Надання медичної допомоги, забезпечення ліками турбує кожного з нас незалежно від віку, соціального статусу чи професії.

Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2013 року зареєстровано 4292 звернення з питань надання медичних послуг у закладах охорони здоров’я та доступності лікарських засобів для громадян. Найчастіше зверталися жителі Дніпропетровської, Донецької, Харківської та Одеської областей, а також Києва.

Люди скаржаться, що їм відмовляються надавати безплатну меддопомогу в державних закладах. Фото з сайту myjulia.com

Cеред найгостріших питань — безплатне отримання медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров’я. Здебільшого люди скаржилися, що їм просто відмовляються її надавати (729 звернень).

Із села Леніне Одеської області надійшла скарга про відмову медиків лікувати   дитину, яка має вади розвитку серця. Як заявили матері хворого в обласній  клінічній  лікарні, куди вона звернулася за проведенням операції, необхідно сплатити 12 тисяч гривень. Питання терміново розглянуто і вирішено, дитину прооперували за рахунок бюджетних коштів.

А жителька Лисичанська Луганської області просила надати невідкладну медичну допомогу синові 2013 року народження, якого у важкому стані госпіталізували до міської дитячої лікарні. За її словами, лікарі відмовлялися лікувати немовля безплатно. Та після звернення на урядову «гарячу лінію» малюк отримав необхідне лікування. Мама підтвердила це зворотним зв’язком.

Окрема увага фахівців урядової телефонної «гарячої лінії» до звернень щодо консультаційної, медичної, психологічно-психіатричної допомоги постраждалим під час масових акцій протесту в Києві та інших регіонах України. Їх терміново надсилають відповідним  органам виконавчої влади та беруть на особливий контроль спеціалісти Урядового контактного центру.

Людей обов’язково інформують, посилаючись на МОЗ України, про те, що на Майдані Незалежності цілодобово працюють медики-спеціалісти, волонтерські групи, відкрито психологічно-соматичні відділення у Залізничній лікарні та лікарні №8 Києва.

Так, кияни просили надати інформацію про медичні заклади, де можна здати кров для постраждалих. Їм надали телефони МОЗ України та спеціалізованої «гарячої лінії» з пошуку осіб та допомоги постраждалим.

Актуальні також звернення щодо забезпечення лікарськими засобами окремих категорій хворих, зокрема на пільгових умовах, а також нестачі деяких препаратів.

Житель Кривого Рогу — дитина війни скаржився, що не може отримати необхідні ліки за пільговим рецептом, бо їх немає в аптеці. Звернення розглянув виконком міської ради. Заявника забезпечили необхідними ліками, що він підтвердив зворотним зв’язком.

Загалом за період з 3 по 9 березня 2014 року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 13 237 дзвінків, крім того, через Інтернет звернулося 193 людини. 

0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua