«Запобігти, врятувати, допомогти!» Це і девіз, за яким працюють українські рятувальники та який засвідчує гуманність і жертовність їхньої професії,  й суть звернень до них, коли трапляється лихо. На жаль, сумна статистика свідчить: щодня буває близько 200 пожеж. «УК» дізнавався в Урядовому контактному центрі, з якими питаннями звертаються громадяни на урядову телефонну «гарячу лінію» щодо пожежної безпеки.

Люди виявляють громадянську активність, небайдужість, звертаючись на урядову телефонну «гарячу лінію» не тільки зі скаргами, а й із пропозиціями, наприклад заборонити любительське використання піротехнічних засобів, облаштувати пожежні машини спеціальним брезентом. Громадяни також потребують роз’яснень, чому не працюють пожежні сигналізації навіть у нових будинках, як працюють рятувальники у разі пожежі у багатоповерхівках тощо. Переважно звернення надсилають  для розгляду Державній службі з надзвичайних ситуацій.

Їхня щоденна робота — рятувати життя і майно громадян. Фото з сайту novosti.ua

Усього у 2013 році  на урядову телефонну «гарячу лінію» з питань надзвичайних ситуацій надійшло 1441 звернення. З них 116 стосувалися локалізації пожеж, ліквідації їхніх наслідків та вжиття заходів щодо запобігання виникненню вогняної стихії.

Так, звернення жительки Артемівська Луганської області стосувалося  ліквідації пожежі на ДВАТ «Шахта імені Артема» державного підприємства «Луганськвугілля». Департамент промислової безпеки, охорони праці, цивільного та фізичного захисту, трудової та соціальної політики Міністерства енергетики та вугільної промисловості поінформував, що на момент виникнення аварії у шахті перебувало 172 людини, на аварійній ділянці — 13 осіб, яких своєчасно оповістили про аварію й вивели на поверхню. Технічна рада з питання ліквідації аварії на виїмковій дільниці 4-ї східної лави розглянула можливі варіанти ведення аварійно-рятувальних робіт та прийняла рішення ізолювати аварійну дільницю шістьма вибухостійкими гіпсовими перемичками на безпечних відстанях.

А житель Херсона звернувся із проханням вжити заходів для ліквідації пожежі, яка виникла поблизу лісосмуги біля села Кардашинка  Херсонської області. Державна служба України з надзвичайних ситуацій повідомила, що працівники державної пожежно-рятувальної частини №8 Голопристанського РВ управління ДСНС України у Херсонській області, прибувши за викликом, локалізували місце займання й ліквідували загоряння протягом кількох годин. Лісові насадження не постраждали.

Із Дніпропетровська звернулася жінка із проханням ліквідувати загоряння на стихійному сміттєзвалищі. Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради повідомив про ліквідацію пожежі через кілька годин після звернення на урядову телефонну«гарячу лінію».

Жителька села Писарівки Одеської області сигналізувала про пожежу на території ДП «Писарівський спиртовий завод». Головне управління ДСНС України в Одеській області повідомило, що працівники пожежно-рятувального відділення локалізували загоряння та ліквідували пожежу, що підтверджено зворотним зв’язком.

Загалом за період з  21 по 27 січня на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулися 12 159 заявників. 

0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua