ПЛАНИ

Українська залізниця готується до потужної модернізації

Через моральну та фізичну зношеність парк залізничних локомотивів потребує негайного оновлення. Лише в 2011 році буде списано 109 з 500 локомотивів ВЛ8, які відпрацювали по 50 років. У наступні три роки на металобрухт підуть ще 332 одиниці. Не краща ситуація і з пасажирським тягловим складом: у цьому році потрібно списати 120 одиниць ЧМЕЗ-2; у наступному — ще 38. Нині вже й так через брак пасажирських локомотивів їх замінюють майже 200 вантажних. До того ж у 2011 році подолають 50-річний рубіж 27 дизельпоїздів Д1 та 156 електропоїздів ЕР1. 

Залучатимуть кошти

Ситуація настільки складна, що жоден науковий інститут не візьметься за розробку проекту подовження терміну роботи вкрай зношеної техніки. Тож неспроста генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак вважає цей напрямок діяльності головним у роботі транспортного відомства й збирається саме сюди спрямовувати кошти. Уже готується постанова Кабінету Міністрів, яка дасть змогу залізниці залучати інвестиційні кошти та укладати угоди з виробниками тягового рухомого складу терміном не менш ніж на п’ять років.

— Це дасть можливість робити довготермінове замовлення виробникам і працювати планово та з гарантіями, — каже посадовець. — Ми по-новому підходитимемо до вибору перспективних локомотивів. Нам потрібна сучасна техніка, яка економічна в обслуговуванні, більш потужна і досконала. Ми готові розглянути питання розрахунку за нову техніку упродовж місяця з моменту постачання, аби лише виробники вчасно і у повному обсязі виконували наші замовлення. Я ставлю завдання закупити мінімум 500 локомотивів за п’ять років.

Свою позицію керівник відомства виклав під час робочої зустрічі з Президентом Віктором Януковичем та віце-прем’єр-міністром — міністром інфраструктури Борисом Колесніковим. Глава держави поставив завдання прискорити реформування української залізниці й за 5—7 років вибудувати якісний пасажирський рух.

Зі свого боку, Володимир Козак повідомив, що вже розроблено проект кардинального оновлення локомотивного парку та парку вагонів. Треба, щоб доручення Президента щодо підтримки довгострокових програм розвитку та концепції реформ якнайшвидше підтримали уряд та Верховна Рада і прийняли базові нормативні документи, які дадуть змогу Укрзалізниці стати інвестиційно привабливою галуззю і планувати свою роботу на довгострокову перспективу.

Техніка буде

Однак уже сьогодні є «перші ластівки»: на черговому засіданні інвестиційного комітету Укрзалізниці, яке відбулося у липні, прийнято рішення про придбання для Придніпровської залізниці двох вантажних електровозів постійного струму ВЛ11М/6 грузинського виробництва. Техніка сучасна, кожен електровоз двосекційний, а кожна секція має кабіну керування та комплект обладнання, що забезпечує керування як одним електровозом, так і роботу за системою двох або трьох секцій.

Вітчизняні виробники також не залишаться без роботи. Укрзалізниця планує максимально задіяти їх у виготовленні рухомого складу та комплектуючих. Під час робочої поїздки в Луганську область генеральний директор Укрзалізниці відвідав ПАТ «Луганськтепловоз», де повідомив, що незабаром буде оголошено конкурс серед виробників на придбання 500 локомотивів (по 100 одиниць щороку). Побував і на НВЦ «Трансмашхолдинг», де обговорив із керівництвом науково-виробничого центру плани щодо ремонту та придбання колісних пар і типів візків.

У подальшому Укрзалізниця має наміри організувати на базі одного з депо Донецької залізниці сервісне та післягарантійне обслуговування нових локомотивів їхнім виробником. До слова, ця залізниця в числі тих, які потребують оновлення рухомого складу. Тут наймолодший локомотив постійного струму 1965 року випуску.

ДОВІДКА «УК»

Публічне акціонерне товариство «Луганськтепловоз» спеціалізується на випуску магістральних вантажних тепловозів, електровозів, дизель-поїздів з локомотивною тягою, а науково-виробничий центр «Трансмаш» — багатопрофільне підприємство, що здійснює модернізацію локомотивів, виготовлення та ремонт комплектуючих вузлів і агрегатів, розробку та створення систем мікропроцесорного управління і автоматичного регулювання, новітні електронні розробки. Має в своєму складі спеціалізований завод з випуску колісних пар та постачає їх у 20 країн.