ІНВЕСТИЦІЇ

Інтерес до проекту виявили 10 світових і європейських компаній

 

Через  місяць-півтора буде оголошено інвестиційний конкурс для розбудови першої концесійної дороги під Києвом. Про  це повідомив голова Держагентства з інвестицій та управління нацпроектами Владислав Каськів під час презентації результатів техніко-економічного об∂рунтування (ТЕО) проекту з будівництва 18-кілометрової ділянки окружної дороги, яка з’єднуватиме Столичне і Бориспільське шосе. Нагадаємо, що ця ділянка кільцевої автодороги входить до складу нацпроекту «Повітряний експрес».

У ТЕО, презентованому компанією-розробником, сказано, що загальна вартість проекту становитиме 428 млн євро (вдвічі менше від початкових оцінок), її довжина — 18 км (з яких 0,7 км займатиме міст, 6 км — естакада і 11,5 км — дорожнє полотно). На основній ділянці буде збудовано дві смуги, а на мосту — три смуги в один бік. Це дасть змогу пропускати до 20 тис. автівок за день у 2017-му і до 80 тис. — у 2050-му. Середня швидкість руху при цьому буде 110 км на годину. Як наслідок, водії заощаджуватимуть принаймні 20 хвилин і пальне, яке не витрачатимуть у заторах. За оцінками фахівців, економія бензину становитиме у грошовому вираженні до  20 млн євро на рік у 2017-му і 100 млн — у 2050-му. Фахівці порахували, що проїзд концесійною ділянкою коштуватиме 6 гривень для легкових авто і від 17 до 37 грн — для вантажівок (залежно від габариту). Будівництво заплановано завершити за 5 років.

Це перший проект, коли транспортну інфраструктуру в Україні планують розвивати за рахунок приватних інвестицій, а не бюджету. Хоч така практика вирішення транспортного питання поширена в багатьох країнах Європи: у Хорватії 90% усіх автомагістралей у концесії, в Італії — 85%, у Франції —  75%, у  Польщі — 6%, в Росії — 3%, додає В. Каськів. В Україні ж, попри ухвалення ще у 1999 році  відповідного закону, жодної  концесійної дороги так і не з’явилося.

Платитимуть за зведення цієї дороги переважно її головні користувачі — транзитно-транспортні компанії. «Україна — країна з високим індексом транзитності, тому несправедливо перекладати на плечі українських платників податків будівництво цієї дороги і нового мосту через Дніпро», — пояснив вибір моделі фінансування проекту керівник Invest Ukraine Сергій Євтушенко.

Її поява також допоможе знизити аварійність на столичних дорогах завдяки розміщенню за сучасними стандартами безпеки руху розміток, освітлення, укріплення, розв’язок, водовідводу.

За словами керівника Головного  управління транспорту  і зв’язку  Київської міської держадміністрації Євгена Водовозова, вона також допоможе у розвантаженні міського трафіку (центру і лівого берега столиці). Крім того, поліпшиться екологічна ситуація у місті.  Адже за рік у київське повітря потрапляє близько 200 тис. тонн шкідливих викидів, з яких майже 170 тис. – автогази. «Основне ж цільове призначення дороги — забезпечення вантажоперевезень. Тому перевалка вантажів на цій ділянці має не лише місцеве, а й міждержавне значення», — каже він, оцінюючи потребу проекту для Києва.

— Річ у тому, що через цю частину Києва транспортується дуже багато вантажів транзитом на Кавказ, Росію, Балкани, в Західну Європу, — уточнив В. Каськів. — Та дорога не в найліпшому стані.

До того ж у Києві діють часові обмеження для руху  великих  вантажівок,  тому транзитно-транспортні компанії змушені чекати  і разом із  часом втрачати гроші. «Тому поява цієї дороги зекономить час та місце для багатьох підприємств», – переконаний голова Держінвестпроекту. Він уточнив для «УК», що цей проект зацікавив 10 світових та європейських компаній-концесіонерів. Хто її будуватиме, стане відомо найближчим часом.