З наближенням зими люди все більше переймаються тим, чи комфортно зимуватимуть у своїх помешканнях, чи не буде перебоїв з електрикою, газом тощо. За інформацією управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, від початку року з питань енергозабезпечення та енергозбереження надійшло понад 23,5 тисячі звернень. Із них майже третина — щодо електропостачання, кожне десяте — про централізоване опалення та близько 8% стосовно газопостачання. А з питань ненадання або неякісного надання послуг ЖКГ — понад 14,6 тисячі звернень.

Громадяни, переважно з Київської, Донецької, Дніпропетровської, Закарпатської областей, скаржилися, що через неналежне утримання електрообладнання та мереж виникали проблеми з електропостачанням. А ще повідомляли, що не оперативно усувають технологічні порушення, які виникають під час експлуатації електромереж. Заручниками ситуації здебільшого стають селяни та жителі невеликих населених пунктів.

Люди сподіваються, що з електропостачанням усе буде  гаразд, адже «вечеря при свічках» — це не завжди  романтично. Фото з сайту homestead-honey.com

Приміром, житель села Рубани Охтирського району Сумщини просив допомогти відновити електропостачання населеного пункту. За інформацією Охтирської райдержадміністрації, трансформатор замінили і електропостачання села відновили, що підтвердили зворотним зв’язком із заявником.

А жителю села Петрівки Генічеського району Херсонщини потрібно було замінити пошкоджений кабель від електроопори до його будинку. Генічеська райдержадміністрація повідомила, що ПАТ «Енергопостачальна компанія «Херсонобленерго» прохання задовольнила, що й підтвердив зворотним зв’язком безпосередньо заявник.

Скаржаться громадяни й на те, що незадовільно утримують та обслуговують будинки, не проводять необхідні ремонти,— загалом близько 6 800 звернень, при цьому майже 17% з них повторно.

Влада, комунальні служби нині зайняті підготовкою до опалювального сезону. Перш за все ремонтами внутрішньобудинкових систем. На модернізацію житлового фонду потрібно сотні мільярдів гривень. А таких коштів у держави немає. Тож люди, які мають можливість, самі утеплюють своє житло, замінюють внутрішню електропроводку тощо. Стежити за належним станом безпосередньо будинку мають житлово-комунальні служби, яким його мешканці платять за обслуговування. Однак комунальники не завжди ретельно виконують свої обов’язки з утримання житлового фонду.

Скажімо, жителька Ленінського району м. Дніпропетровська просила допомоги, бо дах будинку, в якому вона мешкає, протікає. За інформацією управління житлового господарства Дніпропетровської міськради, під час обстеження з’ясували, що покрівля протікала через засмічену ринву. Лише після сигналу на урядову «гарячу лінію» її прочистили. Заявниця зворотним зв’язком підтвердила, що ваду усунули.

У зв’язку з підвищенням тарифів українці все частіше цікавляться індивідуальним опаленням. Понад 370 громадян звернулися на урядову телефонну «гарячу лінію» щодо отримання дозволу на зміну типу опалення та його підключення. Багатьох цікавить, як можна відмовитися від централізованого опалення, які умови урядової програми пільгового кредитування на придбання котлів на альтернативному паливі.

Громадяни висловлюють думки і щодо енергозбереження та підвищення енергоефективності. Зокрема пропонують запровадити зведення житлових будинків вакуумного типу, встановити диференційовані за періодом часу лічильники тощо.

Загалом за період з 13 по 19 жовтня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 23 233 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 278 звернень. 

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua