ТИЖДЕНЬ МОДИ

Імениті дизайнери і дебютанти орієнтувались на тренди світової моди

Програму ХХVІІІ UFW - "Українського тижня моди" склали 50 дефіле у форматі прет-а-порте сезону "Осінь - зима 2011-12". 14 показів організатори присвятили новим іменам та "свіжій" моді. Як імениті дизайнери, так і дебютанти були економні в ідеях і їхньому втіленні, орієнтуючись загалом на апробовані тренди світової моди.

Нова локація UFW - "Мистецький Арсенал", звісно ж, вплинула на сприйняття дефіле. Харизматичне, "атмосферне" місце виявляло недбалу приблизність певних моделей, коли брак дбайливої обробки швів, силуетну неохайність видавали за креатив. Але більшість показів підтвердили якість мислення і здійснення дизайнерських розробок.

Легким порухом руки...

Наприклад, NOTA BENE & KARAVAY. Ірина Каравай у моді 8 років. Цього сезону Ірина запропонувала модифікації маленької чорної сукні, урізноманітнюючи її візерунками, в основі яких ефект пікселів. Гаптування хрестиком - етнічна складова колекції - наче виконані комп'ютером. Вони осучаснюють силует, запозичений з 60-х. І нагадують не тільки про новітні технології, а й про творчість Малевича та Вазареллі... Ірина має художню освіту, і в її колекціях завжди відчувається певний художній вплив. І сама сукня від Каравай стає художнім об'єктом. З відповідною ціною.

Ще більший стаж у моді має Людмила Кисленко - 20 років. Для ТМ "ЛЮКІС" вона запропонувала тотальний "лук" від п'ятки до потилиці. Домінувала сіро-чорна гама складних тканин із набивним малюнком. Дизайнер використала штучне хутро для модифікацій курток, шапок та халяв, які вдягаються на туфлі. У фіналі манекенниця в довгій звуженій сукні ефектно підтягла її до рівня міні. Два в одному. І це стало загальною тенденцією багатьох колекцій: коли одна річ нехитрими маніпуляціями перетворюється на не менш ефектну. Музичний супровід від її сина Давида підкреслив космополітизм речей від Кисленко. Вона знову спромоглася здивувати творчим потенціалом. Людмила розширює географію професійного визнання. Якщо в Європі одиниця її колекції коштує 220 євро, то в Японії - всі 950. Дизайнер має в планах пропозиції щодо ринку Австралії.

Вміють дивувати, та не вміють продавати

Західні спеціалісти на "круглому столі" відзначили, що наші дизайнери не вміють формувати справжню ціну на свій товар. Для Володимира Подоляна, який продає свій одяг у Лондоні, а шиє його у Вінниці, це давно пройдений етап. До собівартості продукції він додає складову дизайнера та 15% агенту. Зараз його агент переймається просуванням нової колекції Подоляна, щойно показаної в Києві, Лондоні та Парижі, у Шанхаї. Визнанню сприяє креатив моделей, комерційна привабливість та якість виконання. PODOLYAN сім років у модному бізнесі. Показана колекція з полімерних тканин темних відтінків з примхливим кроєм була оздоблена брутальними металевими аксесуарами "Аморал" і мала досить песимістичний меседж. Величезні зачіски на моделях диміли... "Мозок закипає", - прокоментував дизайнер.

Олена Даць продає одяг свого бренду у Франції, Італії, Бельгії, Австрії, Індонезії, Саудівській Аравії та Кувейті. Незалежно від країни, дизайнер відзначає, що жінки замовляють ті самі речі. А шахині торгуються не менше пересічних українок. Колекція запам'ятовується чорними драпіровками, рюшами та воланами з крепу та мереживом з вовни, сплетінням кашеміру та мохеру. Дизайнер вважає білі блузи трендом наступного сезону.

Цього сезону багато дизайнерів відзначилися різноманітними трикотажними виробами. Але Дім моди Тетяни Абрамової RІTO давно завоював непохитну репутацію саме як трикотажна марка. Дизайнер Олена Дерев'янко в колекції "Танок рун" запропонувала спідниці грубої в'язки до підлоги, оздоблені металевими прикрасами та орнаментами з рун. Ефектно виглядали кофтини та спідниці з розрядженої пряжі та куртки з бахроми. Тетяна Абрамова співпрацює з Москвою та Санкт-Петербургом, нарощує продажі по всій Україні й закликає Кабмін взяти приклад з Білорусі, де розроблена державна програма щодо розвитку легкої промисловості.

Речі від Тетяни Земскової та Олени Ворожбит мають попит не лише в Росії, а й у США. На батьківщині дизайнерський дует теж відчув зростання інтересу до українських модельєрів. Одначе фахівці відзначають значний спад продажів одягу. Дует запропонував тренд сезону: штани під міні-сукні. Вони використали шнурівки та блискавки не тільки як декор, ними можна трансформувати ту саму сукню упродовж дня. Домінуючі кольори колекції - чорний, червоний, коричневий. 18 років дизайнерки вдало поєднують в одязі елегантність та спортивність, металевий декор та м'які фактури.

Окрім дефіле, UFW супроводжувала низка заходів, що виводять моду з питань естетики одягу і пов'язують її з іншими аспектами життєдіяльності людства. Зокрема, з благодійністю. Цього разу довжелезний у 52 м подіум міряли найдовші в світі модельні ноги. 125 см належать чорношкірій манекенниці Джі Дієнг із Франції. Вона відвідала "український тиждень" як посол доброї волі ЮНЕСКО. Знання п'яти мов дозволяє їй безпосередньо опікуватися благодійними справами в різних куточках світу. В Україні вона взяла участь в благочинній місії допомоги сиротинцям.

ТЕНДЕНЦІЇ В ЖІНOЧІЙ МOДІ

Асиметрія як тренд. Особливо це позначилося на подолі спідниць. Наймодніша довжина - до підлоги. Сукні геть не зимні, а легкі та прозорі. Під них вдягають вузькі штанці.

Поєднання трикотажу різноманітної щільності та шкіри з легкими фактурами. Хоча б і шовку. Кінцевий варіант одягу проявляє носій. Адже запропоновані речі можна вдягти навиворіт. Або так, щоб низ опинився зверху.

МOДНИЙ ЧOЛOВІК

Йому запропонували ошатну картату класику та клоунські штанці з низьким "кроком" і різноманітними кишенями. Можливе галіфе.

Піджаки приталені і дещо затісні або, навпаки, досить об'ємні з різними наворотами.

Пояс штанів занижено, кріплення для поясу опущено нижче лінії верхнього краю.

І кольори чомусь не такі темні, які пропонуються жінкам.

КOЛЬOРИ

Домінують чорний та відтінки коричневого: від іржавого до шоколадного.

Вони досить подразнювальні. Тому дизайнери додавали ефекту, поєднуючи ці кольори з синім або зеленим. Летючі фалди, шлейфи, накидки - від укорочених крилець до таких, що метуть долівку - щоб утримати враження...

ХІТИ СЕЗOНУ

Довга прозора плісирована спідниця, светр грубої в'язки, фетровий капелюх, взуття, оторочене хутром, шкіряна куртка - бомбер. Об'ємний шарф, кольорові колготки.

А взагалі сезонність виходить з моди: босоніжки з грубими шкарпетками можна вдягати і взимку. Як і прозорі сукні до підлоги з грубезним шарфом та джинсами-кльош.