Україна переживає такий історичний момент, що чи не кожне рішення влади має доленосний характер. Не стало винятковим і чергове засідання уряду, на якому схвалили надзвичайно важливі рішення, що стосуються долі України та її інтеграції до Європейського Союзу.

На цьому наголосив міністр юстиції Павло Петренко на підсумковому брифінгу в Кабміні. Передусім ідеться про конкретний план імплементації та виконання Угоди про асоціацію, яку днями ратифікував парламент.

Під впливом реформ дозвільна система також зазнає істотних змін. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

За словами міністра юстиції, затверджено план дій кожного міністерства та відомства щодо конкретного втілення в життя положень угоди, які фактично є тими стратегічними реформами, що містяться на семистах сторінках історичного для України документа.

Високопосадовець наголосив на принциповій позиції українського уряду щодо недопущення «жодних відкладань у часі з виконання цієї угоди і її імплементації у національне законодавство». Кабмін узяв на себе амбітне завдання: протягом трьох років виконати всі положення Угоди про асоціацію.

«Фактично зробити глибокі стратегічні реформи всіх секторів економіки, державного управління, соціальної, податкової, бюджетної систем. Тобто дати змогу Україні претендувати на повноцінне членство у Європейському Союзі», — цитує слова міністра департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ. І щоб наблизити цей час, Міністерство юстиції щотижня інформуватиме про зроблене згідно із затвердженим планом імплементації Угоди про асоціацію.

Крім того, Павло Петренко повідомив, що уряд вирішив розширити на чотири області пілотний проект із запровадження електронної процедури надання адміністративних послуг органами реєстраційної служби. Йдеться про аналоги модельного офіса реєстраційної служби, який працює у Києві з серпня цього року.

«Ми маємо амбітний план до кінця року запровадити цю електронну систему спрощеного прийняття документів наших громадян у центрах адмінпослуг у Вінницькій, Чернігівській, Львівській і Дніпропетровській областях», — пояснив Павло Петренко.

Згідно з новою електронною процедурою, громадяни, реєструючи нерухоме майно, земельні ділянки тощо не заповнюють жодних паперів і не спілкуються з чиновниками, що унеможливило корупційну складову в реєстраційному процесі. Така система вже дала хороший результат: за півтора місяця роботи модельного офіса реєстраційної служби у Києві кількість відмов скоротилася із 70% до 10%. Отож якщо пілотний проект виявиться вдалим і в інших областях, з наступного року вся Україна перейде на таку спрощену процедуру публічних сервісів.

Уряд справді прагне зробити дієвими ті органи влади, які надають послуги громадянам і, ухвалюючи рішення про оптимізацію органів центральної влади, виходить саме з цього. Цим і керувався Кабмін, скорочуючи контролюючі та інспекційні функції цих органів з 1300 до 600, а кількість самих контролюючих органів — з 56 до 29. На переконання міністра, це дасть змогу значно скоротити й кількість державних службовців, що має поліпшити якість та професійність роботи.

 Відділ новин
«Урядового кур’єра»