ГРОМАДСЬКИЙ ТРАНСПОРТ. З  початку року щодо проблем транспортного обслуговування на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло близько 4 тисяч звернень. Люди скаржаться на скасування рейсів або зупинок, порушення графіку руху, якість перевезення, безкультур’я водіїв та кондукторів.

Незадовільний технічний стан машин, довжелезні черги на посадку, тривалі очікування на зупинках, переповнені салони — ось далеко не повний перелік транспортних негараздів. При цьому проїзд постійно дорожчає, а якість обслуговування погіршується.

Скажімо, жителі села Острів Ківерцівського району на Волині поскаржилися, що припинив курсувати автобус з їхнього села до обласного центру, тому їм доводилося долати пішки велику відстань до іншого населеного пункту. «Хоч куди зверталися, проблему не вирішують», — бідкалася тамтешня жителька. Департамент інфраструктури Волинської облдержадміністрації повідомив, що за невиконання затвердженого розкладу руху та через численні скарги пасажирів з цим перевізником розірвуть договір в односторонньому порядку, а на маршрут вийде інший. Зворотним зв’язком встановлено, що рух автобуса відновлено.

Заявниця з Дніпропетровщини просила відновити маршрут рейсового автобуса Дніпровське — Верхньодніпровськ у годину пік (о 7.10). Верхньодніпровська райдержадміністрація повідомила, що скарга слушна, прохання задовольнили (також підтверджено зворотним зв’язком).

Обурює додзвонювачів на урядову «гарячу лінію» й нетактовна поведінка працівників транспортної галузі (близько 800 звернень), особливо водіїв з пасажирами (понад 450 звернень). Зокрема водії «відриваються» на тих, хто має пільги на проїзд. Через свій вік та здоров’я вони часто не можуть дати гідну відсіч зухвалому шоферу. І хоч перевізники не мають права обмежувати кількість пасажирів-пільговиків, на практиці більшість із них встановлює власні правила та відмовляється везти «зайвих» безкоштовно. Та ще й виправдовуються, що, мовляв, вони не отримують встановлену законом компенсацію від держави за пільговиків.

Громадяни стурбовані й тим, що водії нерідко розмовляють по мобільному під час руху, теревенять з пасажирами в салоні, курять, чим наражають на небезпеку всіх учасників дорожнього руху.

Ще одна проблема — нестача проїзних квитків (понад 70 заяв), зокрема на потяги. Громадяни з розумінням ставляться до зміни руху через ситуацію в окупованому Криму та на сході країни. Однак обурює спекуляція квитками. Люди похилого віку, пасажири з дітьми скаржаться, що в касах нехтують їхніми проханнями дати місця на нижніх полицях. Також громадяни нарікають, що не можуть вчасно отримати гроші в залізничних касах за повернуті проїзні документи, роздрукувати там квитки, придбані через Інтернет.

Наприклад, заявниця з Києво-Святошинського району Київщини звернулася від імені матері, яка має бланк замовлення на проїзний квиток з відкладеним друком на потяг Луганськ — Київ, оформлений через Інтернет. Однак не може роздрукувати його у залізничних касах через відсутність електропостачання, а отже, не може здійснити поїздку. Державна адміністрація залізничного транспорту повідомила, що обставини врахували та дозволили пасажирці здійснити посадку, про що заявниця підтвердила зворотним зв’язком.

Загалом за період з 6 по 12 жовтня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 24893 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 277 звернень.

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua