Нові тарифи на гаряче водопостачання та інші проблеми, пов’язані із забезпеченням гарячою водою, викликали багато запитань у наших читачів. Зокрема багато таких, що стосуються роботи Київенерго, надійшло телефоном від жителів столиці. Тож ми попросили фахівців Київенерго відповісти на ті з них, які люди ставили найчастіше. Київенерго відгукнулося на наш запит.

— У квартирі є бойлер і лічильник води. Мешканці не користуються гарячою водою, але скаржаться, що їм надходять платіжки. Як їм не платити за гаряче водопостачання і водовідведення?

— Компанія рекомендує побутовим клієнтам, у квартирах яких встановлені індивідуальні лічильники гарячої води та тепла, в останній тиждень щомісяця передавати показники цих приладів обліку до Київенерго. У разі невикористання послуги показники квартирного лічильника гарячого водопостачання підтверджуватимуть відсутність обсягів споживання.

Вчасно передані показання квартирних лічильників є запорукою коректних нарахувань за спожиті послуги з гарячої води та опалення, що дає змогу уникнути перерахунків. Клієнтам, які в останній тиждень місяця повідомили показники, Київенерго надсилає готові до сплати платіжки, сформовані на підставі показників квартирних лічильників, чинних тарифів, а також з урахуванням наявних пільг або субсидій.

Якщо в Київенерго немає показань квартирних лічильників гарячої води і тепла, компанія буде змушена таким клієнтам нараховувати обсяги споживання за затвердженими нормами. Тому перерахунок суми до сплати за показаннями квартирних лічильників буде здійснено після отримання Київенерго підтвердження робочого стану таких лічильників.

Передати показання до Київенерго можна будь-яким зручним способом:

♦ через Особистий кабінет з гарячої води та опалення на сайті для клієнтів Київенерго (потрібно реєструватися);

♦ на сторінці для входу в Особистий кабінет залишається доступною функція передачі показань без реєстрації. 

♦  через контакт-центр Київенерго: 15-88 або (044) 202-1588;

♦  під час відвідання будь-якого з 12 центрів обслуговування клієнтів Київенерго;

♦  заповнивши відповідні графи в отриманому рахунку за гарячу воду та опалення від Київенерго;

♦  під час проведення контрольного зняття показань квартирних лічильників гарячої води та тепла в будинку. 

Послуги з відведення гарячої води киянам надає ПАТ «Київводоканал». Для призупинення нарахування щомісячної плати за відведення гарячої води потрібно звернутися до будь-якого центру обслуговування клієнтів Київводоканалу з відповідною заявою.

Порозуміння між споживачем і постачальником послуг можливе завдяки вчасній звірці показників засобів обліку. Фото Володимира ЗAЇКИ

— Якщо людина, у квартирі якої встановлено лічильник, не бажає користуватися гарячою водою лише влітку (чи протягом іншого періоду), чи потрібно їй писати якусь заяву в Київенерго? Якщо так, то куди приходити, і чи потрібно ще одну заяву писати після закінчення цього терміну?

— У разі невикористання послуги потрібно щомісячно передавати показники квартирного лічильника гарячої води, що підтверджуватиме відсутність обсягів споживання (див. вище). Водночас потрібно мати на увазі: від тривалого застою будинкові та квартирні системи гарячого водопостачання пересихають та піддаються корозійним процесам, що може призводити до появи коричневої води після відновлення користування.

— Людина не використовує гарячу воду, бо користується бойлером. Сказали їй: щоб не було різночитань — чи ти злісний неплатник, чи просто не використовуєш гарячу воду, — можна подавати дані про своє водоспоживання на сайтах. Сторінки для надання таких даних є на сайтах і Київенерго, і Київводоканалу, і ГІОЦ. Людина, яка кілька років уже платить через інтернет Київенерго за електрику, і їй це дуже зручно, для цього також обрала сайт Київенерго. Але все одно отримує платіжку — і там зазначено борг. Спілкувалася на Фейсбуці з ГІОЦ — людині сказали: подавайте дані або нам, або Київводоканалу, бо обмін даними з Київенерго дуже ускладнений. Чи не означає це, що на вашому сайті не варто подавати дані? Що робити, щоб людину, яка не є боржником, ним не вважали?

— Якщо клієнт тільки почав користуватися Особистим кабінетом із централізованого опалення та гарячого водопостачання, рекомендуємо звернутися до одного з центрів обслуговування клієнтів та провести звірку показань.

— Нині тариф за гарячу воду без сушильника — 76 гривень за кубометр, а з сушильником — 83,10. Невже сушильник «тягне» аж на 7 грн за кубометр гарячої води? Як розраховували тариф?

— Тариф на гарячу воду для населення розраховується згідно з постановою НКРЕКП від 24.03.2016 №377 «Про затвердження Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування і постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води». Диференціація тарифу на гаряче водопостачання для споживачів цієї категорії з рушникосушильниками та без них визначається згідно з розділом 13 (п.13.4) цього документа.

Так, відповідно до постанови НКРЕКП, до витрат, що входять у собівартість послуг із централізованого постачання гарячої води, належать і витрати теплової енергії на циркуляцію в розподільних, внутрішньобудинкових мережах і рушникосушильниках. Ці витрати визначаються як стала частка загальної суми витрат теплової енергії, що припадає на будинок. Так, в будинках без рушникосушильників враховуються витрати теплової енергії лише на циркуляцію в розподільних та внутрішньобудинкових мережах в розмірі 10%  загальної суми витрат теплової енергії. А в будинках, у яких встановлено рушникосушильники, відсоток витрат теплової енергії, відповідно до постанови НКРЕКП, становить 20%.

