Набула чинності постанова Кабінету Міністрів №491, яка визначає нові спрощені процедури оформлення флоту і вантажів в українських морських портах. Журналістам випала нагода разом із представниками Мінінфраструктури в Миколаївському морському порту піднятися на борт панамського судна Skippers Y, щоб почути відгук капітана про дотримання в українських портах нових правил з дерегуляції. На борту чиновники поспілкувалися з паном Радваном Абдуджали, капітаном судна, що прибуло цього дня для завантаження 24 тисяч тонн металопродукції та подальшого її транспортування в Туреччину.

Під час розмови з’ясувалося, що процедура оформлення тривала не більш як 40 хвилин. Капітан каже, що це свідчить про істотні зміни, адже раніше аналогічний процес тривав значно довше — понад три години.

Цієї осені буде ухвалено закон, який зробить українські річки привабливішими для іноземних суден. Фото УНIAН

«У цьому порту я побачив подібне до того, що в Європі. У Європі на судно піднімається одна особа, яка вирішує всі формальні питання. Сьогодні в Україні те саме, хоч раніше комісія була численною», — каже він.

Справді, на борт піднялися лише прикордонники для проведення паспортного контролю екіпажу, а не комісія, що складалася з представників кількох контролюючих органів.

Капітан Skippers Y зазначив, що не знав про скасування в Україні контролю ізольованого баласту. Тож у всіх 13 портах розроблять англійськомовні пам’ятки про нововведення і видаватимуть їх капітанам під час оформлення іноземних суден на прихід. Головна мета — доступно і детально інформувати екіпажі про нове в портах України.

А ще представники міністерства ознайомилися з усіма портовими потужностями Миколаєва, відвідали підприємство Bunge і морський термінал «Евері», зустрілися з фахівцями в портовій галузі й представниками стивідорних компаній, щоб обговорити введену ініціативу і плани на майбутні зміни.

Підтвердив зручність нових правил і начальник адміністрації Миколаївської філії ДП «АМПУ» Олександр Попов. Він запевнив, що вживатиме всіх необхідних заходів, щоб оформлення суден відбувалося максимально швидко й ефективно. Для цього налагоджено тісну взаємодію з агентуючими і стивідорними компаніями, які можуть у будь-який час зв’язатися з ним і повідомити про порушення постанови або зловживання контролюючих органів. Як зазначили портовики, постанова №491 справді сприятиме вдосконаленню і оптимізації технологічних процесів, підвищенню ефективності діяльності портів.

Присутній народний депутат Борис Козир зауважив, що за цей рік вдалося розробити морську доктрину, яка кардинально змінить ситуацію в морській і річковій галузях України. Візит такої делегації свідчить про те, що керівництво країни приділяє значну увагу питанням транспорту, зокрема морської галузі, яка дає нашій державі чималі доходи у вигляді податків і зборів. За словами нардепа, цієї осені буде ухвалено закон, який зробить українські річки більш привабливими для іноземних суден, і так буде відновлено вантажоперевезення річковими шляхами.