Якість транспортного обслуговування пасажирів складається зі своєчасності й безпеки перевезень, комфортності поїздки, зручності розкладу руху транспортних засобів, інформованості пасажирів. 

«УК» дізнавався в Урядовому контактному центрі, як люди оцінюють ці показники. Управління взаємодії з громадськістю центру повідомило, що з січня 2013 року з питань транспортного обслуговування на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло понад 4 тисячі звернень. З них 341 особа скаржилася на якість обслуговування на міжміському й міському транспортному сполученні.

Компетентний ввічливий провідник — запорука комфортної подорожі. Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Пасажири залізничного транспорту переважно говорили про брак опалення, освітлення, кондиціонерів у приміщеннях вагонів, незадовільні санітарно-гігієнічні умови, відсутність плацкартних вагонів, запізнення потягів, зокрема потягів марки «Хюндай», зменшення кількості вагонів потяга, неповернення провідником квитків після здійсненої поїздки, несправності вхідних дверей, недбале виконання своїх обов’язків провідниками та працівниками вокзалів тощо.

Небайдужість, активність громадян дають змогу вирішувати питання, які мають важливе значення для всієї громади. Приклад — скарга жительки Світловодська Кіровоградської області на зменшення кількості вагонів у приміському потязі сполученням село Бурти Кіровоградської області — село Недогарки Полтавської області. Державне підприємство «Південна залізниця» Державної адміністрації залізничного транспорту розглянуло звернення. Приміському потягу повернули попередню кількість вагонів.

Нерідко пасажири справедливо нарікають на недбале ставлення провідників до виконання своїх обов’язків. Так, жителька села Неграші Київської області поскаржилася на провідника потяга №79 сполученням Дніпропетровськ—Київ, яка відмовилася надавати посуд для самостійного приготування чаю та ще й нагрубила. Звернення розглянули: за неуважне ставлення до пасажирів, порушення посадових обов’язків та етики спілкування провіднику оголошено догану.

А жителька села Олександрівки Дніпропетровської області поскаржилася на бездіяльність працівників Придніпровської залізниці, зокрема начальника потяга сполученням Дніпропетровськ—Санкт-Петербург та заступника начальника депо з експлуатації. Зі слів заявниці, у потязі брудно й немає вентиляції. При цьому ціна за квиток у плацкартному вагоні до Санкт-Петербурга — 665 гривень. Державна адміністрація залізничного транспорту поінформувала, що за фактом порушеного у зверненні питання було вирішено звільнити з посади заступника начальника депо з експлуатації, оголосити догани працівникам поїзної бригади та переглянути доцільність перебування деяких працівників на займаних посадах.

Водночас на урядову телефонну «гарячу лінію» звертаються вдячні пасажири. За дотримання чистоти та санітарно-гігієнічних норм у вагоні №8 електропотяга сполученням Київ—Сімферополь киянин подякував сумлінному провіднику.

Загалом на урядову телефонну «гарячу лінію» та через веб-сайт Урядового контактного центру з 28 жовтня по 3 листопада 2013 року звернулося 15 424 заявники. 

0800-507-309.Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua