального директора Укрзалізниці Павла Чекалова, у зв’язку з тимчасовою заміною категорії рухомого складу пасажирам, які придбали квитки на поїзди Інтерсіті+,  повернуть різницю вартості проїзду. У разі відмови від поїздки кошти віддадуть у повному обсязі. Для цього пасажирам потрібно звернутися у залізничні каси вокзалів. Термін звернень не обмежений.