— Багато киян цікавляться, чому не було платіжок за гарячу воду за травень, червень, липень? Коли вони надійдуть? Люди підозрюють, що їм можуть нарахувати більше, оскільки з липня зросли тарифи.

— У травні-червні 2016 р. послуги з доставки квитанцій надавала компанія ТОВ «Укркур’єр». Але через скарги населення та невиконання умов угоди договірні відносини з цією компанією було розірвано й укладено договір з іншою кур'єрською службою. Нині процес надходження квитанцій нормалізовано, мешканці вказаних адрес підтвердили своєчасне надходження платіжок.

— У Святошинському районі (конкретніше на вул. Кулібіна, 5) уже з кінця травня немає гарячої води. Чому так сталося, і коли люди отримають гарячу воду?

— У будинку на вул. Кулібіна, 5 вже відновлено гаряче водопостачання після усунення численних пошкоджень тепломереж. Протягом літа на ділянці тепломереж від районної котельні «Веркон», що забезпечує теплопостачання цього будинку, сталося 12 пошкоджень, викликаних високим рівнем зношеності труб, які вже вичерпали свій 25-річний нормативний ресурс використання.

Можливості Київенерго проводити заміну застарілих ділянок тепломереж у цьому міжопалювальному сезоні обмежені через арешт рахунків компанії. Державна виконавча служба України арештувала рахунки 104 підприємств ТКЕ України, серед яких і ПАТ «Київенерго», через штрафи за вже сплачені борги минулих періодів, що виникли внаслідок затримки державних субвенцій. З моменту арешту з рахунків Київенерго Державною виконавчою службою було примусово стягнено 51 мільйон гривень, що становить майже чверть інвестиційної програми в тепловому господарстві, запланованої до реалізації в 2016 році.

Ветування закону й зволікання держави у вдосконаленні нормативної бази ставлять під загрозу стабільне проходження опалювального сезону в Україні. Станом на сьогодні Київенерго змушене призупинити реалізацію програми зі встановлення будинкових лічильників тепла, а аварійні роботи проводить в режимі надзвичайних ситуацій. Запаси матеріалів і запчастин майже вичерпано.

— В Оболонському районі, а також на Чоколівці, все перерили, гарячої води немає майже місяць. Коли ці роботи закінчаться і коли у людей з’явиться гаряча вода?

— В цьому мікрорайоні Київенерго проводить комплексну реконструкцію тепломереж. Компанія просить із розумінням поставитися до тимчасових незручностей, оскільки роботи проводять задля зниження аварійності на мережах та сталого теплопостачання клієнтів. Загальний обсяг заміни теплових мереж становить 2522 м в однотрубному вимірі. Ремонтні роботи плануємо завершити до 10 жовтня 2016 року.

— Якої температури має бути вода, щоб нараховували за неї за повним тарифом? Що робити людям, у яких із крана тече ледь тепла вода, а оплату нараховують «по повній»?

— Клієнт має право звернутися до компанії щодо перерахунку оплати послуги з гарячого водопостачання. Система прозора й закріплена постановою Кабміну №151 від 17.02.2010 р. Цією постановою визначено також перелік відхилень кількісних і якісних показників, за якими здійснюється перерахунок, і конкретні формули, що враховують періоди ненадання послуг або надання не в повному обсязі та зниження якості.

Споживач має право звернутися до будь-якого центру обслуговування клієнтів ПАТ «Київенерго» із заявою про проведення обстеження. Далі він повинен у попередньо узгоджений час забезпечити доступ в квартиру для проведення комісійного обстеження та складання акта-претензії про неналежне надання послуг. За умови підтвердження факту невідповідності параметрів послуги гарячого водопостачання в квартирі буде проведено перерахунок. Просимо звернути увагу, що перерахунок для певної квартири проводиться тільки на підставі обстеження саме в цій квартирі.

— Наскільки можливе встановлення лічильників, які рахують кількість гарячої води, враховуючи не лише використані кубометри, а й температурні показники — тобто коли гарячою вважається вода, якщо вона не холодніша від певної температури?

— Київенерго не надає послуги зі встановлення квартирних лічильників гарячої води. Такі прилади встановлюють мешканці за власні кошти за допомогою відповідних організацій. У продажу доступні багатотарифні лічильники гарячої води з датчиком температури. Під час вибору такого приладу обліку Київенерго рекомендує пересвідчитися, що обраний лічильник сертифікований.

— Що робить нині Київенерго для поліпшення якості послуги з гарячого водопостачання? І що заплановано на майбутнє?

— У зв'язку з неможливістю здійснювати господарську діяльність у червні-серпні 2016 р. через арешт рахунків (див. вище) Київенерго було позбавлене можливості провести всі заплановані роботи з реконструкції тепломереж, які були передбачені інвестиційною програмою. Вдалося здійснити лише комплексну перекладку тепломереж на вул. Вадима Гетьмана та замінити ділянки тепломереж на вул. Смолича, Вишгородській, Якуба Коласа, Зої Гайдай, Ванди Василевської, Попова та Відрадному проспекті.