АКТУАЛЬНО

На Полтавщині з «битих» шляхів роблять сучасні дороги

Відразу зазначимо, що «заяложений» вислів із роману Ільфа і Петрова «Золоте теля» «Ударимо автопробігом по бездоріжжю і нехлюйству!» не актуальний для Полтавської області. Тут не треба влаштовувати якусь акцію для того, щоб переконатися в задовільній якості місцевих доріг. Так, вони поки що далекі від ідеалу, із склянкою води на капоті не проїдеш. Але вже той факт, що полтавчани, і особливо жителі Полтави, мають у своєму розпорядженні багато нових і дорогих іномарок, поступаючись за цим показником тільки Києву та деяким містам-мільйонникам, го?ворить сам за себе. Вони б їх не купували, якби на дорогах «усе було так погано». Але ж ми рівняємося на Європу! Тому в області постійно дбають, щоб по тамтешніх асфальтівках, бетонках і навіть звичайних ∂рунтовках їздити було комфортніше. Навіть попри те, що на серйозні ремонти не вистачає коштів.

Дороги стануть безпечними

Нині за кошти Світового банку капітально ремонтують автомобільну дорогу М-03 Київ—Харків—Довжанський, з доведенням її параметрів до європейського рівня на ділянці від кордону області до 

м. Лубни. Принагідно чималий відрізок цієї дороги реконструюють, аби вона відповідала вимогам I технічної категорії.

Спеціальним урядовим розпорядженням на цю реконструкцію виділено з бюджету 99,4 млн грн, з яких майже 50 мільйонів уже освоєно. Усього на поточний ремонт та утримання доріг області з державної скарбниці за рахунок кредитних коштів та з місцевого бюджету в цьому році передбачено спрямувати понад 110 млн грн. З цієї суми 75 мільйонів освоїли в першому півріччі.

Як повідомив перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Полтавській області Дмитро Кобченко, пріоритетом діяльності експлуатаційних організацій є підвищення рівня безпеки дорожнього руху та інформаційного забезпечення його учасників, покращення дорожнього сервісу. Згідно з його даними, за перші шість місяців цього року на автошляхах області було встановлено та замінено понад тисячу дорожніх знаків, близько двох з половиною тисяч напрямних стовпчиків, виконано ремонт бар’єрного огородження на 50 кілометрах доріг. Крім цього, відремонтовано чимало тротуарів, у багатьох населених пунктах полагоджено штучне освітлення, вирубано чагарники понад дорогами.

На покритті проїзних частин доріг, у першу чергу державного значення, де найбільша інтенсивність руху транспортних засобів, усунуто велику кількість деформацій. На їхню ліквідацію були мобілізовані всі наявні фінансові і матеріальні ресурси, які здебільшого отримувалися дорожніми підприємствами в борг. Окрім цього, зроблено та поновлено понад 400 кілометрів горизонтальної дорожньої розмітки, встановлено та замінено більш як сотню знаків маршрутного орієнтування тощо.

В області дбають, щоб по тамтешніх асфальтівках їздити було комфортніше. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Значну увагу в області приділяють підготовці доріг до експлуатації в осінньо-зимовий період. Як зазначив Д. Кобченко,  Службою автомобільних доріг та ДП «Полтавський облавтодор» розроблено план-графік підготовки філій облавтодору до роботи у цей період. Відремонтовано десятки лінійно-виробничих будівель та пунктів обігріву, підготовлено більшість стаціонарних баз для збереження технічної солі та її замінників, а також понад 30 тимчасових майданчиків із 37 наявних для приготування та збереження протиожеледних сумішей. Виконання цих заходів передбачається завершити до 1 жовтня.

Безперебійний та безпечний рух автотранспорту в осінньо-зимовий період на Полтавщині забезпечуватимуть за допомогою 330 машин і механізмів, частина яких зараз ремонтується. Вся ця дорожня техніка буде готова до 1 листопада, і до настання несприятливих погодних умов бункери солерозподілювачів і піскорозкидачів та навісне обладнання (відвали) будуть встановлені на відповідні автомобілі та колісні трактори, які нині задіяні на експлуатаційному утриманні та ремонті автодоріг державного і місцевого значення.

Поінформований, значить підготовлений

Для ліквідації зимової ожеледиці та забезпечення безперебійного руху транспортних засобів філіями ДП «Полтаваоблавтодор», згідно з нормативними вимогами для Полтавської області, передбачається заготовити 58 тисяч кубічних метрів піску та 7 тисяч тонн технічної солі. На цей час заготовлено трохи менше половини цієї кількості сипучих матеріалів. За результатами проведеного у серпні тендеру, обласний автодор укладає угоду з ПП «Укрсофт» на постачання 5 тисяч тонн солі до кінця року. До початку листопада в області повинні заготовити не менше 60 відсотків протиожеледних матеріалів.

За словами Дмитра Кобченка, з настанням несприятливих погодних умов, у жовтні-листопаді, на основних автодорогах регіону встановлять 1320 комплектів тимчасових попереджувальних дорожніх знаків: «Слизька дорога», «Ожеледиця» та «Зона дії» для попередження водіїв про небезпечні умови руху та підвищення безпеки руху транспортних засобів під час ускладнених погодних умов. На ділянках автодоріг, які найбільше засипає снігом, встановлять понад 800 снігозатримуючих дерев’яних щитів. Надійний зв’язок у разі виникнення надзвичайних ситуацій на автодорогах загального користування забезпечать 180 радіостанцій. 

Але краще, звичайно, щоб вони не виникали. Для цього видано спільний наказ управління МНС в Полтавській області, обласного автодору, УДАІ УМВС в Полтавській області, Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації та Полтавського обласного центру з гідрометеорології, яким встановлено порядок оперативного взаємного інформування з метою своєчасного залучення необхідних сил і засобів для реагування на ускладнення метеорологічних умов.

Олександр ДАНИЛЕЦЬ,
«Урядовий кур’єр»

ДОВІДКА «УК»

Загальна протяжність мережі автодоріг на Полтавщині становить понад 20 тисяч кілометрів. Майже половина їх — це дороги загального користування, що перебувають у загальнодержавній власності, решту становлять дороги державного та місцевого значення. Забезпеченість автомобільними дорогами на 1000 кв. км території по області становить 306,8 км при середньому показнику по Україні 280,1 км (7-ме місце в країні), а на 1000 жителів 5,7 км (6-те місце).

ЯК У СУСІДІВ

 

 

Замість тролейбусів — концепції

ПРОДОВЖЕННЯ ТЕМИ

У Черкасах вирішили «реформувати» громадський транспорт. Почали з тролейбусів

Під заголовком «Куди прямує черкаський тролейбус» «УК» недавно вже порушував тему незадовільної роботи міського транспорту. Не встигло ще просохнути чорнило на висунутих концепціях реформування міського транспорту, як їх уже почали втілювати в життя. Щоправда, своєрідно. З багатьох тролейбусів, приміром, зникли звичні для городян номери, а натомість з’явилися написи «Спеціальний», який хоч і за повну вартість квитка  повезе незрозуміло куди, адже не кожна бабуся прочитає, що ж там дрібненько написано під отим незрозумілим словом. Та ще добре, якщо він таки кудись повезе. Адже по кілька десятків людей на зупинках, які годинами чекають на тролейбус, не приховують свого невдоволення «реформами» —  виникають стихійні, часом дуже емоційні мітинги. Багатьох до глибини душі обурює, що тролейбуси на вулицях міста віднедавна з’являються вкрай рідко. Зате автобуси, ціна за проїзд у яких удвоє вища, снують центральними вулицями через кожні півхвилини, а то й частіше, наступаючи один одному «на п’яти».

Прикро, що від цієї плутанини та безладдя з «рогатими» найбільше потерпають пенсіонери. На численні звернення, претензії ветеранів  керівництво міськради відповідає так: гроші на пільгові перевезення на нинішній рік уже вичерпані. Виплачувати зарплати тролейбусникам нічим. Тож лишаємо по одному, так званому пільговому тролейбусу на кожному з шести маршрутів. На  зупинках вивішені графіки руху і час прибуття. Отож дивіться, мовляв, і користуйтеся.

Однак старенькі хоч як дивляться — нічого не второпають. Високо, на чотириметровій висоті, висить папірець із тим графіком. Та роздивитися його пенсіонерам важко. А тим, хто все-таки щось розгледів, ніяк не вдається в зазначений час побачити  тролейбус. Його просто немає.

 Ось таке знущання влаштувала стареньким міська влада. Начальник управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку Віталій Дядченко  таку «турботу» пояснює тим, що на пільгове перевезення пасажирів тролейбусний парк одержав близько 10 млн грн, що становить приблизно чверть від потреби. Їх, мовляв, уже використано. На його переконання, якщо держава не хоче давати  грошей на перевезення пільговиків у повному обсязі, то сам тролейбусний парк мусить перебудувати свою роботу так, щоб не компенсувати ці витрати за власний рахунок. Тобто немає грошей — немає і пільгового перевезення. Логіка залізна. Ось тільки як бути із законом, який таки дає право пенсіонерам та ветеранам безплатно користуватися громадським транспортом? І ніхто того закону не скасовував.

Як гласить нова концепція, що її представив журналістам Віталій Дядченко, незабаром у Черкасах більшість усіх перевезень здійснюватиме електричний громадський транспорт, а маршрутки зникнуть з центру міста взагалі. Наступним кроком стане впровадження електронної оплати за проїзд, а також запровадження єдиної диспетчерської служби. У рамках концепції заплановано й оновлення рухомого складу тролейбусного парку. Сказати щиро, у всі ці проекти, які городяни поки що називають «прожектами», у їхню реалізацію віриться важко. Адже про потребу докорінних змін у роботі міського транспорту йдеться вже не один десяток років, а віз, як мовиться, і нині там.

Владислав КИРЕЙ,
«Урядовий кур’єр»