ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

Україна в очікуванні на збільшення мита і цін на імпортні автівки, а тим часом вони
розходяться як свіжі пиріжки

Життя продовжує досить жорстко грати із такими улюбленими для багатьох автомобілістів імпортними автівками.

Так, нещодавно уряд України затвердив звернення у Світову організацію торгівлі (СОТ) щодо підвищення ввізного мита на імпортовані в країну автомобілі із 10 до 25%. Нагадаємо, що ще 30 червня Міжвідомча комісія із міжнародної торгівлі ухвалила рішення про проведення спеціального розслідування відносно автоімпорту.

Як повідомив «Урядовому кур’єру» генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко,  якщо ця комісія переможе, то на імпортні автівки встановлять так зване спецмито у розмірі від 34,4% до 47%.

Український автоімпорт  може бути обкладено двома «податками» — «митом від СОТ» та спецмитом від нашої Міжвідомчої комісії. На скільки злетять ціни на імпортні автівки, якщо такі «надбавки» буде встановлено, сказати важко. Але автомобілі стануть розкішшю. Втім, якщо діятиме перше мито, то ціни зростуть на 10-15%. Ще на початку липня відомості про спецрозслідування створили великий ажіотаж серед покупців, які намагалися якомога швидше купити автівку. Перцю додало звернення уряду в СОТ. Автівки стали в буквальному смислі цього слова розкуповуватися, як пиріжки», — зазначає він.

Слова експерта підтверджуються статистичними даними. Так, в Україні останніми місяцями різко підскочили обсяги продажу іноземних автомобілів.  Наприклад, за даними AUTO-Consulting, у серпні цей показник на 54% перевищив продаж автівок  за аналогічний місяць 2010 року. Стрімкий прорив у минулому місяці було зафіксовано у Renault. Обсяги продажу автівок від цієї компанії у серпні зросли на 60% порівняно з липнем.

Щоб придбати в салоні таке авто, доведеться на кілька місяців запастись терпінням. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ 

А продаж автомобілів від компанії Ford у серпні порівняно із липнем зріс на 17%. Така сама динаміка притаманна Kia, Nissan, Toyota, Mazda, Audi.

Бум продажу, на переконання багатьох незалежних експертів, можна пояснити лише одним — страхом потенційного покупця перед очікуваним подорожчанням автівок.

Треба сказати, що вітчизняні виробники автомобілів не згодні з цією думкою. Навіть генеральний директор AUTO-Consulting (яка фактично є інформаційно-аналітичною компанією) Олег Омельницький зазначає, що до вступу в СОТ у 2008 році частка автівок вітчизняного виробництва у загальному продажу складала 64%. «А в 2010 році цей показник різко знизився до 50%. Коли Україна стала членом СОТ (і мито на автівки зменшилося із 25 до 10%), стало невигідно працювати  з надвеликовузловим збиранням автомобілів в Україні», — зазначає він. Таким чином, фактично вітчизняне виробництво, судячи зі слів О. Омельницького, стало занепадати.

Занепокоєні і маститі вітчизняні виробники. «Ми вклали у своє підприємство $ 300 млн. А зараз воно завантажене лише на 15%. Продукція наша непогана, користується попитом і за кордоном. Але за умови засилля імпорту ми просто не виживемо. Тож мито однозначно захистить нас та завантажить підприємство», — говорить віце-президент корпорації «Богдан» Володимир Гунчик.

Утім, справедливо буде сказати, що вітчизняний покупець не дуже шанує українські автівки, а завжди відкладає гроші, аби купити бодай недорогу іномарку, тому автосалони наших міст порожніми не бувають. Як зазначає О.Назаренко, це не залежить і від цьогорічного буму. «Не можна завітати до автосалону імпортних автівок сьогодні і сісти за кермо машини вже завтра. Автомобілі надходять безпосередньо під замовлення клієнта на заводі-виробнику, і машину завжди доводиться чекати до місяця, а то й більше. А зараз взагалі з’явилися, можна сказати, черги. Але не в розумінні дефіцитних черг радянських часів. Наші супротивники використовують цей фактор, як аргумент за введення чималого мита. Мовляв, гляньте що у них робиться, вони, як сир у маслі, а ми бідуємо», — наголошує він.

Утім, ажіотаж є, він очевидний. За словами експерта, якщо в Асоціацію раніше зверталися із проханням посприяти вирішенню питання зі знижкою цін на автівки, то зараз благають допомогти купити автомобіль без черги.

Цікаво, що у своєму блозі на одному з українських сайтів О.Назаренко розписав перелік дефіцитних нині автівок. Так, на сьогодні досить довго доведеться чекати такі марки від брендів (практично до листопада 2011 року)

 

ДЕФІЦИТНІ АВТІВКИ

 

Peugeot - Peugeot 107, 308, Partner;

Renault - Renault Logan, седан, універсал Logan MCV, хечбек Sandero, кросовер Duster;

Opel - Astra Classic, Caravan універсал, Astra NG, Corsa у комплектації Сosmo 1,4 AT та Insignia із дизельними двигунами;

Chevrolet - дефіцит усіх моделей, особливо нестача Aveo і Cruze;

Gelly - дефіцитні всі моделі,

Cherry - модель M11, кросовер Beat і KIMO із автоматичною трансмісією;

Seat - Ibiza 1,2 TSI із новою трансмісією DSG;

Toyota - Corolla RAV4;

Hyundai - Accent, Elantra, 1x35.